Aşk Üzerine
(Sahnede 2 kişilik bir bank vardır.Işıklar sönüktür)
_Fon: (Bir kadın ve bir erkeğin konuşması,banttan hızlı şekilde sarılır.Kısa bir süre sonra bant yavaşlar ve konuşma başlar)
Kadın(Fon) : Ne demek oluyor bu ?
Erkek(Fon) : Ama..Ama sen..
Kadın(Fon) : Bir şey söyleme! İstemiyorum seni artık..Defol git hayatımdan!
Erkek(Fon) : Neden ? nedenn.. (Susma) Tamam gidiyorum.İstediğin gibi olsun..Her zaman ki gibi.
Erkek(Fon) : Sana inanmıştım,farklısın sanmıştım..Yanılmışım...Artık seni bir kere bile görmek istemiyorum..Erkek,unut beni anlıyor musun ? Unut beni!
Erkek(Fon) : Peki kadın.Unutacağım seni..Hoşcakal..
(Kadın ağlamaya başlar..Daha sonra fonda ki ses yavaşca susar.Sahne ışıkları yanar.Bankta,telefon ile konuşan bir adam oturmaktadır.Işıklar yandığından kısa bir süre sonra,az önce fonda ki erkek yavaş ve üzgün bir şekilde sahneye girer.Banka oturur.Düşünceli bir şekilde karşısına bakar.Yanında ki adam ise telefonda konuşmaya devam etmektedir)
Adam : Ama hayatım..Bütün o gördüklerin,ben sadece o kadını deniyordum.Nereden bileyim bana aşık olacağını...Ben ona aşkım mı demişim..Hayır demedim.Saçmalama..Benim aşkım var dedim aşkım.Sen cümlenin başını kaçırmışsın.Sırf bu yüzden beni yargılıyorsun yani..Hiç yakışıyor mu sana...Nee! dudağının kenarından da mı öpmüşüm..Hemde kenarından ? Etrafa ayıp olmasın diyeymiş öylemi..Kim söylüyor sana bunları! Sen mi gördün ? O kişinin ben olduğuma eminsin değil mi ? Utanmasak sevişcekmiymişiz! Kadının önünde bir bardak gazoz da varmıymış bare.İyice saçmalıyorsun yani..Ben bir kere sabahdan beri sahilde oturuyorum..Hangi ara gidip,o işi halledip..Yapacam..Nee! Beni terk mi ediyorsun..Hangi yalanlarımdan bıktın ? Sonunda pişman olacağın şeyler söylüyorsun..Küfür,küfür etme..Bak hayatım..Aşkııım lütfen böyle şeyler söyleme..Kapatıyor musun? Kapatma,kapatma,kap...(Telefonu kulağından indirir,şaşkın bir şekilde) Kapattı!..
(Bir süre adamda,erkekte derin ve düşünceli bir şekilde karşıya bakarlar.Adam bir süre o şekilde karşıya baktıktan sonra bakışlarını,yanına geldiğinden beri dikkatini çeken erkeğe çevirir.Uzun bir süre onu izler.Ama erkek bunu hiç fark etmez.Düşünceli bir şekilde karşıya bakmaya devam etmektedir..)
Adam :(Erkeğe) Yapma..
(Erkek bunu duymaz..)
Adam : Değmez..İnan bana.
Erkek : (Şaşkın) Anlamadım?
Adam : Daha gençsin diyorum..Değmez..
Erkek : Değmeyecek olan ne ?
Adam : Önünde uzun bir ömür var..Takma kafana.
Erkek : Beyfendi,neden bahis ediyor sunuz ?
Adam : Şu denizin hırçınlığına baksana,ne kadar da korkutucu!
Erkek : Bu deniz mi hırçın ve korkunç ? Yılın bu mevsiminde,bu havada ?
Adam : Birde bi soğuktur,bi soğuktur..
Erkek : Temmuz ayında mı ? İyi değilsiniz galiba siz ?
Adam : Köpek balıklarının seslerini duyar gibiyim..Hele o piranalar! Diri diri parçalarlar adamı...
Erkek : Bana mı söylüyor sunuz bütün bunları ?
Adam : Evet..Az sonra yapacağın şeyin,senin için ne kadar acı verici olacağını anlatmaya çalışıyorum..
Erkek : Az sonra ben ne yapacağım ki ?
Adam : Bak hala durumun şokundasın.Anlıyorum seni.Kesinlikle anlıyorum...
Erkek : Beyfendi! Her ne anlıyorsanız,yanlış anlıyorsunuz.Ben sizin o düşündüğünüz şey her neyse,onu yapmayacağım!
Adam : Sen benim düşündüğüm şeyi elbet yapmayacaksın.Kendi düşündüğünü yapacaksın!
Erkek : Eee..O zaman neden söylediniz bütün bunları bana!
Adam : O düşündüğün şeyi yapmaman için.
Erkek : Ben ne düşünüyorum peki ?
Adam : Az sonra yapacağın şeyi...
Erkek : (Bağırarak) Aaaa! Yeter be.Ne saçmalıyorsun bir saattir.Ben hiç bir şey yapmacağım.
Adam : Ne yani,sen şimdi intihar etmeyecek misin ?
Erkek : Hayır etmeyeceğim.Hem niye edecek mişim intihar ? Hem edecek olsaydım bile bunu siz nereden bilecekdiniz?
Adam : Anlardım.Az önce anladığım gibi.
Erkek : Hala anlardım diyorsunuz.Siz bir şey falan içtiniz değil mi ? Kesinlikle aklen iyi değilsiniz...
Adam : (Bir anda duraksar.Dalgın bir şekilde) Bir kadın adama neler söyletiyor..Ne hallere sokuyor..
Erkek : (Şaşkın) Bir kadın mı ?
Adam : (Dalgın) O kadar güvendiğin bir çınara sırtını dayıyorsun,yıkılmaz bu diyorsun..Salak gibi inadına balta vuruyorsun gövdesine..Ama her seferinde dayanıyor çınar,inadına dayanıyor.Ya sonunda ? Elbet yıkılacak..Sen bunu bilerek inadına balta vuruyorsun..İnadına! Ahh aptal kafa ahh..
Erkek : (Daha şaşkın) Şiir gibiydi..Gerçekten çok doğru söylüyorsunuz..Size az önce söylediklerimden ötürü özür dilerim..Bende ne yaptığımı bilmiyorum.Kafam o kadar bulanık ki...
Adam : (Bilmiş) Bir kadın değil mi ? Bir kadın senide bu sahile yollayan..Dertli dertli içini döktüren denize ?
Erkek : (Üzgün) Evet..Ben sussamda gözlerim susmuyor,yüreğim susmuyor değil mi? Düşüncelerim durulmuyor..Konuşuyorum denizle dertli dertli,döküyorum içimi..
Adam : Çok aşıktın galiba..
Erkek : Evet..Çok..Hemde çok..Anlatamam bunu size! Herşeyimdi o benim.Herşeyim..
Adam : Peki neydi sizi ayıran ?
Erkek :O..O ayırdı bizi.Anlamadım bi türlü..O kadar düşünüyorum ama anlayamıyorum yine..Sevdiğim kadın bir anda istemedi beni yanında..
Adam : Bir nedeni vardır elbet.Herneyse.Konuşmamız gereken konu bu değil..Derdimiz aynı.Dertleşelim seninle..
Erkek : Ona karşı olan hisslerim,Dünya’nın hiç bir yerinde hiç bir canlının birbirine hissedemeyeceği kadar derindi.Aşktan başka bir şeydi bu.Bambaşka..
Adam : Adı neydi ?
Erkek : (Şaşkın) Kimin ?
Adam : Kimin olacak,aşkının?
Erkek :O’mu..Ee..Bilmiyorum!
Adam : (Şaşkın) Bilmiyor musun ?
Erkek : Evet..Adını hiç sormadım ona.
Adam : Ne demek adını hiç sormadın ona ?
Erkek : Bizim ilişkimiz bambaşkaydı diyorum size.Benim ona hissettiklerim,yaşadıklarımız..Herşeyi bambaşka yaşamayı denedik.Bambaşka..
Adam : Yani ?
Erkek : Ona adını hiç sormadım..
Adam : Böyle şey mi olur! İsmini bilmediğin bir kadına aşıksın...Hem de deli gibi!
Erkek : Evet..Aynen öyle..
Adam :(Şaşkın) Evli değildiniz sanırım ?
Erkek : Hayır,değildik.
Adam : Sevgiliydiniz o zaman ?
Erkek : Hayır!
Adam : Anlamadım!
Erkek : Bizim ilişkimizin bir adı yoktu.Ne sevgiliydik ne de başka bir şey.O benim kadınımdı,ben onun erkeği.Her şey gizemli,her şey bilinmez!
Adam : Aynı evde mi kalıyordunuz diye soracağım,ama oturduğunuz yerin ev olduğundan şüpheliyim!
Erkek : Öyle bir şey değil..Elbet ki bir evde beraber kalıyorduk..Bir karı koca gibi.Sadece bunun bir adı yoktu..
Adam : Adını koymadan aşkı yaşıyordunuz..
Erkek : Öyle denebilir.
Adam : Sizi bunu yaşamaktan alı koyan ne oldu ?
Erkek : Sanırım ben.Aslında tam olarak bilmiyorum.Sadece önceden anlaştığımız,yapılmasında bir sorun olmayacak bir şeyi yaptım.İlk kez.Ama o bunu kabullenemedi.
Adam : Başka kurallarınız da vardı yani ?
Erkek : Evet..Bizim ilişkimizde bir çok şey kural üzerine kuruluydu.Gelecekte bir problem yaşamayalım diye,ikimizde belli konularda anlaştık.
Adam : Ne gibi mesela ?
Erkek : Mesela dürüstlük gibi.Mesela birbirimizden istediğimiz herhangi bir şeyi sorgusuz,sualsiz yapmak gibi.
Adam : Şimdi o sana git camdan atla dese,sen camdan mı atlayacaksın ?
Erkek : Evet.Öyle yapacağım.
Adam : Böyle saçma şey mi olur ?
Erkek : Bu,ikimizinde birbirimize olan güveninin bir göstergesi..
Adam : O kadar güveniyordunuz birbirinize.
Erkek : O tuhaf geldiyse,bir de şöyle bi kuralımız vardı.Mesela o başka bir erkekle,evimizde bir gece geçirebiliyordu.Çünkü o,gecelik bir ilişki,herhangi bir bağlayıcılığı olmayan...Benim içinde sorun teşkil etmiyordu.
Adam : (Şaşkın) Yuhh.. Sen hem o kadını seviyorsun,hem de böyle bir şeye müsade ediyorsun.Çok saçma!
Erkek : Benden gizli yapmasından iyidir.Oturup,onun gece iş yemeklerinin bitmesini bekleyeceğime,böyle olması daha iyi.
Adam : Bu kuralın adı ne idi ? Boynuz yağlamaca gibi bir şey mi ?
Erkek : Kısaca dürüstlük.Her konuda birbirimize dürüsttük.
Adam : Ne dürüstlüğü be! Kadın resmen seni aldatıyor.
Erkek : Hayır..Yaptığı şeyden benim haberim varsa bunun adı aldatmak olmaz..
Adam : Ne olur peki ?
Erkek : Tek gecelik ilişki.İhtiyaç giderme.Daha çok şey denebilir!
Adam : Senle gidersin ihtiyacını ? Ne diye başka dallar arıyor ?
Erkek : Sen her zaman aynı yemekten mi yiyorsun ? Canın hep başka şeyler çekmiyor mu ? İşte buda onun gibi bir şey.
Adam : Tamam,tamam.Daha bu konu hakkında soru sormayacağım.Sadece tek bir şey merak ediyorum ? Bu kadın senin gibi adamı bulmuş,daha ne diye istemiyor ? Ne yaptın da ona,seni yanından kovdu ?
Erkek : Onun yaptığını.
Adam : Nasıl,onun yaptığını ?
Erkek : Başka bir kadınla,bir gecelik ilişki yaşadım..
Adam : Eee.. ?
Erkek : O’da bunu duyunca..
Adam : Senden ayrıldı.
Erkek : Aslında,beni direk kovdu.
Adam : Birde dürüstlükten bahis ediyorsun!
Erkek : Anlamadım ?
Adam : Onu aldatmışsın,haberi olmadan!
Erkek : Haberi vardı.
Adam : Kafam iyice karıştı,ne demek haberi vardı..Basbaya aldatmışsın işte!
Erkek : Ona,yanımda başka bir kadın olduğunu söylemiştim telefonda.Sonra koşa koşa eve geldi.Bizi gördü.Ve sonrası malum..
Adam : Sen salak gibi ona,yanında biri olduğunu söyledin..Afferin sana!
Erkek : Bu bizim bir kuralımızdı diyorum size!
Adam : Sen de kural ayağına her işi hallediyorsun ha.
Erkek : Benim amacım,tıpkı sizin ki gibi kendi ihtiyacımı gidermekti.İlk kez denemiştim.Ama sonucunun böyle olacağını hiç tahmin etmedim.
Adam : Bak! Herhangi bir ilişkide böyle bir şey olamaz.Bir kadının bir erkeği,bir erkeğin bir kadını vardır.Öyle gecelik ilişkilermiş,şunlarmış,bunlarmış olmaz.Sen kabul etmiş olsan bile O bunu kabul etmezdi ki etmemişde zaten.
Erkek : Hayır,yanılıyorsun..Bu kuralı koymak için ısrar eden oydu herşeyin böyle olmasını o istedi.
Adam : (Hafiften sırıtır) Kadın seni ayakta uyutmuş.Sırf kendinin öyle yapacağı için sana böyle bir şeyi dayatmış.Senin yapmayacağını biliyormuş çünkü.Ama sen ona bir kere öyle bir şey yapınca,sonucuda bu olmuş.
Erkek : Hayır,bu olamaz..Dürüstlük bizim temel taşımızdı.Bunu,öyle bir şeyi düşünerek yapmış olamaz..
Adam : Kadın seni resmen kullanmış.Kendi hayatını yaşamış.Seni sırtını dayadığı bir Çınar olarak kabul etmiş.Sende salak gibi her seferinde onu gölgene almışsın.Yaptığı hiç bir şeyi sorgulamamışsın..Hani dürüstlük diyorsun ya! Sizin ilişkiniz hepten yalanlar üzerine kuruluymuş..
Erkek : (Şaşkın ve korkmuş) Yok,yok,yok!.. O beni seviyor,bende onu.Hemde deliler gibi! Beni kandırmış olamaz.O söylediklerin sadece olasılık,onu tanımıyorsun! Tanısaydın böyle bir şey yapmayacağını bilirdin.
Adam : Evet ben onu tanımıyorum.Ama kadınları tanıyorum.Onların içini biliyorum.Şeytandırlar şeytan.İpleri onların eline bir kez verdim mi,seninle top gibi oynarlar.Hele senin gibi safınıda buldularsa,vay senin haline!
Erkek : (Şaşkın) Dün yanımda ki kadın da aynı şeyi söylemişti.
Adam : Hangisinin aynısını ?
Erkek : ’Erkekler,şeytandırlar.İpleri bir kez onların eline verdin mi seninle top gibi oynarlar’ Aynen böyle demişti.
Adam : Vay be! Böyle saçma düşünen kadınlarda varmış.Deseydin ya ona,cümleyi tersten söylediğini!
Erkek : O an onu düşünmedim.Kadın çok güzeldi.Çok etkileyiciydi..
Adam : Ama feminist bir şeye benziyor! Ondan ne hayır gelecek..
Erkek : Hayır,hayır feminist değil.Sadece kocası yüzünden böyle düşünüyormuş.Kocası ona çok çektirmiş...
Adam : Hadi ya! Eğer kadın o kadar etkileyici ise,o koca aptalmış...
Erkek : O da kendisi için aynı şeyi söylemişti.’Aptalım ben’ diyordu.’O adamın güzel sözlerine kandım’
Adam : Öyle kadınlar kaldımı hala! Güzel sözlermiş...Artık değirmen öyle dönmüyor! Para lazım para..
Erkek : Aynısını diyordu.’Para lazım bana para.Eğer param olsaydı,ona bağlı olmasaydım; Bir dakika düşünmez onu direk terk ederdim’
Adam : İlişkisi bu noktaya geldiyse daha dönüşü yoktur.Kocası kim bilir nasıl bir öküzmüş ki,her şeyi bu hale sokmuş..
Erkek : Anlattıklarına göre kocası şairmiş..Yani çok iyi şiirler yazarmış.Hep onu şiirleriyle kandırmış zaten.Ama dediğin gibi değirmen böyle dönmemiş!
Adam : (Şaşkın ve korkmuş) Şairmiymiş ?
Erkek : Evet..Hatta bir de antikacı dükkanı varmış.Gerçek anlamda sanatçı bi kimliğe sahipmiş kocası.Ama ilişkide,hiç bir şeyi becerememiş! Karısını hep aldatmış.
Adam : (Korkmuş) Bir dakika,bir dakika..Hem karısını aldatmış,hem şairmiş,hem antikacı dükkanı varmış..Başka ? başka nasıl biriymiş ?
Erkek : Bir de...
(Tam bu sırada sahnenin arkasından bir kadın sesi duyulur)
Kadın : Erkek,erkek..Çok pişmanım!
(Kadın sahnede değildir.Erkek arkaya bakar,uzakta bir yerde onu görür.)
Erkek : (Sevinçli) Kadın..
Kadın : Söylediklerim için beni affet...Ben sensiz yapamam!
Erkek : Bende,bende..
(Erkek ayağa kalkar.Tam hareket edecekken adam onu elinden yakalar)
Adam : Nereye gidiyorsun ?
Erkek : Kadınımın yanına!
Adam : Onca şeyden sonra mı ? O kadar anlattım sana!
Erkek : Sen sadece bir ihtimalden bahis ettin!
Adam : Evet ama..Olabilecek en yakın ihtimal..
Erkek : Söylediklerin doğru olsa bile,ben onu seviyorum...Öyle de böyle de seviyorum!
(Adam erkeğin elini bırakır.Hızlı bir şekilde sahnenin arkasına doğru giderken adam arkasından bağırır)
Adam : (Heyecanlı) Dur,dur! Sana son bir şey soracağım! O dün ki kadın..Daha neler anlattı sana ?
Erkek : İşte söylediğim gibi..Daha fazla bir şey konuşmadık.Ama kocasıyla ilgili son bir şey söylemişti.O hep bu sahilde,bu bankta otururmuş.Yuvarlak bir gözlüğü varmış.Sürekli onunla oynarmış..Aynı senin yaptığın gibi! Bana en son bunu söylemişti...Dur dur,bir şey daha vardı.Kadın,kocasından nefret ediyormuş.Evet,evet böyle demişti.Ve onu boşayacaktı.Dün geceden sonra ondan ayrılacaktı! Haydi ben gidiyorum..İlerleyen zamanlarda görüşmek üzere!
(Erkek çıkar.Adam sahnede çok şaşkın,ve dalgın bir şekilde önüne bakmaktadır)
Adam :(Kendi kendine) Yok canım..O bunu yapmaz.Beni burada şu herifle aldatmış olamaz...Severdi beni.Her zaman severdi.Deliler gibi..Yapmaz,yapamaz..Beni aldatamaz..Yapmaz..Yapmaz..
(Bu sırada fondan bir ses duyulur.Adamın sesidir bu)
Fon : Kadınların rın rın neler ler ler yapabileceğini ni ni bilemez sin sin sin..
(Sesi giderek azalır.Sahne ışıkları yavaş bir şekilde söner)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.