- 1887 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
*- NİMET
Sözlük anlamı, mal, refah, rahmet, iyi hal, insana lütfedilen şey, iyi durum, iyilik, zenginlik demek olan nimet terim olarak insanın sahip olduğu ve kendisine dünya ve âhirette yararı dokunan maddi ve manevi varlıklar, imkânlar, ihsanlar anlamında kullanılır.
İnsanın eşi, çocukları, itibarı ve makamı, malı ve mülkü, aklı, görme, duyma anlama, okuma, dileme ve benzeri yetenekleri, yedikleri içtikleri, giyip kullandığı eşyalar, sağlık ve benzeri imkânlar birer nimettir.
Nimet kelimesi ve türevleri Kur’an’da pek çok ayette geçmiş ve Allah’ın lütfu, minneti, din, kitap, Hz. Muhammed, sevap, nübüvvet, rahmet, iyilik, ikram, ihsan, geçim, hayat, rızk, geçim bolluğu ve İslâm, anlamlarında kullanılmıştır.
Yeryüzü, gökyüzü, yerlerde ve göklerde bulunanlar, ay güneş, yıldızlar vb. Maddi ve manevi varlıklar Allah’ın insanlara bahşetmiş olduğu birer nimetidir. Allah’ın nimetlerini saymak istese de insan buna muktedir değildir.
İnsanlar Allah’ın verdiği nimetler sayesinde varlıklarını sürdürebilmektedir. Tüm bu nimetler karşısında insana düşen görev, bu nimeti veren Allah’ı tanımak, O’na gerektiği gibi itaat ve ibadet etmek, verdiği nimetlerine şükretmek, nimetin kadrini, kıymetini bilmek, nimetlere nankörlük etmemektir.
Biz insanoğlu tüm bunları biliyor olmamıza rağmen niçin hâlâ yanlış yollara sapar, kısacık bir dünya rahatı için ebedi mutluluğa yüz çeviririz ki?
RECEP AKIL
YORUMLAR
Kime neyin ne kadar verildiğinin hesabını elbett ki biz yapamayız.Ben genel bir tanım yaptım.Sonsuz nimetler içinde bize isabet edenlerle bir başkasına isabet edenlerin farklılık göstermesi konusu başka bir yazıya muhataptır.Selâm ve sevgiyle.:)
eskitufek57 tarafından 6/8/2009 6:37:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
Nimet bana göre bir kişiye verilen diğerine verilmeyen ve bu sayede bir fark oluşturan şey demektir.
Akıl nimeti
İlim - bilme nimeti
İman nimeti gibi
İnsanlardaki gramajları farklıdır ve bu farklılıklar hayatın renklerini oluşturur
Kimileri kimilerine göre yanlışa sapar, kimileride doğruyu bulur