- 715 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
71 - ZULÜM
Onur BİLGE
Karşı komşumuz Zerrin Hanım’la evlilikte aşk konusunu konuştuktan sonra üstümüze bir ölüm ağırlığı çöktü ve odayı sessizlik kapladı. İkisinin de çok sevdiğini bildiğim için yeni aldığım bir İlahi kasetini jelâtininden çıkardım, açtım ve teybe koydum. “Bir çay molası verelim! ” dedik. Ara ara gidip bakıyorduk. İyice demini almıştı. Annem çaydanlığı ve bardakları almaya gitmişti. Ben de tabakları getirdim. Çalışma masamın üstüne koyup, birkaç kuru pasta, kraker, bisküvi paketi açtım ve servis tabaklarını hazırladım.
Geç vakte kadar beraber olacaktık. Çünkü eşi, İznik’teki ablasına gitmiş, bu gece orada kalacakmış. Çocukları televizyon seyrediyormuş. Kadıncağızın, evde kapana kapana canı çıkmış; fırsat bu fırsat, içi açılsın diye konuşacağız, eğleneceğiz; anlatacak, deşarj olacak. Hem laf arasında, bu sıcakta camları açılmayan evde kimin oturduğunu ya da neden perdelerin kıpırdamadığını soracağım. Derdim o!
Hazırlığımız bitti. İçeriye, babama da çay servisi yaptım. Tam çaylarımızı içmeye başladık ki
1001 GECE ÖYKÜLERİ - 3
SEVDA - LİMAN YAYINLARI
KİTAP TEMİN ADRESİ: M. Şerikan KARA : 0 536 275 90 15
YORUMLAR
merak ettim ve bir bakayım dedim,
edebiyat dergisi ya sonuçta...
mahallemizin hacı bayram amcası var, orman yeri burası
ve bayram amca her fırsatta izinsiz odun keser, gizlice yatırır zulasına, hacıdır,
epey daireli vs.
velhasılı keşke merak etmese ve okumasaymışım...
eyvallah.
Sizi de sigaya çeken bir Molla Kasım gelir....! Ne kadar bilirsen bil, ne kadar okursan oku, ister bilim adamı ister alim ol...
Allah, bütün insanlara insaf ve merhamet versin, hidayete erdirsin; onu, bizi, Ümmeti Muhammedi ıslah etsin; cennetine, Cemaline layık kullarından eylesin! AMİN...
Allah, bütün insanlara insaf ve merhamet versin, hidayete erdirsin; onu, bizi, Ümmeti Muhammedi ıslah etsin; cennetine, Cemaline layık kullarından eylesin!”
Kesinlikle ! Allah korkusu ve sevgisi olan insanda kötülük barınamaz. Çok güzeldi. Biz bilmiyoruz ama böyle insanlar vardır. Allah islah etsin. Çok güzeldi Sevgili yazarım. Teşekkürler.
Ben gördüm, Haldun Bey’i. Hastaneye çok geldi gitti. Şaheser Hanım’ı, kapı önlerinde ayakta, emir eri gibi bekledi. Beyefendi bir adamdı. Hiç o eziyetleri yapacak birisine benzemiyordu. Anlatılanlar, yalan ya da doğru... Bilemem. Ahretliğimin söylediğine göre, ona eziyet ettikçe olan olağanüstü olaylar nedeniyle eşine hak vermiş, imana gelmiş, artık bir dediğini iki etmiyor, üstüne titriyormuş.
Temennim,Şahaser'in anlattıkları,rüyadır...Yoksa durum,çok vahim...
saygılar,üstadım.Yine anlamlı ve ders aılnası bir öyküydü...
zalimin zulmü varsa sevenin allahi var demek geldi icimden.
Allah korkusu olanin merhameti olur karincayi bile incitemez.evet dil yarasi zor kapanir.
ama merhamet eden aff ta edebiliyor.buda bir ihtimal dil yarasini hafifletir.
tesekkürler emegine.
güzel bir yaziydi.sevgiler.