TÜM İNSANLAR İKİ YÜZLÜDÜR.
Başlığı yanlış okumadınız.Tekrar ediyorum.
Tüm insanlar iki yüzlüdür.Bu söylediklerime bende dahilim.Hatta siz de dahilsiniz.
Kızdınız mı yoksa.Lütfen hemen elinize sopaları almaya teşebbüs etmeyin.Size bir gerçeği ifade etmeye çalışıyorum.Bunu yaparkende biraz yazının keyfini çıkarmak istiyorum.
Evet nerede kalmıştık.Bütün insanlar iki yüzlüdür dedik.dedikte;
Sizi,bizi kattıkta kızdırdıysak yalanda söylemedik.
Bende bu konuya gençliğimde vakıf oldum.Bir tesadüf eseri farkına vardım.Baktım gerçekten insan iki yüzlü.Kime baktıysam aynı.Çevremdeki her yüzü tek tek inceledim.
Bir tane iki yüzlü olmayana rastlamadım.Kendime baktım.Meğer bende iki yüzlüymüşüm.
Hayretler içinde kaldım.Halbuki ben kendime iki yüzlülüğü hiç yakıltıramazdım.Biri bana iki yüzlü dese eminim onu çok kötü yapardım.
Şimdi sizde aynısını söylüyorsunuzdur.Beni bir elinize geçirseniz ne biçim hesap soracaksınızdır.Sözlerinizi duyar gibiyim.Ne olur günahımı almayın niyetim masum.
hakaret asla.
Bu teknik bir konu.Sizi daha fazla merakta bırakmamak için konunun içine doğru ilerlemeye başlıyorum.
Önce elinize bir fotoğraf makinası alınız.Ailenizden birinin fotoğrafını tam yüzüne karşı gelecek şekilde başına çok yaklaştırarak çekiniz.
Tabiiki elinizdeki fotoğraf makinası elektronik olmayacak.Filim kullanan makina olacak.İçindeki film şayet Siyah-Beyaz olursa daha iyi netice alırsınız.
Siyah-Beyaz filmi makinaya taktınız.Karşınızdaki kişinin tam karşıdan yüz fotoğrafını çektiniz.Şimdi doğru fotoğrafçıya gidiyorsunuz.
Bu yüz fotoğrafından iki adet orijinal isteyeceksiniz.Yani arap denilen fim kısmından.
Her ihtimale karşı 3 adette isteyebilirsiniz.Yedek bulunsun.Ne olur ne olmaz.Hata olabilir.
Sonra bu arapları alıp evinize geleceksiniz.İki adet arapı yüzün tam ortasından(düşey olarak,alın ve burnu ikiye bölecek şekilde)ikiye böleceksiniz.
iki adet arap fotoğrafı dört parça haline getirmiş oldunuz.
Şimdi ikiye bölünmüş 1.arabın sağ yüzünü 2. arabın sağ yüzü yanına ters çevirip iz bırakmayan şeffaf bantla monte edeceksiniz.
Aynı şekilde 1.arabın sol yüzünü 2.arabın sol yüzü yanına tersine koyup aynı şekilde bantlayacaksınız.
Böylece elinizde iki fotoğraf olacak.Ortadan bantlanmış biri ters,diğeri düz monte edilmiş,aynı kişinin iki fotoğrafı.
Bu iki fotoğrafı doğru fotoğrafçıya götürüp,fotoğraf kağıdına tab ettireceksiniz.
Fotoğrafları görünce şaşkına dönüp, bana hak vereceksiniz.
Çünkü elinizdeki iki fotoğraf bir birine benzemeyecek.
İkiside fotoğrafını çektiğiniz kişiye benzemeyecek.
Deneyin görün.İsterseniz kendi fotoğrafınızı çektirip deneyin.
Sizde iki yüzlü olacaksınız.Çünkü insanların sağ yüzü,sol yüzünden farklıdır.
Biliyorum bana çok kızdınız.Hatta günahımı bile aldınız.
Merak etmeyin .Ben hakkımı helal ediyorum.
Asıl siz hakkınızı helal ediniz.Çünkü zamanınızı aldım.Bana tahammül ettiniz.
Belkide bilmediğiniz bir bilgiyi öğrendiniz.
Bu kadar yazıya değer mi dersiniz.
Saygılarımla.
Temel.
YORUMLAR
Değer mi ? Hem de çok. Hakkım yok ama helal olsun. Kızmak mı ? Ben bilgi aldım, fotoğrafla ilgili böyle bir duyum almamıştım.
Yazdıklarınız öğle doğruki, ben iki yüzlü olmamaya çaba sarfedenlerdenim, hiçte hazzetmem o tip insanları, çokta işim olmaz .
Lakin şüpheye düştüm, sevmediğim bu haslet varda benmi bilmiyorum diye. Büyük bir keyf aldım ve kutlarım efendim.
Saygımla.
Teknik bir konuya ironik bir anlatımla ilgi çekmişsiniz. Başarılı bir üslup. İlk başta ben "Münafıklar iki yüzlüdür, Müslümanlar dürüsttür; bu saçma başlık hazmedilemez." diye düşünmüştüm. Ancak yazıyı okuyunca insanın sinirleri yatışıyor. Bir konuda cahillikten kurtuluyor veya yeni bir şey öğreniyor. Çok zahmetli bir iş ancak yapmaya vaktim olur mu veya üşenir miyim, üşenmez miyim bilmiyorum. Her şeye rağmen bir yazı üslubu olarak çok güzel buldum. Etkili bir anlatım. Okumak zorunda bırakıyor insanı. Sonra okuduğuna seviniyorsun. Önyargıların aldatıcı olduğunu fark ederken ektradan bir de yeni bilgi öğreniyorsun. Teşekkür ederim...Güzeldi.