Hayatını iYi Değerlendir !!
Bir çoğumuz hayat kısa deriz ama yinede ’kısa’ olarak adlandığımız hayatımızı en iyi şekilde değerlendir(e)meyiz.
Düşünürsek, hayatımız algıladığımızdan, bildiğimizden de çok kısa çünkü hiç kimse yaşam süresi hakkında bir bilgiye sahip değildir. kimsenin bir an sonrasına garantisi yoktur.
Yani, geleceğe ait bir bilgisi yoktur, o yüzden geçmişin üzerinden ders alıp ’anı’ değerlendirmek gerekir, çünkü hayat bildiğimiz gibi 3 günede bağımlı da değildir.
Geçmiş için neden keşkelere sıgınıp, dil döküp zaman harcarız? Yada garantisi olmayan yarınlara neden yatırım yaparız? Mü’min kulun emeli kısa olmalıdır. Az konuşup, kendine ve cevresine faydalı işler yapmalıdır.
Farkına varmak bu kadar zor olmamalı. ’ANI’ değerlendirip ebedi saadetimiz için yatırım yapmak en akıllısı.
Bir çoğunun kullandığı meşhur bir söz vardır. Hiç düşünmeden, " Bir kere geldik dünyaya, hayatımı/gençliğimi yaşayacağım." diye konuşur durur.
Bu söz doğrumu doğru bir söz ve o yüzdenki sözü güzel anlamakda da yarar vardır.
Yaşadığımız hayatımızın bir tekrarı, telafisi yoksa, bize verilen zamanı en güzel, en faydalı şekilde, KUL olarak, bizden beklendiği gibi yaşamak en akıllıcası değilmi sizcede?
Mü’min iyiyi, güzeli ve faydalı olanı zamanında yapmalı, sonradan gelen pişmanlıkların kimseye faydası olmayacaktır.
_______________________
Ve bu kulluğu da en güzel şekilde yapabilmek için bazende duaya ihtiyacımız olacaktır. Duasız insan Yaradanın katında değersizdir, bu yüzden DUA bizim için önemlidir, bir ibadettir.
Ama unutmayalım, halis olan Dua, ağızla değil yürek ile yapılan duadır.
Cuma, mü’minin günüdür ve akıllı olan mü’min bu günü en güzel şekilde değerlendirir. Ezanla kamet arasında yapılan DUA reddedilmez buyurmuştur Efendimiz s.a.v.
Haydin o zaman, koşun CUMA namazına ve mü’min kardeşinede DUA etmeyi de sakın unutma çünkü bu seninde yararına. Efendimiz s.a.v. büyürüyorki "Kardeşinin gıyabında dua eden hiç bir mü’min yoktur ki melek de: "Bir misli de sana olsun" demesin.
Cümleten Cumanız Mübarek, dualarınız kabul görmesi dileklerimle, kalın sevgi ve muhabbetle...
_____________________
_Dua ve ibadet Allah ile olmaktır. Allah ile olan kimse içın ölüm de ömür de hoştur.
.Mevlana
_Dua inen ve henüz inmeyen her musibet için faydalıdır. Kazayı sadece dua geri çevirir. Öyle ise sizlere dua etmek gerekir.
.Hadis-ı Şerif
_____________________
Şahinde Hülya Kahraman / 12.6.2009