Duyuların farkındalığı ve İnsan
Şöyle başlamak istiyorum , kalem benim değil mi...ve fikrimin tek suçlusu bensem kimseyede zararı olmaz yazdıklarımın . Bir tek çekincem kalır ki o’da muadil-i mesnet . İşte bu tehlikeli ne yapsak ki...!
Muadil-i mesnet mi..? basit , ancak baksanıza kalem ne yazdı " tehlikeli " diyor...Ee..kalem efendi hadi açıkla bakalım ancak haddini aşma pirincin taşını bana bırak . Pekala sahip..! .Efendim , olur ya yazdıklarınızdan etkilen biri veya birileri , örnek alıp suç işlemelerine sebebiyet vererek suç’a muadil teşkil edebilirsiniz...
Yok canım..! bende seni suçlarım . Sonra yazının iyi tarafını örnek alacak kimse yok mu..? , varda sahip şimdi moda herşeyin menfi tarafını cımbızla çekip seyre devam etmek.
Yok yahu...!
Bana bak kalem efendi , sen işine ben işime bakacağım ,haddini aşma bakalım yaz yazdığın yerde... Yaz diyorum...yazıyorum sahip ;
Efendim öyle başlık attım iş bitti yok ...nerenle vuracaksan ,kendine güveniyorsan göstereceksin o kadar.
Analiz edelim başlığı :
-Duyular ; bilinen canım bilinen azalar...görmek , işitmek , dokunmak , hissetmek ( bu duyunun anlatımında şimdiden söyleyeyim bize ilkokul çağımızda haksızlık ettiler , doğruya doğru , açıklayacağım ) ;
nerede kalmıştık...hah..! duymak,duymak tam orada kalmıştık...ki bu duyu’da bize eksik anlatıldı...vah bize vahlar bize...ben bunları o zamanlar öğrenseydim kimbilir Pınar’ı , Jale’yi , Hülya’yı ,Betül’ü nasıl severdim vah.
Hey kalem efendi beni yönetmeye kalkma.Karıştırma şu kafamı .Yazık değil mi .Yani maksadın bana ihtiyar kelimesini mi yazdırmak...yazmıyacağım işte.
Nerede kalmıştık efendim..hıh..! kulakta , kulakta...yahu kimsede demiyor ki kulağı da yazdın bitti diyerek ...Kim söyleyecek..? kim farkındalığında..? kim İnsan..?
devamı var
Serdar TUNÇLUER
Kaynak
YORUMLAR
Değerli Hanımefendi ;
Yaklaşık olarak 47 yıldır şiir yazıyorum...Edebiyat bilimi , geleneksel temel Aile ahlakının oluşmasına etkileri olmasının yanında , tabiatı ile , konuşma dilinin gelişmesindeki sanal misyon ve katkıları tartışılamaz . Bu satırlarımı size yazarken , duyduğum istisna duygularım ise, bu bilim dalının, insan ruhuna nasıl etkisi olduğu ile ilgili özel bir örnek olduğundan özet ile iş bu duygularıma sebep olan sizin karşınızda saygı ile eğiliyorum...çünkü iki satır ile olsada bir yazıya yorumu yazarın kendisine ait diğer bir yazısından ek ile sunma inceliğini gösterebilen bir İnsan olarak yaşantımda İLK defa karşılaşıyorum.
Saygılarımla Efendim ;
Dr.yük.müh.Serdar TUNÇLUER
Devamını bekliyorum hocam,
"Dikkatlice okuyun, atlamayın üç heceyi;
Muadili mesnet oldu, kara bastı o geceyi,
Kutladılar purolarla, mezhep sundu dereceyi;
İşte böyle kırar geçer, sırların efendisi,
Ne demektir bilirmisin, muadili mesnet nedir?
Üç hececi planlıdır, değişmez bu plan nedir?
Hücreseldir iş bu plan, başlar kesen plan nedir?
İşte böyle takipçidir, sırların efendisi,"...Dr.Serdar TUNÇLUER
Kutlarım.
Saygılarımla.
de_soulmate tarafından 6/20/2009 2:36:57 AM zamanında düzenlenmiştir.
de_soulmate tarafından 6/20/2009 2:37:56 AM zamanında düzenlenmiştir.