- 856 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
YAŞAMIN SIRRI
Yaşamın sırrı nedir? desem acaba kimler nasıl cevap verecektir....
Yaşamın sırrı küçük mutluluk ları farkede bilmektir.Mutluluk için söylemek istediğim iki şey vardır.Bunlardan biri iyi diğeri kötü olanıdır.İlk önce kötü olanını söyleyeyim.
Mutluluk zor iştir.Mutlu ve olumlu insan olabilmek hiçte kolay değildir.Oysa bugüne kadar hep nutsuzluk yazılmış,mutsuz olan kişiler yüceltilmiştir.Olumsuzluk,ağlamış surat,asık yüz ve
dünyanın bütünyükü omuzlarındaymış gibi tutumlar pek bir beğeni kazanmış.
Peki doğru olanı nedir?Doğru olanı sayın okuyucularım .mutlu olmak çoook çaba ister,disiplin ve sebat ister.Mutluluk çabuk bıkanların ,kararsızların ,çabucak bozguna uğrayanların işideğildir mutluluk.Mutluluk gülümser bakışlarla dolaşmakta değildir.Mutluluk kararlılık.irade,hoş görü ve hepsinden önemlisi akıl ister.Bizim yaşadığımız olaylardeğil olaylara karşı tutumumuzdur mutlu veya mutsuz eden şey.Eğer kişiliğimizdeki olumlu öğeleri birleştirir de bunları akıl ile şekillendirirsek,işte o zaman mutluluğu yakalamak üzereyiz diye bilirim.
Evet şimdi gelelim iyi habere....
her isteklerimizin arkasından daha büyük isteklerimiz kovalar bir önceki isteğimizi.Bir istekler zinciri kurarak geçiririz ömrümüzü. Hoş görümüzü kullana bilirsek oysa hemen elimizin altındadır mutluluk.Bütün bütün mesele bu ufak ayrıntıların farkına varmak ve altını çizmektir.Yani aslında çok küçük şeylerden bile çok mutlu olabilmeyi öğrenmektir mutluluk.
Bir nelerden mutlu olabildiğinizin ve ne kadar zaman mutlu olabildiğinizi farkettiğiniz an zaten başka mutluluklarıda bulabilirsiniz.Mutluluk ta mutsuzlukta bir an meselesidir.Ama söz konusu olan bu anlar bir daha yaşanmayacağına göre ,bu küçük anların ve küçük mutlulukların kıymetini bilelim diyorum...SAYGILARIMLA.
Kişi kendi azmettiği oranda mutludur.( Abraham Lincoin)
YORUMLAR
Kalemim senin kadar keskin değil mutluluğu fazla akılla ilişkilendirmek de pek mutlu etmez insanı.Eğer gülmek gülümsemek mutluluğun bir işareti ise, akıllılıkla değil de akılsızlıkla ilişkilendirmek gerekir diye düşünüyorum.Bizim kahvedeki bir meczubun kahkahasını bir görseniz bana hak verirsiniz.
ben derim ki kişioğlu mutluluğu ,kıyaslanabilecek ve sayılabilir nesneleri çoğaltmağa endekslerse mutluluğu hiç bir zaman yakalayamaz. mutluluğu kişinin beklentileri belirler sahip olduklarını değil de sahip olmadıklarını kıyaslamaya kalkarsa mutluluğu hayal bile edemez. naçizane görüşüm kişinin ne kadar kaybedecek şeyi varsa o kadar da mutsuz olur.Neden meczuplar ve Çocuklar filezoflardan fazla gülüyorlar değil mi
Mutluluk,bazan sevdiğinin kulağına şiir yada sanat müziği mırıldanmak,ya da sevdiğinle kırlarda el ele korkusuzca sonsuzluğa yürümek;ya da bu fani dünyada herkesle dost geçinebilmek.Gerisi fasa fiso...
Üstadım,kutlarım sizi.Çok önemlibir konuya parmak basmışsınız.saygılarımı gönderiyorum...
selamlar..Gülen yüzünüzdeki tebessümler hiç eksik olmasın efendim...