AŞK ÜZERİNE
SEVGİLİ GENÇLER,YİNE KENDİ ÇOCUKLARIMDAN ESİNLENEREK YAZMIŞ OLDUĞUM YAZIMI HEPİNİZE İTHAF EDİYORUM.KUCAKLAR DOLUSU SELAMLAR,SEVGİLER.
Merhaba değerli arkadaşlar.Nice eserlere konu olan,nice gönüllere ilham veren aşk.Üzerine çok yazılar yazılmıştır,çok anlamlar katılmıştır,yüreklerde yaşanmıştır.Sonuçta mutlu aşk yoktur,aşk ızdıraptır.
Bazen kelimeler yetersiz kalır aşkı tanımlamak için.İnsan yüreğinde hisseder,kaleme ,kağıda dökülünce bir yere kadar yaşanır bu duygu.Aşk gelip geçici bir duygudur belki de.İlk heyecandır,o heyecanı kaybettiğinizi zaten anlarsınız.Siz kaybetmeseniz bile karşınızdaki kişide esneme fark ettiğiniz zaman ,ister istemez siz de hayal kırıklığı yaşamaya başlarsınız.Aşkı sevgiye dönüştürebilirseniz karşılıklı ne ala.
Aşk,sevgi ölene dek sürer mi,daha doğrusu sonsuz aşk var mı ? Bu konu çok tartışılmıştır.Benim kendi görüşüm elbette sonsuz aşk vardır.İnsanlar aşkı ,sevgiyi,hevesle karıştırırlar genelde.Bir elektriklenme oluşur bir şekilde.Bu duygu aşk ve sevgiyle karıştırılır.Tamam ben aşık oldum denilir.Bir süre sonra aşk sanılıp yaşandıkça,değerinin kalmadığı görülür.Siz hala devam ettirebilirsiniz,sizinki aşktır belki de,fakat karşınızdaki kişinin duyguları hevesse,hoşlanmaysa,heyecan biter.İşte o zaman bu duruma aşk bitti denilir.Oysa biten aşk değildir,biten hevestir,ulaşılmıştır çünkü.
İnsanlar yapıları gereği sevmek ister,aşk ister.Aşk güzel bir duygudur,insanın ayaklarını yerden keser,farklı bir dünyaya gidersiniz adeta.O dünyada renk renk çiçekler vardır,pembe bir dünyadır,rüyadır,bu rüyadan uyanmak istemezsiniz.Aşkı değil de aşık olmayı sever insanlar.Bu duygular içerisinde de karşılarına çıkan insanı o kadar çok süslerler ki gözlerinde,adeta aradıklarını bulduklarını sanırlar,yıllardır beklediğim aşk bu olsa gerek diye sım sıkı sarılırlar.Severler delice,görmeden yapamazlar,türlü mutluluklar yaşanır yüreklerde.Hatalarını göremezler,çünkü aşkın gözü kördür.Oysa aşık olma ihtiyacındandır bazen bu hissetmeler.Karşınızdaki kişi belki de bu kadar yücelttiğiniz kadar bir yüreğe sahip olmayabilir.Sizin dağ gibi yüreğinizi taşıyamayabilir,emek vermez,esnemeye başlar,gevşer ve işte o an gerçeklere dönersiniz.Benim sevdiğim,kalbimi verdiğim insan bu olamaz dersiniz.Oysa o insan zaten,yüreğinde sevgiyi taşıyamayacak kadar dar bir yüreğe sahiptir,sevme kapasitesi dardır.Siz bunları görememişsinizdir.
Anlarsınız bunu,fakat iş işten geçmiştir,siz aşık olmuş,sevmiş bağlanmışsınızdır bir kere.Kendinizi alamazsınız.Gün gelir karşınızdaki insan çekip gider.Sevgiyi taşıyamaz.Giderken ardına bile bakmaz.Çünkü o emanet duyguların insanıdır,o geçici heveslerin,arzuların notasıdır.Çeker gider ve siz acı dolu yüreğinizle baş başa kalırsınız.Bir ömür boyu bu sızıyı içinizden atamazsınız.Giden ne yapmıştır dersiniz?Yine geçici aşklara yelken açıp ,nice gönülleri tarımar etmeye devam edecektir.Çünkü o sevmeyi bilemez,sevmeyi bilmediği için de aynı insanda uzun süre kalamaz,sıkılır,bağlanmaktan korkar.
Aşk karşılıklı yaşandıkça güzeldir.Birlikte emekler verirseniz,kıyamazsanız,büyütür ve yeşertirseniz,gün gelip aşk, sevgiye dönüşecektir.Bu aşk ve sevgi bir ömür boyu sürecektir.Aksi taktirde aşk acı verir.Hepinize selam ve sevgiler sevgili gençler.Mutluluklar sizlerle olsun.
HAZAN
28/12/2008
YORUMLAR
ADINA AŞK DENMİŞ ÜÇ HARF SADECE PEKİ YA YAPTIKLARI YA YARALI BIRAKTIĞI YÜREKLER BİR AŞK VAR BİRDE BUNUN ACISI KANLI BİR BIÇAK GİBİ SAPLANIR SIRTIMIZZDAN VURUR HEP ZAMANSIZ YAKALAR BİR DÜŞMAN GİBİ SEVDİĞİN YANINDAYSA AŞK DÜNYANIN EN GÜZELİDİR BÜTÜN KAPILAR AÇILIR ÖNÜNDE HERŞEY GÜZEL GÖRÜNÜR GÖZÜNE HEP DERLER YA AŞKIN GÖZÜ KÖR DİYE ÖYLE DEĞİL İŞTE DAHA ÖNCE DE YAZMIŞTIM AŞIĞIN GÖZÜ KÖRDÜR AŞK ÇEKER GİDER İZİ KALIR GERİDE UNUTTUM DERSİN GİDENİN ARDINAN DA BİR TÜRLÜ UNUTAMAZSIN CİĞERİNE OTURU VERİR YÜREK BAŞKA TELDEN ÇALAR AŞK DENİLDİĞİNDE ÖRNEĞİ ÇOKTUR LEYLA İLE MECNUN KEREM İLE ASLI FERHAT İLE ŞİRİN BAKTIĞIMIZ ZAMAN ÇOK GÜZEL ÖRNEKLER AMA AŞK ONLARI DA VURDU KİM SORDU YAŞADIKLARINI HANGİMİZ SEVDİĞİMİZ İÇİN MECNUN GİBİ GÖZLERİMİZE MİL ÇEKİRDİK HANGİMİZ LEYLA GİBİ TAŞLARA VURULDUK HANGİMİZ KEREM MİSALİ ÇÖLLERE VURULDUK ASLI GİBİ ZİNDANA ATILDIK YAFERHAT DEĞİLMİYDİKİ ŞİRİN İÇİN DAĞLARI DELEN BİZ AŞKI YAŞAMAMIŞIZ AŞK VAR AMA BİZ GÖRMEDİK SEVİYORUZ ÖLÜMÜNE BU AŞK DEĞİL TUTKU BAĞLILIK AŞK DEDİĞİMDE DERİN BİR İÇ ÇEKERİM BEN ÇÜNKÜ BEN ACISINI ÇEKENLERDENİM AŞK BÖYLE BİRŞEY İŞTE KAVUŞAMAMAK SOL YANIM AĞRIYAN SIZIM AYRILIK ŞİİRLERİM HEP AŞK BAKIN İŞTE ÜÇ KELİME YIKI BİZİ YERLERE ALLAH KİMSEYE AŞK ACISI VERMESİN ........ BEN BİRAZ KENDİMİ ANLATTIM YAZINIZ İÇİN HEM TEBRİK EDERİM HEM TEŞEKKÜR EDERİM SİZ DÜNYANIN EN DUYGULU ANNELERİNDEN BİRİSİNİZ ELLERİNİZDEN ÖPERİM SAYGIYLA NE DESEM AZ HARİKASINIZ .....
Bence yazınız aşkın ne şekilde yaşanırsa aşk olabileceğini çok iyi anlatmış efendim.Çünkü aşk ile aşk acısı arasında çok büyük fark vardır.Aşk iki insanın karşılıklı paylaşımıdır.Tüm engellere rağmen.Nice insan tek taraflı ilgisini aşk zannedip koskoca ömrünü heba etmektedir,belki de canına kastetmektedir.Çok önemli bir yazı okudum.Mükemmeldi.Kutlarım.Saygı ve selamlar..
GERÇEK AŞK GEMILERI YAKMAKTIR, UĞRUNA VEREBILMEKTİR.
KENDINE ETMEDIGIN DUALARI ONA EDEBILMEK
HEVES DEGIL SONSUZA KADAR NEFES OLABILMEKTIR
AŞK ZORDUR HER YÜREK HER OMUZ TAŞIYAMAZ,
SONSUZ OLAN RUHLARDIR ONLAR BU DUNYADA DEGIL ÖBUR DUNYADA BILE SEVER ASLA ÖLMEZLER...........
SEVDA MASALLARI HIÇ BITMEZ LEYLALAR FERHATLAR MECNUNLAR SONSUZDUR .........
SONSUZDUR GERÇEK SEVGILER
KENDINI BULDU YASEMIN GÜZEL YAZINIZDA MUHTEŞEM OLMUŞ ARKADASIM ,
KOLAYDIR YANAKTAN OPMEK GUCU YETMEZ HERKEZIN YÜREKTEN ÖPMEYE
YASMIN SENI YUREGINDEN ÖPUYOR HEP YAZ EMİ
SEVGILER................................................
Teşekkür ederim.Gerçekten aşk mantık dinlemiyor.Br taraf gerçekten aşkı yaşarken,mutluluk beklerken,diğer taraf hevesler peşinde oluyor,ve çekip gidiyor bir gün.Oysa ki aşkı ölümsüz kılan ,duyguların gerçekliğidir,kalıcı olması için denk duygular ,denk insanlar gerektir.Dilerim tüm gönüller bunu bilincinde olur.Sevgiler,selamlar,hep mutlu kalın.
sevgili hazal yazini okudum ve öyle oldumki ekrana cakildim kaldim inanamadim kac kere okudum canimsin sen temiz kalplim öyle harika mükemmel bir gercek yazmisinki ya ben senin ruhundayim yada sen benim ruhumdasin seni bütün kalbimle alkislayabilirim
söyleyecek yazacak kelime bile bulamiyorum hakikaten ask diyorlar sevgi diyorlar karistiriyorlar birde dimdik yürüyorlar
baska ne diyeyim
gercekci olmak cok daha dogru bence
sevgilerimi dostlugumu biraktim bu güzel yazina sevgiyle kal
hersey gönlünce olmasi dileklerimle duam ile