Önce kendimize bakalım
Bir sabah yeni evli çift taşındıkları yeni evlerinde kahvaltı ederlerlerken, kadın komşusunu balkonda çamaşır asarken gördü. Kocasına döndü ve şöyle dedi: "Bak, görüyor musun, çamaşırlar yeterince temiz değil." Kocası: "Belki kullandığı sabun iyi değildir." diyerek karşılık verdi. Kadın bunun üzerine hiç bir şey söylemedi ve komşunu çamaşır asarken gördüğü her sabah aynı yorumu yaptı. Bir ay sonra kadın, komşusunun çamaşırlarının temiz olduğunu fark etti. Kocasına dönerek: "Bak, çamaşırları görüyor musun, tertemiz. Herhalde çamaşır yıkamasını öğrenmiş..." dedi. Sonra devam etti: "Ama merak ediyorum, acaba bunu ona kim öğretti?" dedi. Kocası yumuşak bir ses tonuyla: "Bu sabah biraz erken kalkıp, pencerelerimizi sildim." diye karşılık verdi.
Evet... Bu hikayede olduğu gibi insanları eleştirmeden, onlara önyargılı yaklaşmadan önce kendi zihnimizin temiz olup olmadığına emin olmalıyız. İnsanları istediğimiz gibi görmeye çalışırsak hiçbir zaman kendi kusurlarımızı, hatalarımızı fark edemeyiz.
Pencerelerimizi daha temiz tutabilmemiz dileğiyle...
Canım arkadaşım Kübra YAVUZ’ dan
Muhammet Karakök
YORUMLAR
Genç arkadaş ; tam da ben bu gün hep başkalarının hatalarını bulup söylüyorken ve kendim de en az onlar kadar hata yapıyorken, senin mesajın iyi geldi !
Ama ben bunun farkındayım..Onlar da bana hatırlatsınlar da birlikte edebiyat yapalım, öyle değil mi ? Çünkü bizimki dedikodu değil..
Fikret TEZAL tarafından 6/9/2009 4:48:52 PM zamanında düzenlenmiştir.