- 2388 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
BABALAR GÜNÜ
Baba, bir ailenin temel direğidir. Ailesini koruyan kollayan ve geçimin sağlayan kişidir. Baba ocağı denilen müessesenin lideridir. Kendi soyadını verdiği eşinin de en büyük destekçisidir. Kısacası bir baba her şey demektir bir aile için. Bir tehlike anında ailesini korumak adına tüm riskleri hiç düşünmeden alabilendir. Şeref ve namus kavramları göz önüne alındığında oluşturmuş olduğu saygınlığı çerçevesinde anılmaktadır. Aile şerefi ile direkt ilişkisi bulunmaktadır. Çocuklar genellikle babalarını örnek almakta ve yaşam tarzlarını ona göre şekillendirmektedirler. Gelir, gider, sağlık, eğitim, adalet, koruma ve kollama benzeri tüm konuları çözmekle birinci derecede sorumlu olan kişi babadır. Her ne kadar anneler çok özel bir yer tutsa da kalplerimizde, babanın heybeti çok daha ağır basmaktadır. Ailesine sorumluluklarını yerine getirmiş iyi bir babanın hakkını ödemek mümkün değildir. İyi bir evlat kesinlikle babasının hayır duasını almalıdır. Bir babanın bedduası bir annenin bedduasından daha ağırdır. Ailesini düşünmeyen sorumsuz bir babanın dahi aşağılanmaması muteberdir. Bazı şeyleri kısasa kısas şeklinde değerlendirmek bir evladın yapacağı en büyük yanlışı olacaktır. Babalık görevlerini yerine getiremeyen bir babayı dahi, incitmemeden sorumluluklarını yerine getirmesi için evlatları tarafından uygun bir şekilde davet etmelidir. Ama neticesi ne olursa olsun bir babanın ah’ı alınmamalıdır. Baba yaşlı ve aciz düşebilir; hiçbir şekilde hareket etmese dahi tek başına sadece varlığı bile başlı başına çok önem arz etmektedir. Anne ile baba bir bütündür. Annelerin gönlünü almak da çok önemlidir; bedduasını almamak gerekir. Ancak, babaların yükü tüm aile bireylerinkinden daha ağırdır. Aile içerisindeki tüm sorunlarla boğuşan bir babanın emeklerinin karşılığı hiçbir surette ödenemez. Anne ile çocukların sorunlarını maddi manevi çözecek yegâne kişi babadır. Bu nedenle; babaların değerini çok iyi bilelim ve onlara daha hayattayken yani yaşarken gerekli değerleri verelim. Vefatından sonra verilecek değer pişmanlık dolu olabilecektir. Her yıl haziran ayının üçüncü haftası “Babalar Günü” olarak kutlanmaktadır. Bence 365 gün kutlansa dahi iyi bir baba için azdır. 21 Haziran 2009 Pazar günü tüm babalara kutlu ve mutlu olsun. Hakkın rahmetine ermiş olanlara da Allah’tan Rahmet dilerim!.. Yaşayan tüm babalara karşı evlatlık görevlerimizi yapalım candan yürekten. Bazı değerleri kaybetmeden önce layık oldukları en iyi şekilde sevelim sayalım. Tekrar tekrar;21 Haziran 2009 Babalar Günü kutlu olsun!.. Sizlerin huzurunda rahmetli babam Süleyman TEMİZ’ i çok özlediğimi ve rahmetle andığımı belirtmek istiyorum. “Mekanın Cennet Olsun Babacığım!..” Saygılarımla.
YORUMLAR
yazının içeriği çok iyi ama,
giriş,gelişme,sonuç paragraflarını ayıralım lütfen.
okurken yormasın.
kaleme,yüreğe sağlık.
babacığımın şahsında tüm babaların her günü kutlu olsun.
babalık ve annelik bir gün değil,her gün çünkü.
saygılar...
BELEMİR ÖZTÜRK tarafından 6/16/2009 4:17:35 PM zamanında düzenlenmiştir.