- 3075 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
SEVGİLİ YEĞENİM 4
Ahmet Çok sevinçlidir...Nur topu gibi bir kızı olmuştur...Gülsümü odasına getiriler...
Ahmet
_Geçmiş olsun canım...
Gülsüm
_Sağ olasın..
Ahmet
_Benim kızım dünya güzeli annesi...Annesinden de güzel...
Gülsüm
_Ahmet lütfen..Sancım var..
Ahmet
_Tamam tamam..
Bu sırada Hatice hanım gelir...Gülsümün yanında kendi annesi de vardır...
Nadide hanım
_Dünür hoş geldin babaanne oldun bak..
Hatice hanım
_Sende anneanne oldun dünür...
İki dünürün sevinci gözlerinden bellidir...En güzeli de Gülsümün sağlıklı bir şekilde doğum yapmasıdır...İki anne aynı anda sağ salim kurtuldu ya gerisi önemli değil diye düşünürler...
Nadide hanım geri döner...Gelinini Hatice hanım bekler...Kendi kızı gibi sever Gülsümü...Hiç kaynanalık yapmamıştır.
Ayşe ye ne alsa Gülsüme de alır..Gülsüm de Hatice hanımı çok seviyordur..Annem gitti ama kaynanam gitmedi eğer bir gün ben de kaynana olursam,iyi bir kaynana olacağım diye içinden geçirir..Hemen aklından geçer bebesine Hatice ismini vermek...Yarın evde Ahmet’le konuşayım der kendi kendine..
Hatice hanım bebekle uğraşıyor,onu seviyor,kokluyordur ..
Hatice
_Kızım birazdan deneyelim..Emecek mi bakalım...Kulağına ezan okuyacağım şimdi..
Gülsüm
_Tamam anne..Sen ne yapacaksan yap da..
Mutlulukları daha da artmıştır...İlk torun olduğu için hepsi sevinçlidirler...
Ayşe ise evde,babasıyla yemek yer..Babası yorgundur...
Ayşe
_Babacığım ben Nalan’lara gidebilir miyim..
Hasan usta
_Kızım akşam vakti ne yapacaksın Nalan’larda..
Ayşe
_Dikiş kursuyla ilgili bir şeyler soracaktım...
Hasan usta
_Gece nasıl geleceksin...
Ayşe
_Nalan annesiyle birlikte geçirir beni...
Hasan usta
_İyi hadi git bakalım ...Geç kalma ama...
Ayşe
_Tamam babacığım...Teşekkürler..
Ayşe hemen nalan a telefon açar..
Ayşe
_Nalan ben size geliyorum..müsait misiniz..?
Nalan
_Gel canım gel evdeyiz..
Nalan hemen İskender’i arar..Ayşe gelecek diye haber verir...
Ayşe aynı günde iki defa göreceği için sevinçlidir..Hem nalan la konuşalım ki bize yardımcı olsun diye düşünür...Hemen hazırlanır giyinir kuşanır evden ayrılır...İskender hızlı,hızlı Ayşe’den önce halasının evine gelmiştir..Allahtan halası evde yoktur komşularına gitmiştir...Halasının büyük bir bahçe içinde güzel evi vardır...Eşi rahmetli olmuş kızı nalan ile beraber yaşamaktadır..Evin dört etrafı duvarlarla çevrilidir...İskender kapıdan girip duvarın dibine gizlenir...Ayşe de gelmiştir..Yavaşça kapıyı açar bahçeye girer girmez birisi üstüne atlar ...Ayşe çok korkar..İskender bağırmasın diye Ayşe’nin ağzını kapatır...Karanlıkta Ayşe önce seçememiştir İskender’i...Sonra o olduğunu anlayınca birbirlerine öyle bir sarılırlar ki...Sanki uzun zamandır ilk defa görüşüyorlardır...
Ayşe
_İskender çok korktum..,Bir daha yapma emi..
İskender
_Özür dilerim aşkım..O şekilde yapmasaydım seni kucaklayamazdım...Korktuğun için sarıldın demi..
Ayşe
_Hayır ne alakası var...Seni sevdiğim için sarıldım...
Tekrar doya,doya sarılırlar...Halasının bahçesinde bir sürü elma ağaçları-zeytin ağaçları vardır...Gece olduğu için göz gözü görmüyordur...Bahçe duvarları da kale duvarı gibidir...Ama Nalanın haberi olmadığı için eve girmek zorundadırlar..Ya Nalan Hasan ustanın evine ararda Ayşe gelmedi derse diye...Kapıyı tıklatırlar..Nalan kapıyı açar..Karşısında İskender ile Ayşe el ele..
Nalan
_Hoş geldiniz...
İskender
_Hoş bulduk...Nalan biz bahçede dolaşsak...Bir ağacın dibinde konuşuruz...Eve girmeyelim...Halam gelirse Ayşe’yi görmesin..Ayşe’nin annesi babası sorarsa,sen komşulardayken Ayşe geldi,şimdi gitti desen olur mu?
Nalan
_Haklısınız annem duyarsa herkese söyler,siz keyfinize bakın...
Nalan kapıyı kapatır..İskender’le Ayşe evin arka tarafında hayvan ahırı-samanlık vardır,oraya giderler...
İskender saman çuvallarının üstüne ceketini koyar...Üstüne otururlar...
Ayşe
_Hava serin üşürsen...
İskender
_Sen varsın ya...Üşümüyorum merak etme..
Ayşe
_İskender lütfen.
İskender konuşmaya başlar...
İskender
_Uzun zamandır seviyorum seni...Mehmet ağabeyin olmasa çoktan istetecektim.O evlenmeden biz evlenemez miyiz Ayşe?
Ayşe
_Evet evlenemeyiz..Sıra onun..Ağabeyim Emine’yi seviyor gelince evlenecekler...
İskender
_Kim Emine...
Ayşe
_Emine güleç..Güleçlerin kızı...
İskender
_Onların gözü havalardadır verirler mi dersin ?
Ayşe
_Kız da ağabeyimi seviyor...Vermeyecekler de ne olacak,ağabeyime söz vermiş..Askerden gelinceye kadar bekleyecekmiş..Hem biz çok mu kötü durumdayız İskender..Neden öyle dedin şimdi..?
İskender
_Ben Denizli’den zengin birileri istiyormuş diye duydum da onun için diyorum canım..Olur mu sen beni yanlış anladın..?
Ayşe
_İstesinler boş ver biz kendimize bakalım..
İskender
_Haklısın canım..
Sıkıca sarılırlar...Kim ayırabilir ki onları...Birbirlerine söz verirler..Kimsenin gözüne bakmayacakları için...İskender Ayşe’yi alnından,yanaklarından öper...Ayşe İskender’in omzuna yaslamıştır başını...İskender fark ettirmeden Ayşe’yi dudaklarından öpmeyi düşünmektedir...Ayşe’nin kafasından tutup şöyle kaldırır tam öpecek iken Ayşe irkilir...Başlar ağlamaya...Osman gelir aklına..İlk dudak dudağa onunla gelmiştir..
Ne kadar iğrenç bir durumdu diye içinden geçirir ve hemen tepki verir..
Ayşe
_Ne yapıyorsun İskender...
İskender
_Seni seviyorum aşkım...Öpemez miyim..?
Ayşe
_Lütfen bir daha izinsiz yapma...
Ağlamasına İskender anlam verememiştir.Sarmaş-dolaş olmalarında sakınca Olmayıp da öpüşmekte ne sakınca var diye içinden geçirir...
İskender
_Tamam tamam ağlama...Bir daha yapmam özür dilerim...
Ayşe susar konuşmaz.Kafasında geçmişi canlandırır...Unutmam lazım diye içinden geçirir.
Ayşe
_Ben gideyim annem yengemin yanında...Yengem doğum yaptı..Kızımız oldu bir tane.Evde sadece babam var o da uyumuştur...
İskender
_Tam fırsatı yakalamışken birazcık daha kalsan.Ben götürürüm seni...
Ayşe
_Seninle gitmem gören olur...
İskender
_Uzaktan takip ederim..Sen önümden gidersin Ayşe..
Ayşe
_Halan geldi eve..Nalan’ın yanına da gidemem..Babam merak eder beni İskender..
İskender
_Evet ama..Dur biraz daha sarılayım sana..Gitme Ayşe...
Ayşe
_Tamam,tamam biraz daha kalayım...
İskender kızı sıkıca sarılmış vaziyette hiç konuşmadan otururlar..Ah şu askerlik olmasaydı ah..Bu askerlik bitmez diye içinden geçirir...
İskender
_Ayşe kaçırayım mı seni..
Ayşe
_İskender saçmalama yapamam.O nerden çıktı ki..Şaka yapıyorsun..
İskender
_Şaka değil gerçek..Evleneceğiz tatlım...İstesem vermezler ki şimdi..Ağabeyini bekletecekler..
Ayşe
_Ağabeyimi bekletirler tabi ki..Ciddi değilsin değil mi.?
İskender
_Ağabeyin gelecekte-evlenecekte....o.o..bizim o zamana çocuğumuz bile olur...
Ayşe
_Gerçekten mi söylüyorsun...Kafa bulma benimle..
İskender
_Çok ciddiyim Ayşe..Uzun zamandır beraber olacağımız günü bekliyorum...Seni seviyorum Ayşe’m...Fırsat bu fırsat..
Ayşe
_Bende seni seviyorum ama babamın üzülmesine dayanamam...Ailem kırılır sonra..
İskender
_Kızım evladını insan küser mi?Üç gün sonra barışırlar...Dayanabilirler mi?
Ayşe
_Babam kincidir affetmez beni...
İskender
_Babam onu yola getirir...Benim evimde var düğünü babam yapar...Paramızda var.Hadi Ayşe kaçalım ne olur..Ya askere gidince bir şey olursam..Bir daha beni göremeyeceğini düşünsene bir..Ya hiç evlenemezsek,ben askerden gelinceye kadar başkasıyla evlendirirlerse seni...Ben askere gidince annemlerle kalırsın..Seni çok seviyorum Ayşe...Hadi şimdi kaçalım.Taksi tutayım gidelim buradan.Askere gidinceye kadar sana doyayım.Hadi evet de hadi..Yoksa beni sevmiyor musun.?
Ayşe
_Seni çok sevdiğimi biliyorsun İskender.Yanımda hiç bir şey yok nasıl giderim...Bir şeyler alsaydım yanıma olurdu...
İskender
_Ben sana her şey alırım.Hadi kırma beni..
Ayşe
_Tamam;tamam..(hayatının kararını duygusuna yenilerek bir çırpıda veriverir)
İskender
_Evden para alacağım ve araba bulacağım...Arabayla kapının önüne geldim mi çık buradan..Beni bekle..der.Koşarak eve gider...
İskender
_Anne bana yanında para varsa ver..
Sevgi hanım
_Ne yapacaksın oğlum gece,gece parayı..
İskender
_Anne soru sorma lazım olmasa istemem hadi ne olur.Yanında ne kadar varsa ver...
Sevgi hanım
_Baban bugün beş yüz milyon verdi başka da yok.Onu da hayvanları yem alacakmış yavrum...
İskender
_Anneciğim ver hadi...
Sevgi hanım parayı getirir..İskender giyinir çıkar evden...Yol üstünde arkadaşının evi vardır hemen ona seslenir...
İskender
_Hüseyin evde misin.?
Hüseyin koşarak gelir...
_Ne oldu İskender hayırdır bu saatte..
İskender
_Hadi arabayı çalıştır gidelim seninle...
Hüseyin
_Kafalarımı çekeceğiz...
İskender
_Evet çekeceğiz...Hadi Hüseyin çabuk ol...
Hüseyin giyinir arabayı çalıştırır yola çıkarlar..
İskender
_Halamların evinin kapısında dur Hüseyin...
Kapıda dururlar...Ayşe koşarak gelir...Arabaya biner...Hüseyin eyvah,eyvah der...Duyulursa Ayşe’nin babası-abisi bana ne der diye içinden geçirir...Artık yapacak bir şey yoktur Olan olmuştur...
İskender
_Bizi Tavas a götür abi...
Hüseyin
_Tamam...
Ayşe bir pişman-bir pişman değil ne yaptığını düşünmektedir.Hiç düşünmeden sevgisine yenik düşmüştür..Artık geri dönüşün olmadığını anlamıştır...
*************************************************************************************************
Ahmet sabah erkenden hastaneye gitmiştir..Hatice hanım karşılar oğlunu normal doğum olduğu için Gülsümü hastaneden çıkaracaktır...Ahmet çıkış işlemlerini yaptırırken Hatice hanım bebekle gelinini toplaştırır..
Ahmet gelir..Hep beraber köye dönerler...
Hasan usta sabah kalkmıştır...Ayşe ye bakar yoktur ineklerin yanına gitmiştir diye düşünür..O sırada ineklerin melemesi gelir kulağına...Bugün çok uyumuşum der...sağa-sola bakar...Ayşe diye seslenir..hiç ses yoktur...İneklerin yanına gider..Ayşe orda da yoktur...Hasan usta kızını merak eder..Komşulara falan mı gitti acaba diye
sorar...Ayşe hiçbir yerde yoktur...Bu kız odasında mı diye odaya girer yatak bozulmamıştır bile...Akşam Nalan a giderken sırtından çıkardığı kıyafetleri yatağın üzerindedir..Hasan usta nalanların evine telefon açar...Nalan’ın annesi çıkar telefona...
Hasan usta
_Neslihan hanım Ayşe akşam size geldi mi?
Neslihan hanım
_Hayır ben görmedim..
Hasan usta
_Nalan evde mi?
Neslihan
_Evde..1 dakika.
Hasan usta
_Nalan,akşam Ayşe size geldi mi kızım?
Nalan
_Geldi hasan amca biraz durdu ve gitti...
Hasan usta
_Ayşe yok,Nalan...
Nalan
_Nehhhhhhhh
Hasan usta
_Senin bu konuda bilgin varsa söyle ...Boşuna aramıyalım yavrum..
Nalan
_Yok Hasan amca buradan erken çıktı .Kendim giderim dedi..(ama çok korkmuştur)...
Hasan usta
_Şimdi karakola gideceğim şikayetçi olacağım.Kim olduğunu bulacağım...
Nalan
_Tamam Hasan amca bir şey duyarsam söylerim...
Nalan hemen annesine dayısının evine gitmek istediğini söyler ve evden çıkar...
Hasan usta karakola gidecektir ama hayvanları bakayım da öyle gideyim diye düşünür...
Nalan kapıyı tıklatır...Bahadır açmıştır kapıyı...
Nalan
_Ağabeyin evde mi?
Bahadır
_Bilmiyorum ben yeni kalktım abla..Anne ağabeyim kalktı mı...
Sevgi hanım
_Hayır kalkamadı daha..kim o?
Nalan
_Benim yenge Nalan..
Sevgi hanım
_Gelsene Nalan
Nalan
_Yenge İskender’i bulmam lazım..
Sevgi hemen yerinden kalkar...
Sevgi
_Ne oldu kızım bir şey mi oldu yoksa?
Nalan
_Evet bir şey oldu ama iyi mi kötü mü bilemiyorum...
Sevgi
_Akşam benden beş yüz milyon aldı..Gece geldi mi bilmiyorum...
Nalan
_Eyvah yenge galiba İskender Ayşe’yi kaçırmış..
Sevgi
_Kim Ayşe...
Nalan
_Ayakkabı tamircisi Hasan amcanın kızını...
Sevgi
_Neh onu nerden bulmuş...Ne zaman görmüşte kaçırdı...Bu oğlan kafayı mı yedi..askere de gidecek..Aman başımıza gelenler..
Nalan
_Yenge sakin ol ne yapacağız şimdi...Hasan amca karakola bildirecek...
Sevgi
_Dayında dağa keçileri-koyunları götürdü...Çoban yok bugün izinli gelsin de ne yaparız bakalım..
Nalan
_Tamam yenge...(kendi evlerine döner)
*************************************************************************************************
Ahmetler kendi evlerine gelirler...Hatice hanım gelinini ve bebeği yerleştirir..Siz keyfinize bakın ben eve gidip geleyim der...
Ahmet
_Anne gitmeden çorba yapıver Gülsümü içirelim...
Hatice hanım
_Oğlum ben hemen gelirim...Sen yeşil çay yapıver simit almıştık bir lokmacık yesin..Tamam mı?
Gülsüm
_Tamam anneciğim...
Hatice
_Kızım ben evi-hayvanları ayarlayayım hemen gelirim..
Ahmet
_Tamam anne...
Gülsüm
_Git anne ben zaten acıkmadım daha..
:) :) :) :) :) :) :)
Hatice hanım eve gelmiştir..Hasan usta merdivende oturmuş ağlıyordur..Kendini suçluyordur.Kızının kaçtığını değil de kaçırılmış olabileceğini düşünüyordur...
Hatice
_Ne oldu bey sana...Neden ağlıyorsun..?
hasan usta
_Ayşe yok Hatice,kayıp.
Hatice
_Ne,ne zamandan beri yok..
Hasan usta
_Akşam Nalanlara gitti...Eve gelmedi...Biri kaçırdı mı zorla bilmiyorum...Karakola gideceğim..
Hatice ağlamaya başlar...Ahmet’i arar..Ahmet hemen gelir...Hasan usta durumu anlatır..Ahmet ne yapacağını şaşırmıştır..
Hasan usta
_Hanım sen hiç hissettin mi bu kız birini seviyor muydu?
Hatice
_Hayır bey sevdiği falan yoktu..Ben hiç hissetmedim doğrusu..
Hasan usta
_Eğer sevdiği varda istetmeden kaçıp gittiyse bu kızı asla affetmeyeceğim..Hiç kimse benim gururumla oynayamaz...
Hatice hanım şaşırmıştır...Ne yapacağını bilemez..
YORUMLAR
Ayhan Bey'le aynı fikirdeyim. Daha önce de yazdım sanıyorum. Daha çok tiyatro eseri veya senaryo yazmaya meyilli ama o bu tarzda olmaz. Yer kişi ruh durumkarı falan da olur. Sayfa ikiye ayrılır. Bir yarada konuşmalar diğer tarafa da detaylar yazılır.
Kutluyorum emeği...