- 1993 Okunma
- 14 Yorum
- 0 Beğeni
VECİZ SÖZLERİM 1... (UMUT)
Kısa VECİZ sözlerim ve KISSA değerinde cümlelerimle içimdeki yağmuru sizlere de sunmak istedim .......
♥ Tebessüme dokunan düş, yüreğe ekilen gelecektir...
♥ Gidebilmek; gelmeye başaracak cesur yüreklerin yaşam savaşındaki ilk galibiyeti sessizlikler içindeki ilk sesidir....
♥ Geç kalmış duyguların dehlizlerinde çıkar en gerçek savaş sesleri...
♥ Sabrın erdeminde bekler kışın ayazına değmiş kanatlar...
♥ Buzullarım yangınında ölümle dans ederken bir düş doğar sancıların ölüm odasından....
♥ Çıkmaz sokaklar görünmez duvarların umut zırhında açılır en muhteşem yollara...
♥ Suskular; yaşama dair atılacak adımların ilk durağı ile son durağı arasındaki anlam çizgisidir...
♥ Güneşe küsmemek için karanlıkla savaşmak yaşama duruşun ilk sınavıdır...
♥ Umut yüreği terkettiği zaman ölümün kokusu sarar dallarımızın kırılgan yerlerini....
♥ Çoğalırken çoğaltan yürek, yaşama sevincini umarsızca yeryüzüne ekendir....
♥ Sevgi ve umut; dağ çiçeğini hergün zirveye çıkıp elleriyle sulayan büyüten bir çobanın kalbinin sesidir....
♥ Toprak, kırık kelebek kanatlarının hüznünde bereketlenir umuda yeniden açacak goncalar için...
♥ Şükre değen duygular her zaman gonca güller gibi açar açar aydınlığa....
♥ Geçmişe selam geleceğe atılacak imzanın gücüdür...
♥ Bazen hikayeler anların kısacık duruşunda destansı yağmurlara teslim olur.....
MEHTAP ALTAN........
YORUMLAR
Güneşe küsmemek için karanlıkla savaşmak yaşama duruşun ilk sınavıdır...
♥ Umut yüreği terkettiği zaman ölümün kokusu sarar dallarımızın kırılgan yerlerini....
Ben bu iki vecizeni aldım canım. Çünkü benm için çok değerli söz bunlar ve unutmama gereken bir yaşam felsefesinin adımı.
Muhteşemdin sevgili dost. Seni okumak farklılık benim için. Değerlisin.
Sevgiler yüreğinize
Neler söylemek istediğimi sezdiğini biliyorum..İçimden geçenleri, gözlerimdeki manayı, ellerimdeki yakınlığı..Hissettin biliyorum...
Ve bende seni okurken gurur duydum...Arkadaşım, dostum ve sevdiğim olduğun için..Ak kelimelerini böylesi mükemmel dizdiğin için..Yüreğimin kenar süsü...Sevgi gibi..gurur gibi....vefa gibi...söz vermek gibi...Seni okumak farklıydı bugün..Çünkü bu kelimelere neleri katık etmedinki...
Buraya kendini çizdin, yazdın..Bu sensin ve senin güzelliğin...Bayram şenliğine benziyordu...gelen mutlu döndü satırlarının arasından...Değerliydi Mehtabım....senin gibi....Sevgimle canım...
"Bazen hikayeler anların kısacık duruşunda destansı yağmurlara teslim olur..... "
...........
SÖYLEV DİLİNİZ ÇOK GÜZELDİ..
Yukardaki son cümle ise daha bi güzel..
Biliyor musunuz bir"an" da dünyanız değişebilir
Bir" an" da sevinç çığlıkları atabilir
Bir "an" da yıkılablirsinizde..
Ama bizler de sizin gibi olaylara hep pozitif bakmalıyız diye düşünüyorum.
Bir "an" da b ir hikaye yağmurlarla destanlaşabilir.
Nasıl ?
Çok güzel anlatmışsınız..
Üstüne yazı eklemek bize düşmez..
Biz okuruz ve kısaca değerlendiririz.
Gerçek değer şairin yüreğine aittir.
TEBRİKLER.
Söz söylemek;birkaç sözcükle çok büyük anlamları imlemek başlı başına bir sanattır.
Bilge kişilere değgin her özlü söz ,uzun denemelerin vargısında yazıya dönüşmüştür.
Söz uçar;yazı kalır,de bunlardan birisi.
Kalıplaşarak insan belleğine gönderilen bu sözler ufkumuzu aydınlatmada;yön saptamada belirleyici işlevlere sahiptirler.
Yaşamı anlamaya ve o yaşama değgin olguları kavramaya çalışırken ;eylemlerimizi denetlerken;istencimizi harekete geçirirken onlardan yardımımıza koşmalarını bekleriz.
Çünkü,bu sözler deneyimlerin de yansımalarıdır.En doğruyu söylerler.
Örneğin;
Yalnızlığı yaşarız ve onun ezici gücünü anlatmaya yöneliriz.Onlarca sözcüğü sıralarız içinde olduğumuz o an'a değgin.
DAĞLARCA;Türk Şiirinin o büyük Çınarı bir konuşmasında:
''Yalnızlık ,benim mürekkebim.'' derken neleri anımsatmıyor ki bizlere.
Büyük düşün adamı HEGEL geliyor usuma.Diyor ki:
''İnsan,faydasız bir tutkudan ibarettir.''
Günlerce konuşulacak,tartışılacak bir söz değil midir,dersiniz?
Ya fizikçi Richard Feynman'a ne demeli?
Ders verdiği sınıfın kara tahtasına:
''Yaratmadığım şeyi anlamam.''derken neyi anlatmayı erekliyordu acaba?
Us'umuz somut objelerin rengini algılar.
Bu nesneldir.
Andre GİDE ,nesnelliği alt üst eder ''Gerçeğin rengi gridir.''derken !
Çok uzun bir konu...Neyse!
Gelelim Değerli ALTAN'ın yazdıklarına...
Öncelikle bu sözleri çok özgün,çok değerli bulduğumu belirtmeliyim.
Kalıcılığı konusu başat bir sorunsal işte.
Söz ,söyleyenden çıkıp da yazıyla kalıcı kılındıktan sonra zamana bırakılır.
Uzun bir süreçte mayalanır çünkü.
Kısacık ömründe kişioğlunun ürettiği en saygın şey 'kendi anlamıyla orantılı güce sahip olan' sözleridir bence.
Korkmamak gerekir söz söylemekten.
Ölmekten korkmamak gibi.
Arkamızdan yazılırsa yazılsın,diyebilmeliyiz.
Örnekçe,Nietzsche'nin söyledikleri için kim arkasından konuşabilir ki?
Galiba ATAÇ ''Ölmekten korkmuyorum ama,Nurettin ARTAM benim de arkamdan yazacak diye korkuyorum.'' derken haklıydı.
Mehtap ALTAN' henüz;yaşamının en üretken,en dinamik yıllarındayken bu sözleri söyleyebiliyorsa çok büyük bir misyonu yerine getiriyor demektir.
Teşekkürler Mehtap.
Uzun soluklu yürüyüşün sırasında ne değin söz söyleceksen getir ve bırak bu sayfalara...
Kutluyorum Kardeşimi.
Necdet ARSLAN tarafından 6/15/2009 8:23:47 PM zamanında düzenlenmiştir.
Necdet ARSLAN tarafından 6/15/2009 8:24:39 PM zamanında düzenlenmiştir.