- 4893 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
HER ÖZGÜRLÜĞÜN İÇİNDE BİR TUTSAKLIK VARDIR…
HER ÖZGÜRLÜĞÜN İÇİNDE BİR TUTSAKLIK VARDIR…
::::::::TIPKI YAN TARAFTAKİ RESİMDE OLDUĞU GİBİ:::::::::
:::::::::::: VARMI ÖZGÜR OLMAK GİBİSİ:::::::::::::
Size kuşlardan biri mi özgür görünüyor aslında öteki de tutsak…Ama bence aslında ikisi de tutsak.
Çünkü özgür olan uçarsa arkadaşı düşüp boğulacak!
Her Özgürlüğün İçinde Bir Tutsaklık Vardır!
Tıpkı resimdeki olduğu gibi…
Özgürlük deyince benim aklıma insanın önce kendisi gibi olması ve kendi istediği şekilde davranması geliyor. Hiç bir etki altın da kalmadan yada başka kişiler tarafından etki altında kalmadan kendi iradesi doğrultusunda istediklerini yapabilmesi yada uygulamasıdır..
İnsan başkalarının fikirlerini uygulama özgürlüğüne sahiptir. Fakat hiçbir etki altında kalmadan eğer herhangi bir etki altında yaparsa işi bu özgürlükten çok köleliğe dönüşür. Özgürlük başkalarının haklarını hiçe sayıp kendi haklarını savunmakta değildir,dünyada yaşayan her insan eşit haklar sahiptir.. Nasıl ki kendi haklarına saygı duyuyorsan başkalarının haklarına da saygı duymak zorundasın ifade özgürlüğü var mı dır acaba diye düşünenler olabilir. Tabi ki ifade özgürlüğü vardır.. Şu anda tahmin olarak toplumun %80 i özgürlüğünü kısıtlarken kendi doğru bildikleri ama aslında yanlış olan kararlarla toplumun %20 gibi bir oranını ise başkalarının haklarını sömürmektedir..
İfade özgürlüğünün en büyük aracı öğrenmektir. İfade özgürlüğü asla öğrenmeye engel olamaz insanlar hep kendileri için yaşamalıdır,kişiliğinden ödün vermeden yaşam aslında çok kısa sürer o kısa zamanı da başkalarının emirlerini yerine getirerek onların istedikleri gibi yaşamamalıyız. Yaşamak oluşturan kavramlar;..
Özgürlük ve yine Özgürlük,barış,insan,kardeş,arkadaş,halk ve halkın özgürlüğüdür.. Tabi bunlar benim aklıma gelenler, özgürlük ne olursa olsun başka insanların düşüncelerine ve fikirlerine saygı duymaktır.. Özgür olup kendi hakkını sonuna kadar savunmalısın yanlışa doğru yada doğruya yanlış deme hakkına sahip olmalısınız doğruluğuna inandığınız fikirlerinize her zaman başkaları ile paylaşmalısınız işte o zaman güzel düşünceleriniz ve o güzel fikirleriniz daha da güzel anlam kazanacaktır..
Yukarıda ki resim de aslında bir güvercin özgür görünebilir göze ama aslında o tutsaktır. Çünkü uçtuğu zaman diğer arkadaşı suya düşecek ve ölecekti. Resimde olduğu gibi oradaki iki güvercinde yaşamak istedikleri ama bir türlü yaşayamadıkları özgürlüğün içinde aslında tutsaktırlar. Özgürlüğü yaşamak için aslında birazda yaşamımız da doğru kararlar vermek çok önemlidir,örneğin hayatımızda çok büyük rol oynayan arkadaş seçiminde ki gibi mesela..
Benim asla resimde ki gibi beni bekleyen arkadaşım olmadı gerçek dostlar zor günlerde belli edermiş kendini………