- 1911 Okunma
- 28 Yorum
- 0 Beğeni
70 - EVLİLİKTE AŞK
Onur BİLGE
Karşı komşu Zerrin Hanım yine bizdeydi bu akşam. Annemle konuşuyorlardı. Dönüşte bir mecmua almıştım. Hem onları dinliyor hem okuyordum. Bir yazıda, evliliklerde aşkın en çok yedi yıl yaşayabileceği iddia edilmekteydi. Onlara da okudum.
Annem aşkı biliyor muydu? Ne kadar biliyordu? Çocuk denecek yaşta evlendirilmişti. Belki de aşka inanmıyordu. Sadece inanmak istiyordu. Çünkü okumadığı aşk romanı kalmamıştı. Babamla her fırsatta sinemaya giderler, aile ve macera filmleri seyrederlerdi. Ev işi yaparken türkü söyler, aşk şarkılarını da içten okurdu. O kadar içten okurdu ki âşık olduğuna inanacağım gelirdi. Zerrin Hanım:
’Evliliğimde onca küfür ve dayağa rağmen aşkın on bir yıl yaşadığına
1001 GECE ÖYKÜLERİ - 3
SEVDA - LİMAN YAYINLARI
KİTAP TEMİN ADRESİ: M. Şerikan KARA : 0 536 275 90 15
YORUMLAR
Sonra yüzünü yıkadı, havluyla kurulayarak geldi ve sinirle havluyu yere attı!
Boks gibi ferdi sporlarda sporcunun güçlü rakibince ezilmesini önlemek için çalıştırıcının oyunu bitirme pes et anlamında HAVLU atma deyim cuk oturmuş.
Olum o kız manyak! Sakın laf atma! Kahve mahve demez, dalar içeriye, vurur, bazen böyle olmak gerek, düşmanına düşmanının silahı saldırmazsan kazanamazsın.
Gerçek yaşanmış kadar ayrıntılı yazılmış
Onur BİLGE
güzel yazı dizisi evlilikte aşk bitermi o hanım bence çok yanliş yapmış ilk tokatta saygınlığını yitirmiş
eşler arasında sevgiden önce saygı lazım diyorum saygı olan yerde sevgi kendiliğinden gelir evet erkek önde gitmek ister kadına sabır düşer ama ezilmeden dayaksız tokatsız saygı duyularak
dilerim sizin güzel bir evliliğiniz olur ve yıllarca sürer
evet 43 yılı bitirdi evliliğimiz güzeldide eşim çiçek getirmeyi hala unutmadı tabiki bende payıma düşen saygıyı yerine getirerek yaşadık bunca yılı
şiirime yazdığın yoruma çok teşekkür ederim gördüğüm bir resimden etkilendim ve yazdım şiir dostu emine 24 müydü hatırlayamadım öyle güzeldiki resim o şiiri yazdırdı saygılarımla güzel günlere
Öyküye diyebilecğim tek şey her zamanki gibi kusursuz olduğudur. Bunun dışında konu hakkında söylemek istediğim, evlilik eğer aşk olursa cehennem olur. Bazen aşkından ölebileceğiniz adama bile katlanamazken, hiç sevmediğiniz bir insanla ve onun insanlıkdışı hareketlerine maruz kalarak yaşamak...Korkunç..Çok şükür...
TEBRİK EDİYORUM.
Çok hoştu efendim. :) İnsanlar arasında gerçekten böyle şiddete katlanıp, bazı asılsız dini bilgileri de buna dayanak yapanlar var malesef. Halbuki Rabbimiz kadına öyle büyük bir önem vermiştir ki, onu erkeğe emanet etmiştir. Ama nerde bundan anlayacak erkek. Çoğu ya dini yönden zayıf Allah'tan korkmuyor da yapıyor, ya da yaptıklarını din kisvesine büründürüyor.
Rabbimiz eşlerinden ayrılmak durumları hasıl olanlara ayetleriyle kuranda yol göstermiş. En kötü şey zina, onu yapanı bile güzellikle uzaklaştırın diyor.
İnsanın insana yaptığı zulme, hele de eşlerin birbirine zulmüne katlanılmaz. Bu hem zulmü yapana hem katlanana haksızlık. Mutlaka müdahale gerekli. Zulüm yapan belki hasta, iyileşmesine de engel olur zulmü çeken susarsa. Bir de olaya bu yönden bakmak lazım.
Çok güzel bir konu işlemişsiniz. Anlatımınız da çok akıcı. İnsan bitirmeden bırakamıyor. Selamlar.
“O kadar özgürlüğe aç bir ruhum var ki! Akşama kadar kelebek gibi uçmak istiyorum! Sabahlara kadar sokaklarda dolaşmak... Yorgunluktan bayılacak hale gelinceye kadar yürümek... Sonra, yığılıvermek, herhangi bir yere... Saatlerce dinlenmek... Deniz kenarında sabahlamak, bir gün... Aynı yerde batırmak güneşi ve beklemek, tekrar doğuncaya kadar orada... Her anın tadını çıkarmak, sakin, sessiz, huzur içinde... İşte biz bunları hiç yapamadık.”
****süperdi...çok güzeldi..yazınızı beğenerek okudum...gönlünüz dert görmesin..
Komşunuz Zerrin hanım,aşk'ı yedi yıl yaşamış ve son dört yılda sürükleyerek onbir yıla tamamlayabilmiş.Ya ,aşkı hiç tatmayanlara ne demeli?Atalarının kendilerine giydirdiği elbiseye, bu dar ya da bol diyemeden giymek zorunda kalan,ninelerimiz,analarımız,adını bile bilmediğimiz nice bacılarımız...Hayat denen bilmecenin tamamını çözebilen varmı ki?...
Yazınızı beğenerek ve biraz da hüzünlenerek okudum.Güzeldi
Sevgi ve saygılar
Seriye ara verilşmiş galiba ama bu yazı da çok güzel ve yararlı olmuş.
Kadın, erkek ya da çocuk olsun ve hatta hayvan olsun ; şiddet uygulamak, ancak aczin ifadesidir. Suçlu- suçsuz ayrımına bile gerek yok. Şiddetten çok daha başka ikna yolları vardır, hak aramanın, savunmanın bile....Sanırım , şiddet bir ruh hastalığıdır ve cezalandırma değil de tedavi gerektirir.
Fikret TEZAL tarafından 6/15/2009 9:27:00 AM zamanında düzenlenmiştir.
hiçbitmez arkadaşın yorumuna katılıyorum ama evlilikte biraz da farklı boyuttan bakmasını bilmek gerekli.
Kadın,erkeğini dışarıya yönlendirmemek için kadın gibi kadın olmalı:çekici,cilveli olmalı...
Her erkek,bunları arar.sadece çocuk bakmak,bulaşıkları yıkamakla olmaz...Erkeği eve bağlayan kadındır.Yoksa maalesef dışarda birilerini aramak zorunda kalır...
Yanlışım varsa affola...
Yazılarınıza güncel olayları da süslediğiniz de daha bir güzelleşiyor gibime geliyor...
Saygılar üstadım...
bence Askin bittigini anlamak icin yillarin yada sürenin bir önemi yok.nezaman ki esinin bir lafini bile cekemezsin,orada ask bitmistir.burdan sonra kisinin kendisiyle savasi baslar aslinda ve yipranmaya baslar.dayak cok baska bir konu.bu piskopat insanlarin kisilik bozukluklari olan kisilerin egilimli oldugu birseydir.yetistirilme tarzindan kaynakli daha cok.ezik insanlarin basvurdugu bir cesit savunmadir acizlik yani bana göre.ve eger ki o bayanin esi tam bir piskopat olsaydi o kadini degil dövmek öldürürdü bile ona vurdugu icin.
hic bir kadin bir erkek ile basa cikamaz bilek gücü konusunda.elbetteki kadin kendini ezdirmemeli asla,ama kadin bence esine el kaldirmamali,ayip ötesi bir davranis olur bu.ama maalesef bizim toplumumuzda kadina siddetten vazgecmeyen cok genis bir topluluk var halen.
sorunlarin sonu gelmeyecek gibi..
emegine saglik.güzel bir yaziydi yine.
hicbitmez tarafından 6/15/2009 4:15:53 AM zamanında düzenlenmiştir.
Yurdumdan Aile Manzarası !
Saygıyı bilmiyor, sevgiyi tanımıyoruz.
Kayboldum satır aralarında..
Sevgi de dayak barınır mı? Demekki henüz İnsan olamadık !
Özellikle bir birine emanet edilen İnsanlar arasında dayak ne demek ya ..
Allah hidayet eylesin, kendini ateşe atanlara, kendiyle zoru olanlara.
Kutlarım.
Bir erkek olarak kadına dayağa karşıyım artık ata erkil toplum olmaktan çıkmalıyız kadının da erkekler gibi insan olduğunu unutmamalıyız bence beyin gücü zayıf olan fizik gücüne baş vurur. Evlilikte aşk şu zamanda biter bu zamanda biter lafları beni çok korkutuyor bence evlilkte hayatta kapılıp aşkı unutmasak bitmez bir küçük seni seviyorum, bir demet gül, küçük bir süpriz bence aşkı yaşatır belki bekar olduğum için konuşması kolay geliyor ama ben öyle istiyorum ve öyle yapmaya kararlıyım ve bu güzel yazı için çok teşekkür ederim sevgiyle kalın.....
Allah önce hayırlı insanlarla karşılaştırsın. Bu duam bütün insanlar için geçerli. Kadın da olsa, erkekte olsa değişmez. İçinde önce Allah korkusu olması şart.Benim Allaha şükür mutlu bir evliliğim var. Ve dayak olayıyla da karşılaşmadım. Allah karşılaştırmasın. Ama o dayak olayıyla karşılaşan o kaar çok insan var ki. Ve sırf çocukları olduğu için gururlarının gitmesi pahasına evliliklerini yürütüyor kadınlar. Toplumunda etkisi var. " Erkek sever de, döver de" anlayışı hüküm sürdüğü sürece bitmez. Güzel ve anlamlı bir yazıydı. Kutlarım efendim. Saygım ve sevgimle.