- 1428 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YILDIZLI GECE
Gelişen olaylar bir düğün akşamından başlar.
Ailemle köyümüzdeki düğüne davetliydik.Bu güzel,şirin köy doğduğum,büyüdüğüm yerdi.
Düğüne halam ve ninem de bizimle gelir.Ertesi sabah yola koyulduk.İki saatlik yolculuktan
sonra köye vardık.Köye geldiğimiz zaman herkes toplanmış,oynuyorlardı.O gün kına gecesiydi.Düğüne hazırlıklı gelmiştim.O gece bembeyaz bir elbise giyinmiştim.Başımda
parlayan zarif bir taç,ayağımda topuklu beyaz terlik vardı.Herkes bana dönüp,OOO yoksa
senin düğünün mü diye alay geçiyorlardı.Onların dediklerine hiç kulak asmadım.Kızların içinde hatta gelinden daha da güzel olmuştum.
Kına gecesi bitince hepimiz dağıldık.Babam iki erkek kardeşimi alıp amcasının evine gitti.
Ben,annem,kız kardeşim,ninem ve halam Cemile teyzenin evine gittik.o gece ne hikmetse
canımız ceviz çekti.Ninem olsa olsa Hayriye’de ceviz olduğunu,gidip ondan isteyebileceğimizi söyledi.
Ceylan’ın annesi GÜLBEYAZ:Onlar şimdi yatıyorlardır.
CEYLAN:Yok ya anne Hayriye abla bu satte uyumaz.
Ninem ve halamla birlikte doğruca Hayriye ablanın evine gittik.
HAYRİYE:Hayrola yenge bir şey mi oldu?
Ninem AYŞE:Yok kızım.Sadece senden biraz ceviz istemeye geldim.
HAYRİYE:Yenge sen ve İpek gelin çatıya çıkalım.Ceylan aşağıda beklesin.
CEYLAN:Önemli değil.Ben sizi burda beklerim.
Hayriye abla ninemi ve İpek halamı alıp merdivenlerden yavaşça çatıya çıkarlar.Ben de oturma odasına girdim.Niyetim çocukları görmekti.Fakat yerde yer yatağı olduğunu fark
edemedim.Döşeğin üzerine basıp geçtim.
BİRDEN BİR SES:Hangi salak,aptal,geri zekalı üzerime basar der.
CEYLAN:Salak,aptal,geri zekalı olan sensin.Karanlık olduğu için yerde yatak olduğunu göremedim.Bu yüzden laflarınızı size geri iyade ediyorum.
Ben odadan hızlı bir şekilde daha doğrusu koşarak çıktım.Misafir olan beyfendi peşimde
gelir.Beni yakalar.İki elimle yüzümü kapattım.
MİSAFİR(Kemal Bey):Aç yüzünü de kim salak,kim aptalmış görelim.
Elimi yüzümden çekmedim.Misafir olan beyfendi elimi yüzümden çeker.
MİSAFİR(Kemal Bey):Aman Allahım ne kadar güzel biri.
Ninem Ayşe Hanım çatıdaan iner.İnmesinin sebebi bağrışmalarımızı duymasıdır.Bana dönüp gitmemi,onu oyalacağını der.Elbette ki ninem elindeki ceviz dolu poşeti bana verir.
Poşeti alır almaz hemen oradan hızla koşmaya başladım.Kemal’de arkamdan koşar.Tabiki beni yakalar.Elimdeki poşet yere düşer.İçindeki cevizler yere dağılır.Kemal’i ittim.
Karanlıktan faydalanarak ortadan kayboldum.
CEYLAN:İnşallah beni bulamaz.
DDoğruca Cemile teyzenin evine geldim.
GÜLBEYAZ:Sana ne oldu kızım neden koşaraktan soluk soluğa eve geldin.
CEYLAN:Birine yakalanmamak için anneciğim.
GÜLBEYAZ:Kimden kızım.
CEYLAN:Öf anne nerden bileyim Hayriye ablanın bir misafirinden üstelik bir adam.
CEMİLE TEYZE:Kızım onun kim olduğunu biliyormusun?
CEYLAN:Hayır.Öğrenmekte istemem.
CEMİLE TEYZE:O adam Hayriye’nin dayısı oğlu ve doktordur.
Ceylan:Hiç umrumda değil.Kimse kimdir.
Yarım saat sonra kapı vurulur.Gelen ninem ve halam İpek’tir.Evdekilere olup biteni anlatırlar.Hepsi bana bakarak gülmeye başlarlar.Ben de öfkeli bir şekilde yatağa girip
kendddi kendime(domoz,pislik bunu sana ödedmesem bana da inaatçı Ceylan demesinler)
Hemencik uyudum.
Ertesi sabah gelini alıp yeni evine getirdik.Zaten gelin ve damat aynı köyün içindeydi.
Düğünden sonra ailece kiraladığımız yarım otobüse bindik.
BİRDEN BİR SES(Kemal):Gitmeden sizi yakaladığıma çok sevindim.Damda düşer gibi olacak
ama neyse BENİMLE EVLENİRMİSİN?
CEYLAN:Hayır.Gidin başımdan.(Şapla bak ya)(BEnimle evlenirmisin diyor).
CEYLAN’IN KARDEŞİ SERKAN:Abla bu adamı tanıyormusun?
CEYLAN:Hayır Serkan onu tanımıyorum.
SERKAN:Ablamı duydunuz sizi tanımıyormuş gidin burdan.
KEMAL:Delikanlı baban hangi koltukta oturuyor.
SERKAN:Bir ön koltukta oturuyor.
Kemal beni istemek için babamın yanına gider.Babamla koyu bir sohpete girerler.Meğer
Kemal babamı görünce çok sevinir ve diğer yandan şaşırır.Çünkü babamın babam olduğu
dolayından.Kemal direk konuya girer
KEMAL:Osman aamca konuya nasıl başlayacağımı bilemiyorum.
OSMAN:Oğlum kendini fazla germene gerek yok.Konuş bakalım.
KEMAL: Osman amca kızını gördüm beğendim.İzniniz olursa onunla bir yuva kurmak istiyorum.Ailemle gelip istesek kızın Ceylan’ı bana verirmisin.
OSMAN: Oğlum seni sever sayarım.Senin gibi bir damadı nerden bulabilirim.Verdim gitti.
Konuşmalarına kulak misafiri olduğum için
BİRDEN.....
CEYLAN:Baba bana danışmadan nasıl beni verirsin .
OSMAN:Veririm kızım.Çünkü o Akrabamız.Üstelik babası en iyi arkadaşım ve dostumdur.
CEYLAN:Beni ilgilendirmez babacığım.Onunla asla evlenmeyeceğim.
KEMAL:Asla asla demeyin küçük hanım,hiç belli olmaz.
Bu olay üzerinde bir ay geçer.Arkadaşlarımla çay bahçesinde buluşmaya karar verdik.
Belediyeden indim.Karşı tarafa geçerken kaza geçirrdim.
CEYLAN:Başım,başım dönüyor,nerdeyim.
ARKADAŞIM SELİN:Ceylan beni duyuyormusun?Ambulansayıs.Hastaneye gidiyoruz.
CEYLAN:Bana ne oldu?
ARKADAŞIM BURCU:Küçük bir kaza geçirdin.
Sonunda hastaneye vardık.Beni acil servise alırlar.Tesadüf bu ya o gün Kemal Hastanede
nöbet sırası ondaydı.
HEMŞİRE:Doktor bey acil bir hasta var.
KEMAL:Geliyorum.
Kemal acil servise gelir.Birden şoke olur.Çünkü hasta olan bendim.
KEMAL:Ceylan beni duyuyormusun?
CEYLAN:Nerdeyim ben, nerdeyim.
KEMAL:Hastanedesin.Seni ameliyathaneye alacağız.
CEYLAN:Babam,annem duymasın.
SELİN:Burcu cep telefonunda Osman amcayı ara,hemen gelsin.
Burcu babama haber verir.Tüm aile hastaneye gelirler.O sırada kana ihtiyaç vardı.Kan
grubum annemle aynıdır(0 RH +)
GÜLBEYAZ:Kızım nasıl,bir şeyler söyleyin.
HEMŞİRE:0 RH + kana ihtiyaç var.
GÜLBEYAZ:Ben veririm.Benim kan grubum kızımla aynı.
Annemin verdiği kanla tekrar hayata döndüm.Hastanede üç hafta kaldım.O sırada git gide Kemal’den hoşlandım.Onu tanıdıkça ruh ikizim olduğunu geç de olsa anladım.İki ay sonra nişanlandık.Haziranın on beşinde evlendik.
CEYLAN:Kemal yıldızlı bir gecede başlayan kavgamız ve beni hayata döndürmenin çabası
mutlulukla sonuçlandı teşekkürler bir tanem.
KEMAL:Rica ederim.Keşke tüm erkekler benim gibi yıldızlı bir gecede senin gibi bir güzelle
karşılaşıp mutlu olsalar.
CEYLAN:Merak etme binde biri bu mutluluğa erişecektir.
KEMAL:Seni seviyorum
CEYLAN:Ben de seni seviyorum
Bu evlilikte iki kız,iki erkek çocuğum olur.Ben ve Kemal çocuklarımızı iyi bir şekilde yetiştirmek için elimizden geleni yaparız.Bunu beraber başarırız.Çocuklarımız hakkımızı ödemek için gece göndüzünü verirler.Hepsi de emellerine ulaşırlar.
CEYLAN:Gördünmü Kemal çocuklarımız hayırlı evlat oldular.
KEMAL:Evet Ceylan’ım.İnşallah herkesin de evlatları ana babasına hayırlı evlat olurlar.
CEYLAN:İnşallah.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.