KALİTE-KALİTE-KALİTE
KALİTE-KALİTE-KALİTE
Kaliteli olmalı insanoğlu, her ne olursa olsun kaliteli olmalı. Çevreme bakıyorum da, çok olmamakla birlikte kaliteli insanlarla karşılaşınca ümitlerim artıyor.
Hele hele kaliteli eğitimciler görünce, tamam diyorum geleceğe güvenle bakabiliriz. Ailede başlamalı kalite, öğretmenden önce...Kaliteli dedeler,nineler, anneler, babalar
hatta; teyzeler, halalar, dayılar amcalar olmalı her evde.
Kaliteli bir eğitim süreci ve yaşam... Kaliteli yaşamın sonunda sorgusuz sualsiz inandığım Allahın adaleti...
Geçenlerde Sokağı süpüren bir çöpçü gördüm, işini öyle zevk alarak yapıyordu ki, zannettim kendi evini süpürüyor. İşte dedim kaliteli bir çöpçü... Selam verdim tüm kalbimle...
Bir zamanlar yanında çalıştığım okul müdürüm vardı. Bir gün öncesi tartıştığı öğretmeninin sicil raporunu doldururken yüksek puan vermesine şaştım. İfadesi çok güzeldi ’Yiğidi öldür, hakkını yeme’
dedi. Benliğini yok etmiş kaliteli bir müdürdü benim için. Kendi ellerimle bir Türk kahvesi hazırlayıp verdim eline sevinçle.
Sırtına yedi yaşlarındaki çocuğunu almış, iki büklüm ilerleyen bir anne.
Ve karşısına dikilmiş toplum fetvazlarından bir hatun ’Taşı bakalım, sen yaşlanınca o seni taşıyacakmı.’ dedi. Anne kaliteliyse eğer, nasıl yanıt verir sizce? ’Bir gün beni taşısın diye taşımıyorum yavrumu.
Dünyaya ben getirdim onu, o beni değil. Beklentisiz taşımak boynumun borcu.’ Evet dedim kendi kendime kalite kokan bir anne. Ayağının altına bakmak istedim, o annenin, belki cenneti görürüm diye.
Bir akşam Televizyonda Mısır’lı bir Udi ud çalıyordu. Sanki Ud elinde değildi, kendisi Ud’du. Sazıyla öyle güzel bütünleşen bir sanatçı daha görmedim daha önce. Konuşturuyordu udunu. İnsan ud çalarsa böyle çalmalıydı.İşte dedim kaliteli bir UDİ. Ekrandan da olsa gönülden bir selam gönderdim ustama.Zaten o günden sonrada, bana ’Ud çalıyormuşsunuz.’ diyenlere ’Yanılıyorsunuz, ben ud çalamıyorum ’
diyorum.
Okunan ezanın hemen ardından, sessiz sedasız abdestini alıp secdeye duran bir dindar tanıdım. Hoşgörülü, insanlara saygılı, çevreci, hayvansever,
insanlar arası gönül bağını güçlendirmek için çabalayan. İşte dedim kaliteli bir dindar. Ve benim içinde dua etmesini istedim kendilerinden.
Okulda, iki dövüşen çocuğu ayırmak için araya giren ve nasihat eden, onlardan biraz büyük öğrenciyi görünce Kaliteli bir abi dedim, anlından öptüm. Gene bir gün, sokakta yürürken, eğilmiş yerden başkalarının attığı ,kağıt parçalarını toplayıp, çöp kutusuna atan vatandaşı görünce, şaşırmakla birlikte bir tebessüm gönderdim gözlerimle, en içteninden. Ve dedim ki kaliteli vatandaş.
Şehitlerimizin kemiklerinin sızlamaması için kaliteli olmak zorundayız, Benim Güzel Oğlum. Hem biliyormusun kalite çok bulaşıcıdır. Sakın bulunduğun yerde ’Benim yaptıklarımla iş bitmez’ deme. Küçücükte olsa bir kaliteli hareket et.
Et de, gör çevrende nasıl artar kalite.......
08/01/2006.(Oğlum Güneş’e yazdığım Günlüğümden) nilkurt
YORUMLAR
Oğlunuza çok kalite bir isim vermişsiniz.Kutlarım.
Sizin Aslan burcu ile bir bağlantınız var mı çok merak ettim.
Aslan burcu kaliteye çok düşkündür de...
Yazınız harikaydı
Kalite çok önemli, kalite insanıda kalite ailede yetişiyor tabiki.
Aslanı öldürürken hakkını verenlerden aslanlar davacı olmayacaklar inanın ama aslana tuzak kurup aslanı çakala kurta yem edenler var ya......
Onları ne yapmalı bilmem :>