- 627 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Fatiha-i Şerife (3)
3- O Rahmân ve Rahim,
Bismillahirrahmanirrahim.
Cümle-i kudsiyyesi yukarıda da izah etmeye çalıştığımız gibi, Neml sure-i celilesinin otuzuncu ayeti olduğu için “O rahman ve rahimdir” cümlesi burada tekrar olmayıp, Allah’ın (cc) Rahmaniyet sıfatı, aklı sahiplerine kâinattaki düzen nizam ve intizamın yaşama destek ve hizmet esaslı kurulduğunu göstermektedir.
Aklı bu düzenin kurucusuna minnet, muhabbete ve itaate davet için dikkate sunulmaktadır.
Arkasından gelen,
Rahimiyet hem nimet veren,
Hem adalet eden manasına gelir.
Burada zikredilmesi ise!
Her hizmet ve nimetin bir ücretini olacağını;
Nimet ve hizmetten istifade edenlerin ücreti dikkate almamalarını yasaklamakla beraber, minnet ve muhabbetini arz edenlere verilen nimetlerin sonsuz ve sınırsız yeteneklerle donatılmış olan insan ruhunu tatmin edecek gerçek nimetler ile mükâfatlandırılacağının müjdesini veriyor.
Nankörlük edenlerin ise hem nankörlüklerinin cezası, hem muhabbet ve itaat edenler karşısında adaletin tecellisi adına ahirette nimetlerden mahrum bırakılacakları gibi, nankörlük ve isyanlarının cezası ile karşılaşacaklarının ihtar, ikaz ve tehdidi vardır.
Yani zalim izzetinde, mazlum zilletinde göçüp gidiyor gibi göründüğüne bakıp aldanmayın.
Hesaplar bir muhakeme-i Kübra’ya bırakılıyor, UNUTMAYIN, AKLINIZDAN ÇIKARMAYIN NİMETLERİ SAHİPSİZ, ÜCRETSİZ ZAN ETMEYİN BİR MUHAKEME-İ KÜBRA VAR.
İslam’ın ve tüm dinlerin Allaha imandan sonraki en önemli dinamiği olan AHİRETE imanın gereğine dikkat çekip parmak basıyor.
Efendimizde “EKSİRU ZİKRA HADİMULLEZZAT” lezzetleri acılaştırıp tahrip eden (size dünyanın fenasını unutturan tul-iemel, hubbi cah hastalığından kurtaran) ölümü çok zikrediniz.
(EL İLMU İNDELLAH - LA YE-LEMUL ĞAYBİ İLLALLAH)
.
YORUMLAR
Allah razı olsun bence çok önemli namazda daima okuduğumuz surelerin zahir ve batın anlamlarını SIRLARINI elverdiğince açıklamak..
Ayet ayet açıklanması güzel var olun.
Allah bizlerin ufkunu genişletsin gözlere nur kalplere şifa ruha şifa olan Kuran ı kerimden ayırmasın .
Onun yolunda olmak güzel .Hz. Ali'nin "Kur'ân-ın sırrı Fâtiha'da; Fâtiha'nın sırrı Besmele'de; Besmele'nin sırrı da başındaki "B"dedir!" şeklindeki sözüyle Besmele'nin başındaki "B" harfinin sırrına dikkat çekmişti
Anlamak okumak dinlemekte Selam ve dua ile Allah okuyanları kendisine yakın eylesin Allah razı olsun........
ÜLKÜ BAHÇESİ tarafından 6/22/2009 12:48:36 PM zamanında düzenlenmiştir.