- 899 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
VATANDAŞ
Önce tek sorulu sınava tâbi olalım!
Soru: Aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
a) Birileriyle vatandaş olmak
b) Bir yerde vatandaş olmak
c) Bir yerin vatandaşı olmak
d) Birilerinin vatandaşı olmak
e) Hepsi
f) Hiçbiri
Soru ve şıklarını okudunuz. Şimdi bu şıkları irdeleyelim:
a) Birileriyle vatandaş olmak: aynı gün oy kullanmak için uzun kuyruklarda bekleyen, aynı topraklarda yaşayan, acılarda, sevinçlerde, hastalıkta, sağlıkta birlikte olan insanlar birbirleriyle vatandaştır.
b) Bir yerde vatandaş olmak: birbirleriyle vatandaş olan insanların yaşadıkları topraklara, o toprakların yasalarına, kanunlarına bağlı olarak, sağlanmış her türlü imkândan yararlanmaktır.
c) Bir yerin vatandaşı olmak: birileriyle bir yerde vatandaş olan insanların hep birlikte –durumları her ne ise- bunu dile getirebilmelerine göre değişir.
d) Birilerinin vatandaşı olmak: ‘vatandaş’ aynı zamanda siyasi bir terimdir. Ağız birliğiyle bazı zamanlarda, durumlarda kullanılır. Bazen de kullanılmaz kullandırılır. Yani, kıyısından, köşesinden bir şekilde siyasetçi olmaktır.
e) Hepsi: misafirperver vatandaşlar topluluğu olduğumuz için midir ki, koltuklarımızda oturanlara sağladığımız imkânlar, sunduğumuz konfor, hizmet, gösterdiğimiz saygı, hoşgörü ve üzerlerine giydirdiğimiz dokunulmazlık zırhının da hoş gelip kalkmak istememe durumudur.
f) Hiçbiri: ‘vatandaş’ biz koltukları üzerinde oturanlara versek, götürüp evlerine koysalar, otursalar üstüne, sonra ‘vatandaş’ onların evlerine misafir olsak, ayağa kalkarlar mı?
Şimdi tek sorulu sınava tâbi olduk. Seçme ve seçilme hakkımız ile vatandaşlık hakkımızı kullanarak cevabını verelim.