Dostlara
değerli kardeşim,
acılar içinde kıvrandığını, uykusuz geçen gecelerinin her geçen gün zihnini ve bedenini yorduğunu, takatinin sınırına adım adım yaklaştığını biliyorum. bilmiş olmamın çaresizliği dost hüznüne dönüşüyor yüreğimde.
yıllar önce "seni seviyorum" sözüne karşı sevgi fidanları diktiğin gönlünde şimdi yangın var. büyütüp beslediğin ormanın sahibi bir "elveda" sözü ile kıvılcım düşürmüş ormanına.
söndürmek için attığın her adım git gide fırtınaya dönüşüyor. ormanının her yanını alevler sarmış ama kıvılcım atanın umurunda değil.
kurtarmaya çalıştıkça yeniden harlanan ateşe yağmur gerek. sağnak sağnak yağan yağmur. bu yağmur gözlerinde değil dimağında. düşüncenin yönünü değiştirmelisin.
bir arkadaşıma, bir teksir kağıdı gösterip, "bu nedir" dediğimde "kağıt" dedi. cebimden çıkardağım bir banknotu göstererek, "bu nedir" peki dedim. "o da bir nevi kağıt" dedi.
"çöpe düşmüş halde bulsan hangisini eğilip alırsın?" dediğimde:"elbette parayı" diye cevap verdi. aklı başında her insan böyle yapmaz mı? elbette yapar değil mi?
seni sevdiğini söyleyen ve terkedip giderken arkasına dahi dönüp bakmayan biri, sevgisinde ne kadar samimidir bilemem. ama şunu biliyorum ki: sevdiğim biri değersiz bir kağıt parçası muamelesi de görse başkalarınca, bu beni asla etkilememeli. sevdiğimize değer vermeli, değer verdiklerimizi de sevmeli.
sen değerlisin. değerli olduğun için seni çok seviyorum. kardeş olarak bu satırları yazmam belki bir şey değiştirmeyecek ama sadece şunu istiyorum. sana değer vermeyen ve sevgisini esirgeyen biri için seni gerçekten seven dostlarını üzmeye değer mi?
dilerim Allah karşına yürekten seven, sevgisini pahasız yapan birini çıkarır ve sende sevgi diye tattığın acıların sevgi olmadığını, asıl sevginin güneş gibi sıcak, aydınlık ve su kadar berrak ve saf olduğunu öğrenerek cenneti aratmayacak mutluluğu bu dünyada yaşarsın.
hadi biraz gülsün o nemli gözlerin. eskisi gibi cennet tebessümlerin yayılsın yüzüne.
vurdumduymaz tavırlara bürünüşüme bakma, kederli duruşlakederini artırmak istemeyişimden. yoksa kederli olduğun sürece sana ait olan gönlümdeki yer de hep kederli olacak. bunu bilmeni de isterim.
bu mektubu seni seven dostlarının gönderdiğini düşün. zira hepsi de benim gibi kederinle kederlenmekte. en yakınındaki dost yüze bakarsan bunu göreceksin.
selamların en güzeliyle selamlıyorum.