- 648 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
MASALLAR
Merhaba insanlar, merhaba masalların dünyasından tüm kahramanlara. Sıkıldım bu masallar dünyasından. Çekildim yine odama. Düşlerimi çagırdım, uzaklaşmaya başladıkları yollardan yanıma. Dönüp, masallar anlatıyorlar bana. İçinde tüm sevdiklerim ya da sevmek zorunda olduklarım. Masallar anlatılıyor bana, beni koyup gidenler adına. Uçurtmalar uçuyor onca yalanın geçip gittiği yollarda. Masallar anlatılıyor bana; çıkarlar rafa kalkmış, hep benlerin bittiği dünyalar yaratılıyor ufkumda. Masallar birşeyler fısıldıyor kulağıma; kanamasın sol yanın, çokta yoruldun hayatta ama savaşların olmadığı, tüm ırkları kardeş bir dünya yaşanıyor uzakta. Masallar uzaklaşıyor, uzaklaşırken susmuyorda; bir yerlerde aşk baharları yaşanıyor, sevda çiçekleride açıyormuş oralarda. Uyanıyorum, kan ter içinde gözümü açıyorum. İlk sözüm düşlerde dinlediğim masallara: Benden, benden çok uzakta o dünya.
Biliyoruz artık, gerçek dünyalar bizden çok uzakta. Mucizeleri hayal etmemiz gerekirken sıradan hayatların peşindeyiz. Bir yanımızda masallar, bir yanımızda hayaller sıradan hayatların imkansızlaştığı zaman dilimlerinde yaşıyoruz bu aralar. Bu aralar mı ? onuda bilmiyorum. Çünkü geriye dönüp baktığımda bu yaşadığımız zaman dilimlerinin temelinin çocukken atıldığını görüyorum. Çocukken kaçımız masallar dinleye bildik, kaçımız çocukluk hayallerini yaşadık ki. Oysa her çocuk, bisikletinin üstünde rüzgarın onu uçurttuğunun hayallerini kurması gerekirken, her çocuk uçurtmasıyla eşsiz diyarları gezip, beyaz bulutların arkadaşlığının hayallerini kurması gerekirken, her çocuk, çocukluk aşkının masumca elini ilk tuttuğu anı hayal etmesi gerekirken, bu gün benden acaba şu kadar kişi mendil alırmı diye hayal kuruyorduk. Acaba kaç kişi önümdeki tartının üzerine çıkar diye düşünüyorduk.
Evet ! çocukken dinleyemediğimiz masallar yüzünden, çocukken kuramadığımız hayaller yüzünden burdayız. Şimdi anlıyoruz çocukluk hayallerinin anlamını. Bu hayallerin genişliği dünyalara sığmaz. Yeri gelirsin bulutlara arkadaş, yeri gelirsin bir rüzgara. Bazen bulunduğun yerdesindir, bazen alis harikalar diyarında. Bazen dünyanın patronu yapar, bazende bir kahraman. Vizyon sahibidir çocukluk hayalleri. Düşlenemiyeni gerçekleştirmekten geçer bu hayaller. Bu eşsiz hayalleri kuramadığımız için burdayız. Ondandır masal dünyasında ki avutuluşlarımız. Belki de ondan yüklüyoruzdur aşkı, çıkarların var olmadığı bağları, savaşsız bir dünyayı hayaller arasına. Bu güne döndüğümde ise çocukken kuramadığım hayallerin ağırlığı var üzerimde. Belki de ondan sıkılıyorum, ondan çekiliyorum odama. Odam da kalbim masallar anlatıyor, hükümsüzdür diye aranan ruhuma.....