TALİBAN GÖÇÜ..
Bir milyondan insan göç ediyor .dostlarını evlerini alışkanlıklarını bırakarak - ne zaman döneceklerini bilmeden belirsizliğin yüzlerine astığı iğne duruşuyla
öylece batıyorlar yüreklerimize , rahat elbiserimiz içinde duran o bedenlerimize...
çocuklara acıyorum daha çok, günahsız bedenlerinde oyun gibi duran o ağır işkence sosyolojisi göç....
yanlış zihniyetlerin dengesiz sorumsuz güçlenmesi sivil insanı nasıl da zorluyor , kimilerini katlediyor kimilerini göç ettiriyor...
şöyle bir düşündüm de evde su kesilse elektrik kesilse nasıl da rahatsız OLUYORUM tahammülsüzleşiyorum yada yolum çamur olduğunda nasıl da kızıyorum belediye ye yolları yapmıyor diye,, oysa AFGANİSTANDA ki o - insanların içindeki uçurum kaygıları ,gelecek umutları , da nasıl ve ne durumdadır..düşünün dün kafanızı koyduğunuz yastığı bugün bulamıyorsunuz ,dün yediğiniz çorbayı bugün sadece kuru ekmek olarak buluyorsunuz, zaten koşuşturmaktan sıraya girmekten yediğin de zevk alıyorlar mıdır , babalıklarıyla annelikleriyle hangi geleceğin umudunu öğretiyorlar MEÇHUL....
acaba, peki kışın ne olacak o zamana kadar inşallah bir yurt bulunur , dilerim bu nevrotik ve fiziksel travmaları sona erer... DİLERİM dünya bu teknoloji güç savaşına ara verir...dilerim bu güç ve enerji savaşlarının sonu gelir ...
.evet TÜRKİYEDEN de yardım gitmiş iyi olmuş umarım dünya ülkeleri de yardım ellerini uzatırlar ... umarım dünya SAVAŞA SİLAHA MAYINA SUNİ KRİZE para ayırırırken biraz olsun AFGANİSTANDAKİ TALİBAN ZULMÜNDEN KAÇAN MASUM İNSANLARA DA para kıymet ve zaman ayırır.
zaten hiçbir siyasi kriz , savaş GÖÇ, terör global finansörler ve silahşörler olmadan tek başına çıkmıyor TALİBANIN DA yanlış ve dengesiz güçlendirilmesi muhtemelen globaldir...
kahramanlar aynı ezilen --hep insan hep halklar -- bürokrasiler de her zaman tuzu kuru yaşıyorlar ...
şiddetin savaşın zulmün azalması dileğiyle
İNSANIN ÖNCE İNSAN OLMASI görünmesi dileğiyle
rengiyle
diliyle
derisiyle
değil
YALNIZCA ADEM DEN NUHTAN GELDİĞİ İÇİN
SEVİLMESİ DİLEĞİYLE......
YORUMLAR
Afkanistanı ne kadar tanıyorsunuz bilemiyorum ama ben şimdi afkanistanın başkenti kabilde yaşıyorum..İnsanlar laik olduğu şekilde yönetilirler. bundan emin olun .yokluğun sefaletin kol gezdiği bir ülke ama 30 yılı geçen zamandır savaş ve kan .25 yılı din adına yapılmış savaş senin sakalın uzun benimki senden uzun başka nedeni yok .halkın çaresizliği cehaleti yüzüne vurmuş.o kadarki cocuğunun ismini. allah muhammed koymakla daha fazla allaha yakın olacağını zannedecek kadar kör cehalet mevcut burda..
açlık yokluk sefalet esaret VE CEHALET.