- 2955 Okunma
- 15 Yorum
- 0 Beğeni
BABALAR GÜNÜ
BABALAR GÜNÜ
SEVGİLİ OKURLARIM MERHABA
Bugün hepimizin gönlünde bahar çiçekleri açıyor. Bugün öyle bir gün ki sevgi hazinelerinin üzerimize doğduğu, seven yüreğimizin kıpır kıpır olduğu bir gündür. Bizleri daha doğduğumuz günden itibaren sevgi yumağıyla saran babalarınızı unutmadığınızı umarım.
Bugün babası yaşayan her evlat Allahım bugün de sabah uyandığımda babamı gördüm diyerek sevinirken, uzaktaysa yaşıyor olmasının sevincini paylaşsınlar. Ruhlarını ebediyete teslim etmiş babalarımız için ise dua edelim. Onları duasız bırakmayalım.
Ben bunları yazarken taa eskilere uzandım. Biz yedi kız kardeştik ve kız evlat olmanın onuruyla yaşadık. Yaşatıldık. Güzel prenseslerim diye sevdi bizi hep rahmetli. Düzenli bir aile hayatını yaşayarak, yaşatarak anlattı bize. Tertipli, düzenli olmasını, paylaşmasını ve sevmesini öğreten ve bütün kızlarını üniversitelerde okutan bu muhterem insana huzurlarınızda ‘ Allah rahmet eylesin’ derken yüreğimin tüm sevgisiyle ‘Rahat uyu babacığım.’ diyorum.
Ben böyle hayellere dalmış babamı düşünürken, birden aklıma tarihçesi nedir diye takıldı. Ansiklopedilerden ve internetten yardım alarak sizleri de yormadan anlatacağım.
Babalar Günü haziran ayının 3. pazarında bizde ve birçok ülkede aynı günde kutlanırken bazı ülkelerde daha değişik aylarda kutlanıyor.
İlk defa 19 Haziran 1919 ‘da Washington’un Spohane şehrinde kutlandı. Yani 90 yıllık bir maziye sahip. Bazı tarihçilere göre de Babalar Günü Antik Roma’ da bile kutlanırmış. Bir rivayete göre
John Dowdy’ nin annesi öldükten sonra, annesinin yerini alan babası William Smart’a özel bir gün armağan etmek istemiş ve babasının doğum tarihi olan 5 Haziranın Babalar Günü olması için çok çaba sarf etmiş. Ama resmi olarak ABD Başkanı Calvin Coolidgen tarafından resmen 1924’ de kabul edilip kutlanmıştır. 1966’ yılından itibaren ise o dönemin başkanı Lyndon Johnson her yıl haziran ayının üçüncü pazarı Babalar Günü’nün kutlanacağını açıklamıştır.
Katolik ülkelerinde ise paskalyadan sonra kutlanır. Paskalya da değişken olduğu için ilkbahar yaz sonbahar kış, her mevsime gelebilir Babalar günü. Onlar Hazreti İsa’yı baba saydıkları için o günü kendilerine Babalar Günü olarak kabul etmişlerdir.
O gün erkekler bisikletlerle turlar yapar, bolca bira içerler. Paskalya, İsa peygamberin dirildiğine inanılan günün yıl dönümüdür. Tüm babaların, baba adaylarının, içinde baba sevgisi olan herkesin babalar günü kutlu olsun.
BABAM
Babadır bizleri sessizce seven
Evlat uğruna ömrünü veren
Sert görünüp seni terbiye eden
Anneme her yönden yardımcı babam
Babamın sözünden çıkmaz kızlardık
Ona yüz akıydık ona biz ar’dık
O hep sevdi bizi biz onu sardık
Kızlarım diyerek sevdi hep babam.
Her kızı doğunca şükürler etti
Sıhhatli çocuklar ona hep yetti
Mutluluk içinde bizi büyüttü
Rahmetin kalbimizdedir babam.
Eve hiç gelmedin kaşın çatarak
Bekliyordu kızların yüzleri ak pak
Dolaştık seninle dağlar aşarak
Kalbimizde sevgin seninle babam
Babama destanlar yazsam da yetmez
Onu anlatmaya ömrüm yetişmez
Günlerce anlatsam masalı bitmez
Babamdır atamdır benimdir babam.
Güzel annem bizi okşadı sevdi
Kızlarınla o da murada erdi
Babamla el ele o bir cevherdi
Ruhunuz şad olsun annem ve babam.
GÜLAY SOMER BİRKL
/ 21 06 2009
YORUMLAR
Çok güzel ve aydınlatıcı bir yazı okudum. eline yüreğine
emeğine sağlık. benim güzel değerli harika insan arkadaşım
neye el atarsa en güzelini ortaya çıkarır. baba olarak çok duygulandım. Ama bence yılın her günü babalar günü,
yılın her günü anneler günü olmalı. bir anne olarak kutlarım
seni ve çok yaşa güzel yaşa diyorummmm.....
sevgiyle.....
Güzeller güzeli şairem, canım arkaedaşım; duygusallığın abidesini çizer gibi, resmedip yazdığın BABALAR GÜNÜ ile ilgili güzel yazını ve de yine duygularının atynası olmuş mısralarınla şiirini okudum.Önünde sevgi, gurur ve arkadaşın olmanın onuru ile eğiliyorum.Çok değerli ve aydınlatıcı bilgiler vermişsin.Kutlarım.Gönlün sevgi sevgi cosun.Kalemin susmasın.Kalemin tüm güzellikleri yazıp bizlerle paylaşsın.Tebrik ederim. Kutlarım. Sevgilerden yıldız yıldız bir sevgi tacını ve de çelengimi sana bırakıyorum.Selamlar.
Bilirim,böyle özel günlerde gelsem,elimde hediyem,gönlümde sevgin,kapını çalıp,heyecanla açacağını.
Ama bilirim yine sen geleceksin.Ben hâla çocuk gibi ,annemi bulacağımı sanıp,omuzunun arkasına bakacağım.Bize her gelişinde,boşuna baktığım gibi....Bilirim,sende yıllardır kafanı arkaya çevirip nereye baktığıma baktığın gibi... Boş yere...
Bilirim sohbetlerimiz eskilere gider... Anılar var ya anılar....Seni dinlerken,yüzünü seyrederim.En sevdiğim andır.Mutsuz yüzün aydınlanır......Sen hep anlat isterim anıları..,aydınlanışını seyretmek için.
Asla söylemezsin ama anlatışından bilirim,keşkelerini....
Adım adım yaşlanırken,keşkelerin çoğalıp odalara sığmadığını...Kendini dışarı atamadığını,yürüyüşlerinin azaldığını,yaşlılığı kendine yakıştıramadığını.....“Neyim var ki” dediğinde “Havalardandır” dediğimi bilirim.
Keşke demek,pişmanlıktır,geç kalınmıştır,bir daha yaşanamayacaklardır...
Keşke,keşkeler olmasaydı babacığım ...Keşke.
Babalar günü kutlu olsun
Gülay Hanım;
Eğer insanoğlunun duygularını ifade etme yeteneği, yani konuşabilme özelliği olmasaydı bizlerg ibi duygu insanları ne yapardı, düşünmek bile istemiyorum. Canlıyı sevmenin, hele de gönül bağımız olanlara ayrı değer vermenin ve bunu göstermenin hiç de zor olmadığını düşünüyorum. Ve bizler bunu geç olmadan çeşitli yollarla gösterebiliriz. Babamı kaybedeli on ay oluyor. İçimde pişmanlıklarım olduğu kadar tesellilerim de var ve onlar biraz olsun rahatlatıyor beni. Onun beni çok iyi anladığını, bana güvendiğini, aynı ona benzediğimi çokça dile getirdiğini ve bazen mazur gördüğünü biliyorum. Bunlar da acımı biraz olsun hafifletiyor. Ama yine de keşkeler çok. Keşkeler bitmez zaten. Yazı olarak paylaşımınız da güzel ve aydınlatıcı. Herkesin okuması dileği ile sevgi ve sağlıkla kalın.
Mükemmel bir paylaşımdı.Allaha şükürler olsun ki baba sevgisini tadarak, ve evlat sevgi saygısını tattırarak yaşadık.Bu da bir lütuf..
Çok güzel ve anlamlı acıklamalı bu güne özel ve güzel bir yazıydı şiirlede taçlanmış.
Yüreğinize hatta güzel yüreğinize sağlık.Kutlarım güzelliği.
Saygı sevgilerimle.
yaa aslında ben babalar günü zamanı geldimi bu sayfalara girmeyi pek istemiyorum
Çünkü babamı kaybettiğimde tam 17 yaşında idim sanki dün gibi yıllar geçti ben baba oldum ama hala baba hasreti içimde kor olmuş halde
neyse
tüm babası sağ olanlara babalar gününü kutlar Allah önlerinden babalarını almasın daima mutlu olsunlar inşallah
kutlarım kalemini kalemin daim yüreğin gül olsun
Güzel ve bilgilendirici bir yazıydı.Babalar ve anneler bir gün değil hergün anılmalı.Bizim kültürümüzde bir gün kutlama işi yoktu.Sonradan geldi.Çünkü biz zaten onlarla yaşayan, geniş ailelerde yetişmiş bir toplumuz. Zaman kültürümüze bu yabancı kültürleri de soktu. Ama iyi de oldu.
Tebrik ederim