- 1759 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
NEDEN BÖYLE OLDUK ?
Adı Münevver KARABULUT. Bundan tam 94 gün önce öldürülerek başı, vücudundan ayrıldıktan sonra bir çöp konteynıra atılmış olarak bulunuyor. Kendisini ve ailesini tanımasam da benim hemşerim. Önünde güzel bir gelecek hayali olan bir genç kızımızdı.
Sevdi, sevdalandı, inandı ve bedelini canıyla ödedi. Bahsettiğim kişiyle ilgili haberi her akşam olmasa da çoğunlukla izliyoruz haber bültenlerinde. Her seyrettiğimizde de biraz daha fazla canımız yanıyor.
Ya! Ailesi. Onlar ne durumdadır acaba? “ Ateş düştüğü yeri yakar” diye bir deyim vardır. Çok doğru, ateş düştüğü yeri yakıyor. Biz haberi seyrederken üzülüyoruz ve belki hemen sonrasında unutabiliyoruz. Anne,baba,kardeş,dostları ve arkadaşları…Bu vahşet nasıl unutulur. Öldürüyor, yetmediği gibi vücut ile başı ayırıyor ve çöplüğe atıyor. En acı tarafı da bu. Biz nasıl bu hale gelebildik.
Yolda yürürken bile farkına varmadan ezdiğimiz karıncanın hesabını vicdanımızda veremezken, canlara kıyılıyor. Ben bu canileri anlayamıyorum. Canın kıymeti bu kadar mı? Toplum olarak nasıl bu hale gelebildik. Yaptığımız yanlışlar var. Fakat, ya biz farkında değiliz, ya da bilerek yapıyoruz. Hangi değerlerimizi yitirdik, kaybettik, yok ettik kendi ellerimizle.
Bu şiddet neden? Neyi paylaşamıyoruz.? Hırslarımız mı bizi bu hale getirdi? İnancımızı mı yitirdik? Bakış açılarımız mı değişti? Değişen, yok olan bir şeyler var ama kimse oralı bile olmuyor.
Annesi babası hala üzgünler..Biricik kızları yitip gitmiş hayattan. Her annenin babanın arzusu olduğu gibi onlarda kızlarını beyaz gelinlik içinde görmek isterlerdi herhalde. Allah kimseye evlât acısı göstermesin. İnşallah katil veya katiller yakalanır ve adalet yerini bulur diye umuyorum.
Belki bizim bilmediğimiz, haberlere yansımayan o kadar çok kişi var bu şekilde. İnsanların canı yanıyor. Kanıyor da kanıyor. Ama giden gitmiş. Neye yarar. Katil bulunsa da biraz yatıyor. Sonra bir afla salıveriliyor halkın arasına. Ne şiş yanmış, ne kebap.
Yalvarıyorum ! Yüce Rabbim canlar yanmasın. İnsanlara akıl, fikir, vicdan ver.
Önce insanlara birbirlerini saymayı ve sevmeyi nasip et.
Sanırım işimize gelmeyen veya altından kalkamadığımız konu oldumu Yüce Rabbime sığınıyoruz. Onu hiç unutmuyoruz zaten. Yüce yaratan bunların hepsini vermiş, eeee o zaman onları kullanalım. Değil mi ?
YORUMLAR
Günümüzün en büyük teröründen biri şiddet ve nefret. Bakın her yanımız kuşatılmış bu iki duygu ile. Çocuk yolda giderken " neden yan baktın bana" deyip anbında bıoçağı savuruveriyor karşısındakine ölümüş ya da ölmemeiş hiç önemli değil.
Kurtlar vadisi gibi dizler reytin rekorları kırıyor. Ağalı diziler gözler kırpmadan izleniyor. nerde şiddet orada reyting ve işte geldiğimiz nokta.
Umarım artık kendimize gelmeyi başarabiliriz Hülya hanım. Umarım yeniden insan olabiliriz her birimiz.
Sevgiler yüreğinize
Ailenin sorumsuzluğu, kızın da yanlış insan seçimi bu duruma sebep. Canilik bu. Cezası idam olmalı. Ama aile de ak kaşık değil. Nerden baksanız yüzlerce fotoğrafı yayınlanıyor ikilinin. Kadeh tokuştururken, barda eğlenirken. Bu adam kızına hiç mi sormadı nereye gidiyorsun, nerdesin. Fotoğrafları basına veren de onlar.Elbetteki kimse evladını bilerek ateşe atmaz ama daha dikkatli olmamız gerektiğini düşünüyorum.Evlatlarımızın kimlerle oturup kalktığını, geliş gidiş saatlerini denetlememiz ve birazcıkda sınırlamamaız gerekir.
kutlarım seni.
Ülkemizde ve dünyada yığınla Münevver olayı yaşanıyor ve bir çoğu duyulmuyor bile
Katil zanlının sapık bir örgüte üye olduğu yani sananist olduğu ve ayin yapmak için Münevveri kestikleri söyleniyor
Sadist sapık kişi ve örgütler çok bence
ÖLÜ SEVİCİLİK adlı makalemi hazırlarken ne anormal kişiler olduğunu bir kez daha gördüm
"Bu şiddet neden? " ............
İşte yanıtı aranması gereken EN ÖNEMLİ soru bu.
Bu gün evimizin bulunduğu bölgede başıboş sokak köpeklerini topluyordu belediye görevlileri. Sekiz yaşındaki kızım bana bir soru yöneltti.
-Baba, bize saldırmasınlar diye mi topluyorlar köpekleri?
Bunun yanıtı aslında çok uzun olabilirdi. Ama kısaca temel nedenlerini anlatmaya çalıştım.
-Bak kızım, dedim. Onlar kontrolsuz ve başıboş dolaştıkları için toplum sağlığı için tehlike oluşturuyorlar. Görevliler de onları yakalayıp aşılarını yaparak kısırlaştırıyor, sonra tekrar serbest bırakıyorlar.
Aslında, doğada insan dışında hiç bir canlının kendini koruma içgüdüsü dışında saldırgan olmadığını, yalnızca insanların iç dünyalarında olan bencillik, kıskançlık, sahip olma ve aşırı tatminsizlik duyguları yüzünden kavgalara, savaşlara ve can almaya varan çılgınlıklara neden olduklarını anlatmam gerekirdi. Ne yazık ki, insanca yaşamak adına gereken ders ve bilgileri ne çocuklarımızla, ne de biri birimizle artık konuşamıyor hale geldik. Bahaneler yaratıyoruz kolaycılık ve yaşam zorluklarının ardına sığınarak.
Bu konuyu irdeleyen yazını ve duyarlılığını kutlarım. Saygılar.
Konuya duygusal yaklaşımınızdan dolayı kutlarım dost.Sanırım böyle çarpık işlerde bir yerlerde yanlışlık yapıyoruz.Çok kapsamlı eğitime(aile,insanların birbiriyle olan ilişkileri,v.s..) ihtiyacımız var.Sonuçta burada burada bir cinayet var.Gönlüm,bir an evvel devletimizin güvenilk makamları bu talihsiz olayı aydınlatırlar.Her geçen gün,bağrımız yanarken ilgili makamların acizliği ortaya çıkıyor gibi...
Kutlarım sizi böyle toplumsal konulara parmak bastığınız için...
saygılar...
bu durumlara nasıl geldik..sayın hülya hanım;
öylesine çok şey var ki..
ülkemizde ve dünyada insan şaşırıp,kalıyor...
bnu canilikleri yapanların insan olması yada insanlık adı altında evrimini tamamlamamış hayvan demiyorum...yaratık olmaları yüzünden bu durumları yaşıyoruz...
sevginin anlamını bile doğru dürüst bilemeyenler var..
sevgiyi arzu ile görenler varken...
çocuk gelişiminde ailelerin aman ne olacak büyüyor işte deyip,anlmak yerine,ilgilenmek yerine sadece giyim,yemek,v.s. ihtiyacçlarını karşılamakla herşey tamamdır diye düşünenler olduğu sürece...paraya kul,köle olanlar olduğu sürece maalesef değerlerimizde çöpe atılmaya başlanıyor...
saygılarımla..
"Çocuklarımıza herşeyi hazır vererek,herşeylerini almak için çırpınırken,onları doyumsuz,ne istediğini bilmeyen,mücadele etmeden sahip olan,insanlar olarak yetiştiriyoruz farkında olmadan.Ve manevi boşluk içindeler hatta bizlerde.İşte kimi böyle kimi başka bir şekilde heyecan uğruna,değişik duygular yaşamak adına arayışa girip çoğundada telafisi imkansız hatalar yapıyorlar.Benim naçizane fikrim bu.Allah ıslah etsin,evlatlarımızı doğru yoldan ayırmasın.Saygılarımla."