- 605 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
HANGI OZGURLUK?
Tarifsiz acilarin, bunalimlarin, yalnizliklarin beni bunalttigi, belalarin les kargalari gibi basima usustugu, doganin butun guzelliklerin den yoksun bir gundu.
Gecen her saniye durmadan aci veriyordu. umudum, yasama sevincim gunes dahi bulutlarin arkasina saklanmisti.
Ayni gunun geceyarisi gokyuzu karanliga burunmus, bir kabus gibi ustume geliyordu. Yildizlardan ve aydan hicbir haber yoktu. Boyle bir gecenin kahri cekilirmiy di?
Geceyarisiy di arabam polis tarafindan durdurulmustu. Korkmadim, korkmam icin neden yoktu. O anda kapimi zorlayan silahli bir el ve homurtulu bir ses, LE PAPIER. O gece hic neden yokken kollarima fransiz kelepcesini taktilar.
Ozgurlugume zincir vurulmustu. Hicbirsey yapamiyordum. Hic sucum yokken kollarimda ki kelepce neyin ifadesiy di? Ugruna herseyi feda edebilecegim ozgurlugum iki tane sokak serserisi tarafindan yok edilmisti.Asil bana aci veren bileklerimi kanatan kelepce degildi, ayaklarima savrulan tekmeler degildi, evet istenildigi zaman ozgurlugumuz elimizden alinabiliyor yani hepimizin bir agasi, bir pasasi var. YONETILIYORUZ, YONLENDIRILIYORUZ.
Ozgurluk kavraminin bizim yasantimiz da yeri olamazdi. Yabanciydim, siyah sacliydim. Kendi ulkem de ayni sorunlari yasiyordum, dislaniyordum. O HALDE HANGI OZGURLUK?
Bel ki ozgur dogmadim bir pasam var di, ozgur yasatmadilar yasaklarimiz coktu ama en buyuk hayalimsin EY OZGURLUK.
O gece avazim ciktigi kadar LIBERTE dedim. Kimbilir babaniz hangi cellat, hangi zalim, hangi diktator?
ali ihsan kurtal
YORUMLAR
Bu konu üzerinde çok malzemeniz var sizin.
Eğer kıymetini anlarsanız bu malzemelerden çok iyi yazılar burada yazabilir ve bizlerede Fransa ve AB içindeki yaşam ve kurallardan bizi bilgilendirirsiniz.
Ülkemizde hangi yanlışlar var ve Fransa da hangi yanlışlar ve doğrular.
Devlet ile halk orada nasıl bağdaşmış veya nasıl ayrışmış.
Sorunları nasıl hallediyorlar ?
Ülkelerindeki yabanciları kendi menfaatlarına kullanmak onlarında fikrinde var, uygulanıyor da bu.Biz onları haklı mı görelim, onlara mı benzeyelim ?
Siyaset nasıl yapılıyor orda, bizle ne farklar var mesela ?
Anlatın bence bizde zevkle okuyalım
Son sözüm
KİMSE KİMSEYE ÖZGÜRLÜĞÜ BAHŞETMEZ, ÖZGÜRLÜK ZAFER İSTER, ÖZGÜRLÜK ALINIR