Seç – Sorgula –Kontrol et
Ah şu yönetim, yönetmek, öncü olmak ,kendini bir adım önde görme hevesi mi dersiniz, tasallut mu? ,adına ne derseniz deyin kısacası üstünlük hevesi hep insanlık aleminin başına bela olmuştur.Farklı düşünen insanlar da olduğu gibi aynı meşrebin insanları arasında bile vardır.
Siyasi parti liderleri, Oda başkanlıkları ,Vakıf başkanlıkları, Dernek başkanlıkları kısacası STK ların başkanlıkları sözüm ona hep seçimle olur.Öyle ya seçimle olmalı ki denetlenebilsin, sorgulanabilsin.Biz toplum olarak Ataerkil aile tarzından geldiğimiz için hala yaşça bizden büyük birine karşı herhangi bir kuruluşa başkan adayı olmaktan dahi utanıyoruz,halbuki böyle bir adaylık en doğal hakkımızdır, hem kulak boynuzu geçemezse bu toplum nasıl ilerleyecek? nasıl iflah olacak değil mi?
Bu hafta bizim sitede bir mini seçim yaşandı görecektiniz manzarayı;
Eski Başkan aralıksız konuşuyor; kim gelirse gelsin sitenin bazı sorunlarının hal olamayacağını dile getiriyor,birileri şöyle yapsaydık böyle yapsaydık deyince hemen ortaya atılıyor “efendim yaptık ettik ama olmadı” diyor çoğunluğun sağlanamadığını görünce ahmedi mehmedi telefonla arıyor, gelmeyenlerden vekalet alıyor bir heyecan sarmış, karşısında rakip çıkacağı hissini almış, kazanma endişesini taşıyordu.Yeni adaymış gibi davranan biri daima yanlışlara, kuraldışı uygulamalara müdahale ediyor muhalefet olduğunu beden diliyle ifade ediyordu. Derken ben acizane Divan Başkanlığına seçildim,divanı kısa bir konuşmayla açtım şöyle ki;
“Arkadaşlar, eskiden bize demokrasiyi yanlış anlatıyorlardı okuduk, bir seviyeye geldik fark ettik ki bir şura yönetimidir.Bu seçimi yönetme yetkisini bana verdiğiniz için size teşekkür ederim, arkadaşlar eski başkan dışında aday var mı? Sorusu üzerine bir aday daha çıktı ve seçimi açık oyla mı gizli mi yapalım diye oylamaya sundum gizli oylama oy birliğiyle tercih edildi, yapılan oylama sonucu eski başkan açık bir farkla başkanlığı kazandı.Fakat edindiğim izlenin bu başarı başkanın değil rakibinin tanınmamasından kaynaklandı hayırlı olması dileğiyle tutanağımızı tuttuk. Bundan sora artık yeni yönetimin takipçisi olacağız meğerse şimdiye kadar hiç böyle seçimle başkan seçilmemiş ne garip değil mi?halbu ki nimette olsa külfette olsa talip olan herkes katlanmalıdır.Hiç faydası yoksa 1000TL yakıt aidatını başkan vermiyor, helaliyle yetinen bir memur için az para değil değil mi?
Bu mini seçim her türlü demokratik oluşumlarda yapılan seçimlere örnek olsun diye ele aldım yoksa sitemizin seçiminden başkasına ne? Ama olayı geniş bir perspektiften ele aldığınız zaman bir kuruma, bir kuruluşa, seçimle iş başına gelen bir kişi başkanlıktan düşmemek için elli türlü entrika çevirmektedir.zaten gerilemememizin yada başka bir ifadeyle ilerleyemeyişimizin asıl nedenlerden biri bu, yoksa yanılıyor muyum?Yani biz demokratik bir düzenin sözüm ona adını taşıyoruz ama bir eşitlik şura yönetimi ve hoş görü düzeni oluşunu kabullenemedik, çünkü bu bir kültür meselesi ,birey olma sorunu ve özgürlük problemidir.
Bunu içimize sindirmeliyiz, yoksa bu iç solucanlardan kurtulamayız, sivil kesini hor hakir gören kimi üniformalıların muzır planları nitelikli, cesaretli, güven duygusuna sahip bir vatandaş kalitesiyle önlenebilir.
Hakkı dile getirmek boynumuzun borcudur “Haksızlığın ve haksızın ömrü kısa,Hakk daima galip gelir, gecikmeli de olsa” temalı bir hadis var Hadis Peygamber sözüdür ,Peygamber doğru söyler. Muhakkak ki Allah doğrularla beraberdir(ayet).
e.kaya
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.