AdreS BeLLi...
HAYAT;
zenginiyle fakiriyle... Güzeliyle çirkiniyle, herkesin bir yaşam mücadelesini verdiği bir Arenadır.
Bir cogunuzun tanidigi, sayın hocam Vehbi Vakkasoğlunun benzetmesiyle hayatı bir OKUL olarakda görebiliriz.
Sınıfta kalanın, cezasını ebedi azap ile karşılığını gördüğü, ikmale kalanın cezasını görüp ardından ebedi mutluluğa kavuştuğu.
Sınıfı gecenin ise sorgusuz sualsız en yüce makamlarda ağırlanacağı.
Yoksa sen, elini kolunu sallaya sallaya boş gezipde maaş alanı veya okulu ihmal edipde sene sonunda teşekkür belgesi, iyi notla dolu diploma alanı gördünmü?
Boş yaşayan koca bir ’hic’e kendine hazırlamalıdır. Dünya ya gelişimizi iyice düşünmeli ve geç olmadan uykumuzdan uyanmalıyız. ’Ölmeden ölmek’ misali yaşamalıyız, en azından denemeliyiz.
_________
İnsan beşerdir ve nihayetinde şaşacaktır. Elbette istemediği halde hataya ve günaha düşecektir, öğrenmek adına tercübe adına.
Önemli olan günaha düşmemek değil, yapılan günahının farkına varıp tövbe etmektir, günahlara devam etmemektir.
Kişiyi en çok Rabbi tanıdığından, onun zayıf bir kul olduğunu bildiği için, elbetteki ona son nefesine kadar TÖVBE imkanıda vermiştir.
’Cennet ucuz değil, Cehennem lüzümsüz değil’ demişler. Elbette Cennete giden yol engebeli, virajlı, dikenli olacaktır, hiç bir iyilik ve güzelliğe zahmetsiz ulaşılmaz.
Bir söz vardır sizlerle paylaşmak istediğim. "Bir hayatki, sonu ebedi CENNET, dertlerden yakınmak niye,,, bir hayatki, sonu ebedi CEHENNEM rahatlık peşinde koşmak niye?"
__________________________
Ben bazen...
Bu meşgalenin tam ortasında buluyorum kendimi ve takılıyorum, gidemiyorum ne ileri ne geri.
Şaşkın ördek gibiyim zaman zaman, kararsızım ve bazende pişman. Sorgularım, ardına saklandıgım kimligimi.
Acım dinince, öfkem sönünce merhamat ediyorum yarınlarıma, umut yüklüyorum hayallerime, kimbilir/belki diye.
...
Her hüzün sofrasına oturduğumda, düşünüyorumda, mutlu olmayı kendime borcluyum diyerek gülümsüyorum.
Ben mutluyum aslında diyorum, kendimi inandırmak istiyorum, bazende inanıyorum hatta mutluda oluyorum.
Ben sevgi insanıyım, herkesle samimiyim, umut doludur yüregim, ayırım yapmadan herkeside severim.
Ve
Beni benden başka kim bilebilir. içimde büyütmeye uğraştığım uslanmaz benliğimi, beni bazen yanlışlara sürükleyen nefsimi.
Ben bazen çocukluk hatta çılgınlık yapmak istiyorum ve kaçmak, hayatın karmaşasından, insanların zulmünden, sonsuza yol almak istiyorum ama hangi yüzle ve nereye?
_________Aslında adres belli, O’nun kapısı bize garanti ve kilidi ise O’nun rızası tabiki.
____________________
Öyle anlar gelir, sevgi ve umut dolu olsada yüreğim, bir karamsarlık sarıverir ruhumu. Ama halen hayattaysam, Rabbine dönmem için zaman henüz geç değildir diyorum.
______Buyrun, hep beraber TÖVBE edelim hatalarimiza, Dua edelim gelecek olan ebedi hayatımıza.
Dua mü’minin silahıdır, korucusudur ve mü’minin yoldaşıdır, hep hazırda olmalıdır. Dualarda buluşmak üzere, Cumaniz mübarek olsun.
Sevgi ve saygımla...
Şahinde Hülya kahraman / 19.6.2009
YORUMLAR
İnsan beşerdir ve nihayetinde şaşacaktır. Elbette istemediği halde hataya ve günaha düşecektir, öğrenmek adına tercübe adına.
Önemli olan günaha düşmemek değil, yapılan günahının farkına varıp tövbe etmektir, günahlara devam etmemektir.
"Bir hayatki, sonu ebedi CENNET, dertlerden yakınmak niye,,, bir hayatki, sonu ebedi CEHENNEM rahatlık peşinde koşmak niye?"
Yaziniz ve güzel dilekleriniz icin tesekkürler....
Ortalama bir yaşam tarzı baz alınırsa çok ta tedirgin olmamalı diye düşünürüm hep.Hiç ölmeyecekmiş gibi hayata,hemen ölecekmiş gib ahirete sarılmalıyız.Hayatı bir mayın tarlası olarak algılayarak,en ince teferruatına kadar sevap ve günah ikileminin tedirginliği içinde geçirilen bir ömür sanırım ne bu dinyaya ne de ahiret hayatımıza bir fayda getirmez.Genel Dini ve Ahlaki değerleri negatif veya pozitif uçlara çekip hem kendimizi hemde çevremizi olmadık
sıkıntılara düçar etmek zannımca yapabileceğimiz yanlışların başında gelir.Ben kendi adıma niyeti baz alan bir yaşam standardına sahibim.Yaradanın bizlerden bizler için yarattığı her türlü nimetten emrettiği ölçülerde faydalanarak yaşamamızı,kendisine geri dönerken mümkün olduğunca yaradılış amaçlarımızdan sapmamış olarak dönmemizi istediğini anlamış,öyle algılamış bir hayat felsefesine sahibim.
Yüce Rabbim hem bu dünya da hem ahirette yüzümüzü kara çıkarmaz İnşaALLAH.
Bu güzel yazınız ve güzel temennileriniz ve paylaşımınız için teşekkürler sayın Kahraman.
Sınıfta kalanın, cezasını ebedi azap ile karşılığını gördüğü, ikmale kalanın cezasını görüp ardından ebedi mutluluğa kavuştuğu.
Sınıfı gecenin ise sorgusuz sualsız en yüce makamlarda ağırlanacağı.
Yoksa sen, elini kolunu sallaya sallaya boş gezipde maaş alanı veya okulu ihmal edipde sene sonunda teşekkür belgesi, iyi notla dolu diploma alanı gördünmü?
görmedim.......çabasiz uğraşsız elde edilen şeyler gelip geçicidir...zaten kıymetide yoktur ki..hayatta en güzel şey alınterinle bir şey kazanmak...ondan daha güzeli ise kazandığını paylaşmak...böylesi yürekte insanlara saygı duyarım herzaman...veren el alan elden üstündür....
hayırlı cumalar hülya hanım...
tşk ederim...içinizdeki umut hiç bitmesin...
Hz İbrahim in atıldığı ateşe su taşıyan karıncaya sormuşlar nereye böyle diye.
Ateşi söndürmeye demiş karınca
Gülmüşler karıncaya bu halinle mi diye
Sönrüremesemde tarafım belli olsun demiş karınca
Akıllı ve imanlı Müminlerin tarafları bellidir ağızlarında dua ile su taşırlar yanık gönüllere
Selamlarım o kıymetlileri