- 732 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
::::::::DÜŞÜNCELERİMİZDEKİ CANAVAR::::::::::
İnsanoğlu yaradılışından bu yana çıkarcı yaşamıştır.Bunun yanı sıra hep kendini düşünmüştür.
’’Kendine bir zarar gelmesin de diğer insanlara ne olursa olsun’’ bir çok kişinin hemen-hemen herkesin aklında bu düşünce yatmaktadır..
Kişinin hep kendini düşünmesi , çıkarı için çalışması kötü bir davranıştır.
Bir kişinin arkadaşının başından kötü bir olay geçti diyelim. O kişinin yardıma ihtiyacı var ama; bu kötü olay yardım edenin de başına gelebilir.Ya kökten çözüm bulunur,ya da yardım edende bulaşır bu olaya...
Eminim ki-istisnalar hariç-kimse yardım etme tarafında olmaz o kişiye neden?! Çünkü ona yardım edeceğim diye kendimi neden yakayım’! diye düşünürler, kendi sorununu kendı halletesın! Ben niye karışıpta başımı belaya sokuyormusum ki ? İşte düsüncelerimizdekı canavar bu dur! Yardımlaşmayı olumsuz etkileyen,birliği yok eden canavar!
Belki ilerde, bu düsunceleri; kararmış beyinler de saklayan çıkarcı kalplerinde barındıran kişilerın basına kötü olaylar gelecek...
Ozaman o kişi gibi yardıma muhtaç olacak , yardım ısteyecek!...
Geçmis tarihlerde bir çok savaşlar olmuş, kanlar akmıştır bu topraklarda, akarsular mısalı, herseye rahmen topraklarımız kurtulmuştur hain dusmanın elınden, vatanımız bağımsızlığını korumustur.
Çünkü bu yolda herkez savaşmıştır, kendi çıkarı için değil vatanı için..
Söylemek istediğim o insanlar;
’’Askerlerin sorunu!’’dememiş, atılmışlar savaslara beraberce eğer böyle bir düşünce olsaydı kafalar da
toprak bızım toprak, bağımsızlık bızım bağımsızlık olmayacaktı! Çünkü hep boyle ne dusunur,savaslara katılmazlardı insanlar.
Savasanlar az olur, yenik düşerlerdi düşmanlara .İşte o zaman sıra onlara gelırdı..Birlık olmayınca da zafer olmazdı.
Biliyorsunuz ki , bu fani dünyada ummaığımız herşey bir anda gerçekleşebilir.Birinin başına bir şey geliyorsa : ’Aman,boşver! Onun sorunu, beni ilgilendirmez!’ dememiz yanlış olur.
Sizin de o kişinin durumuna düşmeyeceğimiz ne malüm !!..
Böyle söylediğiniz kişinin de ilerde, zor durumunuzda sizin söyledğiniz sözleri söylemeye fırsatının onun eline geçmeyeceği ne malüm!..
’Bana dokunmayan yılan bin yaşasın’sözü bizlerin ilkesi olmuş anlaşılan...
EREN ŞENAY
01.11.1989/AMASYA
YORUMLAR
BANA DOKUNMAYAN YILAN BİN YAŞASIN sözü ve bu sözü ilke edininler sadece korkak ve zavallılardır
Komşusunun evine girmiş ve girecek bir yılanı öldürmeyen o yılanın yarın kendi evinede musallat olmayacağını düşünmeyen ahmak oğlu ahmaktır
Allah ıslah etsin böylelerini inş
Çok önemli ve haklı bir konuya değinmişsiniz yazınızda. Keşke bizim gibi düşünenler çoğunlukta olsaydı bu duruma gelmezdik. Çanakkale ile ilgili yazılar okuduğumda daha iyi anlıyoprum bunu. Yazınız güzeldi . Sadece bir kaç yerinde cümle düşüklükleri ve harf hataları gördüm. Uyardığım için inşallah bana kızmazsınız. Affınıza sığınarak uyarmak istedim. Başarılarınızın devamı dileğiyle. Anlatım akıcıydı. Konu da güzel olunca akıp gidiyor zaten cümleler. Saygılar