- 458 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Dönüşler nereye ?
Dönüşüm vardır evrende…Sürekli ve sonsuz bir dönüşüm vardır..Bir protein, topraktan bedene, bedenden bedene, ve yine toprağa dönmektedir…Topraktan ise, bir bitkinin köklerinden akarak yine o bitkinin bedenine can olur..O bitkiyi yiyen bir hayvanda süt olur…Sütü içen bir bedende tekrar dönüşümünü tamamlar basit bir molekül..O protein basitmidir o halde ?
Hırsla örülü yaşamımızda beden yapı taşlarımız kim bilir kaç kez dönüşüm yapmıştır alemde ? Şu an bu satırları yazan parmakların yapı taşları, atomları bin yıl önce nerdeydi acaba ? Ve bedenim toprak olunca bu parmaklar hangi canlıda tekrar can olacak ? Basit bir parmak …Oysa Ben basitmiyim ?
Tüm dönüşümlerin son bulduğu bir nokta varmıdır ?
İnnalillahiveinnaileyhiraciun sırrı bize neyi anlatır sizce ? Dönüşümüzün sonu neresidir ? Ve biz dönüşümü nerde başlattık ? Bize başlama düdüğünü kim çaldı ? Finiş nerede ?
Biz sonucunu düşünmediğimiz, sonucunu şekillendirmek için çabalamadığımız hayatın sonunda, müdahil olmadığımız ama içinde olduğumuz sonuçlara ne kadar hazırız acaba ? Ve bu sonucu değiştirmek adına ne yaptık şu ana kadar ?
Bir beklenti ve bir umutlar bütünü hayat birazda…Hep bir adım sonrası için hesaplar, umutlar ve planlarımız var..Hırsımız, emelimiz var..Bir önceki adım adına, geçen gün adına ne bir sorgumuz, ne bir korkumuz var…Ne pervasızlık…!!
Pervasızlık ve cesaret bile olsa, sonucu değiştirmeye yetmez..Belki sonucu beklemekten daha iyidir ama, bizden beklenen şey; beklemek değil, şekillendirmektir..Şekle girmek değil..
Sürekli dönüşümlerle ulaşacagımız son, baştan belli bir son olmamalı..En azından sonu başından belli olsa da, ceza olmamalı elimize geçen..Mükafat olmalı…
Evet, geldiğimiz yer bildik bir meçhul şairin dediği gibi…Gideceğimiz yer ise gizli bir alenilikle kapalı…Vesselam işte geldik, işte gidiyoruz…Bir sivrisinek kanadı kadar değeri olmayan dünyayı birbirimize yeterince dar eyledik…
Finişe ne kaldı bilinmez ama, toprağa inişe çok kalmadı..Zaten fani olan kısadır…Kısa olan ise elbette fanidir…Kavramları yaratan hakkımızda hayırlısını versin…Dönüşler ona zira…