MeRHaMeT üZeRiNe
*Ne güzel... Nasil da, sabir ve sevgi ile yolunu buluyor şu sarmaşık değilmi?
_______________________
Merhamet te hoşgörü gibi güzel ahlakın meyvesidir, güzel ahlak ise takva’nın meyvesidir..
"Merhamet etmeyen kişiye merhamet edilmez" diye buyurmuştur Efendimiz s.a.v.
Hz. Ayşe’ye r.a. Eefendimizin ahlakını soranlara "Onun ahlakı KUR’AN ahlakı" diye tarif etmiş.
Hoşgörü ise merhametin temelinde vardır. Bir mü’minde olması gereken ahlaki değer, olmazsa olmazlardandır.
Hoşgörünün temelinde ise muhakkak SEVGi ve SAYGI vardır.
Sevgiyi bir ağaç kökü olarak düsünün ve tabikide güzel olan bütün ahlaki değerler ağacın dalları olaçaktır.
çiçekleri ve meyveleri ise, gülen yüzler, dua eden diller ve dolayısıyla mutlu kişiler olacaktır.
Sevgiden yoksun yaşayan kişi güzel olan her davranışdan mahrum yaşayacaktır.
Bu ahlaki degerler, başta hosgörü, anlayış, sabir, fedakarlık, merhamet gibi güzel olan hasletlerdir.
Her konuya güzel bir ahlak ile yaklaşan Mü’min elbetteki daha güzeliyle karşılık alacaktır.
Yakın zaman icinde, aynı kişiden olmazsa bile, başka bir zamanda farklı birinden yardım görecektir.
Ahlaki güzel olanın yaptığı bütün işleri de güzeldir cünkü düsüncesi güzeldir.
Çok geçmeden çevreside bu sevgiyle ve güzel ahlak ile tanışatacaktır.
unutmayalımki;
Mizanda tartılacak ilk nesne güzel ahlak ve cömertliktir.
Öyleyse Efendimizin tavsiyesine uyalım, ahlakımızı daha da güzelleştirelim.
Yoksa yapılan onca kulluk/ibadet boşa gider maazallah.
________
Cumanız mübarek, yaptığınız hayır dualarınız kabül görmüstür diliyorum.
Selam, saglık, sevgi ve DUA ile kalın.
______________________
Ve sevgili Hüseyin Özbay’in ve bütün geçmişlerimizin Ruhuna bir FATİHA Şerif okuyalım lütfen.
______________
Şahinde Hülya Kahraman / 5.6.2009
YORUMLAR
Merhameti ben hep merhem et yani yarayı merhem sür iyileştir anlamında düşünmüşümdür
Yarayı merhametliler sarar iyileştirir
zalimler ise yarayı dahada derinleştirirler hatta kangren haline gitirirler ve içinden çıkılmaz hal alır.
Merhametli bakışlar Müminlerin gözlerinde görülen ışıktır umuttur Nurdur
saygıdeğer hanımefendi...
seçtiğiniz konu öyle derin ki...
merhamet...hep korktuğum şeydir...merhametsiz insandan hep korkmuşumdur...başıma gelince anladım...degerlerini bir anlık hevesleri için terkeden insan kadar merhametsizi yok bence....kul hakkı en büyük günah...tşk ederim bu paylaşımınız için...aslında bir süredir yazmak istemiyorum burada yazı ama hem hüseyin özbay beyfendinin vefatı tanımam kendisini ama allah gani gani rahmet eylesin...yakınlarına başsaglıgı dılıyorum...bu acıyı cok iyi bilirim....annesi ve babası olmayan bir insan olarak...hem de merhametle ilgili bu yazınıza bir kaç şey yazmak için buradayım...kucak dolusu sevgı ve saygı gonderıyorum sıze.....
Her Cuma güzel yazılarından feyz alıyorum..
İyi ki varsınız, iyi ki yazıyorsunuz. Güzel dilekleriniz kabul olsun. Günleriniz Cuma bereketiyle geçsin..
Merhamete davet eden merhamet bulur, ihanete sevk eden ihanet bulur!
Her şey gönlünüzce olsun..Allah'ın rahmeti ve hidayeti üzerimize olsun..Cuma'nız hayırlı olsun!
Sevgiler.