- 1556 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Teoman- İnsanlık Halleri
Teoman’ın Nisan’ın başında piyasa sürdüğü albümün adı İnsanlık Halleri. Adından da anlaşılacağı üzere, hayatın içinde sürüklenen insanların oluşturduğu tablodan fotoğraflar çekmiş Teoman. İnsanların hayatlarından parçalar var albümde. Uzun süreden beri, ilk defa tüm şarkılarıyla başarıyı yakalayan bir albüm geldi Türk Müzik Dünyasına.
Sanatçının, 9 ay çalışarak ortaya çıkardığı bu eser, ciddi bir emeğin sonucu olduğunu ortaya koyuyor. Bir daha albüm yapmayacağını söyleyen Teoman, son albümünde o son yıllardaki melankolik havasını da bırakmamış.
Albümdeki 11 parçanın, hepsinin de sözleri tam bir edebiyat harikası. Çok güzel ve anlamlı sözler. Elif Şafak’ta Uçurtmalar adlı şiiriyle albüme katkı yapmış ve Teoman’ın harika müziği, yorumuyla yıllar yılı unutulmayacak bir esere dönüşüvermiş. Ayrıca Ahmet Erhan’da Sevişirdik Bazen adlı parçanın söz yazarı. Onun da katkısı çok olmuş belli ki albüme bir kimlik oluştururken. Bireyselliği, yalnızlığı, geçmişi arayan insanları anlatan sözler ciddi bir edebiyat birikimini gösteriyor. Belki de Teoman’ın diğerlerinden farkı da burada ortaya çıkıyor, edebiyat, şiir, arka müzik, ana müzik ve yorum. Hepsini birleştirebiliyor ve bu albümde zirveye çıktı bu sanatçı ruhu.
Arkadaki müziklere gelirsek, birçoğu parçaya oturmuş ama bir tanesi var ki, en fazla bu kadar olur dedirtiyor. Uçurtmalar adlı parçada arkadan giren müzik, Teoman’ın sakin, pürüzlü, titreyen duygusal sesine harika oturmuş. Bu müziği yapan Teoman kadar, bu işle ilgilenenlerinde büyük katkıları var bu işte. Gerçekten çok başarılı bir çalışma olmuş.
Ana müziklerde, klasik Teoman notalarını görüyoruz. Genelde duygusal parçalar olduğu için çok ön planda değil fakat birçok eserde, Teoman tarzını net olarak görebiliyoruz.
Albümdeki fotoğraflarda, ustaca çalışıldığı belli. Amatör fotoğraf hiç yok. Özellikle albüm kapak fotoğrafı, albümün içeriğiyle yani sözler ve seslerle harika olmuş. İç resimlerde biraz daha çeşitlilik yaratılabilirdi fakat buna rağmen, Türkiye’deki en iyi albüm resimleriyle oluşmuş bir çalışma.
Biraz daha bence yaklaşırsam eğer albüme, sıralama yapmak çok zor. Ama bana en yakın gelen tabi ki, Uçurtmalar. Harika Elif Şafak dizeleri, harika bir düzenleme, harika müzik, harika yorum. Duyguyu yansıtmayı çok iyi yapabilmişler. Elif Şafak’ın dizeleri insanın kalbine geçiyor Teoman vasıtasıyla. Ondan sonra Çoban Yıldızı diyorum. Soft rock, şeklindeki duygusal parça, Teoman’ın zaman zaman tize çıkarttığı sesiyle ve arkadaki müzikle bütünleşebiliyor. Son olarak da Gündüz Düşleri diyeceğim. Bu parçadaki ana müzik harika. Sözleri bir kenara koymadan söylüyorum bunu.
Son paragraf için gelecek eleştirilere şimdiden cevap vereyim, paragraftaki ilk cümlede de söylediğim gibi, “bence” yaklaştım burada. Duygusal bir dönemim olduğundandır belki de o parçalara yöneldim, sizler teknik olarak daha fazla irdelersiniz ve benim hatalarımı aramaya devam edersiniz. Bilemiyorum ne yapacağınızı, ben hissettiklerimi yazmaya devam edeceğim, sizler notalarla, kalıplarla, aranjmanlarla devam ediniz efendim…
Unutmadan, düzenlemelerle ilgilenen Alper Erinç ve Sarp Özdemiroğlu’na ve tabi ki de kayıt, miks ve masteringteki başarısını ortaya koyan Çağlar Türkmen’e de kocaman tebrikler…