Bir insanın sığınağı
Hayatından sıkıldığın zaman bir yerlere kaçıp, seni sıkan hadiselerden kurtulmak istiyorsan, kaçıp sığınacağın en uygun yer göz kapaklarının arkasıdır. Çünkü orası yıldızsız gece kadar karanlık ve mezar gibi kapalıdır.. Senin sığınağın çok yakın, hayatından bunaldığın zaman sığınağına git. Gözlerini kapat) ve her şeyi iyi şeyleri, kötü şeyleri her şeyi unut.. Zaten sen unutamasan da göremezsin, hissedemezsin çünkü sığınak çok karanlık ve derin. Burada sadece ve sadece kendinlesin.. Kendini görebiliyorsun..
Hayatındaki olumsuzlukların sebebini ona sor, bağır ona, kız ona.. Karşılık vermez, cevap verir.. Bağıramazsın kendine, sadece kendine sorduğun soruların cevabını verirsin masumca.. Orası çok derin ve karanlık. Haykıramazsın, seni kimse duyamaz, sinirlenemezsin seni kimse görmez.. Sorduğun sorulara çaresiz be cevap verirsin. Cevabını alırsın ve her şeyi anlarsın. Oradan çıktıktan sonra bir daha oraya geri dönme gereksinimi duymazsın, tabi ders çıkarmayı unutmadıysan..
Ey insanlar hayatınızdaki olumsuzlukların suçunu çevrenizdekilerde aramayın. Önce kendinizde arayın. Arayın derken, a a ben trafik kurallarına uydum, a a ben okul kurallarına uydum deyip işin içinden çıkmayın. Peki siz o, bu, şu kurallara uydunuz da, hayatın kurallarına uydunuz mu? Olayları birde, kendinizi karşınızdakinin yerine koyarak yorumlayınız..
Eğer bir olumsuzluğun sebebi sizseniz, itiraz ederek kaçmayın. Suçu kabul ederek sığınağınıza gidin ve nasıl telafi ederim diye düşünün. Hayatta niye bir iyiliğe değil de kötülüğe sebep oldum diye sorun..!!
Hayatta herkesin bir sığınağı vardır. Ama oraya gidip de boş boş oturur gelirsen hiç bir anlamı yoktur. Canın sıkıldığında sığınağına git ve sonsuz karanlıklarda aydınlık ara.. Üzülürsen sonsuz derinliklerde teselli ara.. Dertlere derman ara, bulursun... Bu arada aşkı ararsan bulamazsın. Çünkü orada tek sen varsın ve aşk iki kişiliktir..
Ara sıra sığınağına git ve kendinle hesaplaş, kendine sorular sor. Ama sakın yanlış cevap verme.. Yanlış cevap verirsen ne mi olur, kaybedersin, yolunu kaybedersin, kendini kaybedersin belki de bir daha bulamazsın.
Muhammet Karakök
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.