- 775 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
...çağrı....
Oluşumundan bu yana,edebiyatta tartışılagelen bir konudur bu .Sanat sanat için mi olmalı,sanat toplum için mi olmalı.Kanımca ya da yapmaya çalıştığım bu olduğundan dolayı sanatın bir mesajının olması gerektiğini düşünüyorum.Sorguladığımda aldığım yanıt sanatın toplum için olmasından yana olduğunun gerekliliğine vardım.Toplum olarak ,ilerleyebilmemizde yasa koyuculardan daha çok sanatçıların etkin olduğunu ve olması gerektiğini düşünüyorum.Çünkü sanat süslü kelimeler yazabilmenin yanı sıra anlamsallığının güçlülüğü ile var olmalıdır .söz ile güçlü ifadenin yalın anlaşılır bir biçimde anlatımıdır aslında.Anlattığımız şeyleri sanatçıların dışında kimse anlıyamıyorsa bunun anlatan içinde tatmin edici bir yanı olabilir mi sorusu geliyor akla.
Sanat ve sanatçı,toplumların gelişimi için muhalif olmalıdır.Bugün toplumumuzda adına sanat denemeyecek,adına sanatçı denen sanatın her alanında kimseler türemiş bulunmakta.Toplumun buna prim vermesi,medyanın desteklemesi son derece trajik bir durum.BU yüzden gerçek anlamda sanatçı olma duyarlılığında olan ve bu sitede yer alan tüm dostları,sanatı toplum için yapmaya davet etmek istiyorum.Bu aynı zamanda sanatın ve sanatçının birincil sorumluluğu olsun ,olmalı diyorum ne dersiniz ,varmısınız.Dünyayı değiştirmeye kendimizi değiştirmekten başlayalım...