TOZ PEMBE GÖRÜNÜŞLÜ AĞIR DÜŞLER
Kadınlar hep böyle talihsiz miydi, yoksa son yüzyılda mı olan oldu? 21. yüzyıl kadını ... Herşey olmak zorunda. Küçük bir kız çocuğu iken anne-baba telaşlarıyla hayata adımlarını atıyorlar. Anne -babanın tercihi üzerine güzel bir lisede okuyorlar. Hem çevrenin, hem ailenin isteğiyle şekillenip vücut bulduklarında, eğitim kavramının baskın yüzüyle karşılaşıyorlar. Üniversite okumak gerek. Üniversite okumak için bir sınavda başarılı olmak gerek. Başarılı olmak için çok çalışmak gerek. 21. yüzyıl kadını sorgulamadan boyun eğiyor, hem geleceğiyle ilgili pembe düşler kurarak büyüleniyor. Büyüdüğünde güçlü bir kadın olacak, para kazanacak. Sadece bir anne olmayacak hayatta. Ne kadar pembe bir düş... Sadece anne olmak yetmezmiş gibi kadına.
21. yüzyıl kadını eğitim hayatı biter bitmez kendisini güçlü bir kadına dönüştürecek büyük kapıların kilidini arama telaşesinde buluyor. Bütün kapıları çalıyor. Kendini kurtlar sofrasına, erkek egemen bir dünyaya gönüllü bir şekilde teslim ediyor.
Bu nedenle evlenmeyi, anne olmayı, kadın olmayı unutuyor... Kadınlık kavramı değişiyor. 21. yüzyıl kadını anne olsa da, çocuğunun büyüdüğünü izleyemiyor. Çocuğunu alanında eğitim almış, güçlü olmak için kendisini kurtlar sofrasına teslim etmiş, ama hiç anne olmamış başka bir kadın büyütüyor. Bunu para kazanmak için yapıyor. Anne para kazanmak için birinci vazifesini yerine getiremiyor. "Çocuk büyütmek benim işim değil, ben bu alanda bilgili değilim, parasını ödeyeyim, uzmanlar büyütsün" diyor.
21. yüzyıl kadını kurabiye pişirmeyi bilmiyor. Canı kurabiye isterse, parasını ödeyip satın alıyor...
Elbette... Çark böyle dönüyor. Üret, sat, kazan, alsın, tüketsin, sen üret, başkası tüketsin, alış-veriş, piyasa, canlı ekonomi.... Para! İlk lidyalılar bulmuştur. 21. yüzyılda pek mühim birşeydir. Sana saygı getirir, adamlık getirir, kadın olduğunu çoktan unutmuş 21. yüzyıl kadını da adam olma hevesindedir...
YORUMLAR
Önemli sosyolojok konular, değerli fikirlerinizi paylaştığınız için teşekkür ediyorum ;) Ama yazı diline biraz daha dikkat etmenizi öneririm... Okuma düzeyi yetişkinler için düşünülürse sanki iyi bir liseli kompozisyonu gibi... Tekrar kutluyorum...
lasainte
21.yy kadınını işlemişsiniz.Hem de gerçekleriyle.Nitekim bu yazıya yorum yapılmaması ilginç...Günümüz de artık çocuk bakmak çok ama çok kolaylaştı.Ver parasını ingiliz dadılar büyütsün bebeni.Ve daha nice örnekler.Teşekkür ediyorum yazınız için.Sevgiyle kalın.ERen