- 431 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GÖSTERGELER
Bilme-öğrenme sürecinde:Kelimelerin sıfatların kavramların,imgelerin hasılı terminoloji ve yazınsal tüm değerlerin nesnelerinin iyi simgelenmesi gerekir.
Durumların birer işareti ve simgesi olan göstergeler öğrenme - bilme sürecinin anlamak için iyi aşamasıdır.
Öğrenmede : Anlamak kavramak için göstergeler yardımcı olmak durumundadır.Aksi takdir de göstergelerden kaynaklanan sorunlarla uğraşmaktan insanlar kendilerini alamazlar.
Meşhur "Kavram kargaşası" münakaşası böyle ortaya çıkıyor.
Göstergeleri nesnesini iyi gösterir örneklerle başarısız , başarılı örneklerde bunu inceleyelim.
Başarılı örnek:
İşçi bedensel çalışanlar için
işgören bedensel çalışanlar için
Çünkü:
İki türlü çalışma vardır.
a) Labour: bedensel
b) Valeour: beyinsel
işgörenler eğitim de çalışanlar sektör olarak eğitsel servis yaptıklarından "Valeour" yani değer üreten olduklarından " işgören" göstergesiyle nitelenmeleri yerinde bir imlemedir.
Başarısız örnek ise :
Sesli ,sessiz harflerin imlenmesidir.
A.o,u... gibi harflerin "Sesli" diye imlenmesi.
Be,ce,le...gibi harflerinse sessiz diye imlenmesi.
Kafamızı karıştıran bu göstergeler. Başarılı bir imleme gösterge-bilim
değildir.
Sesli harfler:A,O,U. ağızdan tek ve dar çıkıyor.Sessizde ise Me,de,fe..
Geniş ve uzun çıkıyor. Bu nesnelere bu imler karşılık gelmediğinden.İnsanlarımız sesli, sessiz harfleri karıştırıyorlar.Sunucu Mehmet Ali Erbil ’in de sıklıkla işlediği bu durum buradan kaynaklanmaktadır.
Zihnimizde nesneler yani A,O,Be, Se...harfleri imlenen göstergeler ile örtüşmüyor.
Göstergeler.İmledikleri, nesnelere zihin haritasında. Bir doğru yer bulmak zorundadır!....
23-11-2008
Yalçıner Yılmaz
Resim öğretmeni
Darıca İ.Ö.O.
Darıca-kocaeli
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.