Sevgili HüSEYİN ÖZBAY'ın anısına
Ölüm aslında uykudan uyanıştır.
Efendimiz Hz. Muhammed s.a.v. buyurmuşlarki " insanlar uykudadır, ölünce uyanırlar"
Sevgili Hüseyin uykudan uyandı, Rabbine kavuştu. Yolu açık, mekanı cennet, Rasülallah’a komşu olmuştur diliyorum.
Sevgili Hüseyini henüz çok kısa bir vakit tanımama rağmen çok takdir ettim ve sevdim. Onun gibileri çok az yeryüzünde cünkü o şairliğininden önce gerektiği gibi bir insandı.
Onu ilk yazısıyla , sonra şiirleriyle tanıdım, daha sonra inancı ve vatan sevgisiyle sevip bağrıma bastım, ardından radyoda yaptığı yayınını dinledim ve ordaki başarısını ve sesini çok takdir ettim.
Sesin çok güzel neden CD çıkartmıyorsun dediğimde, ilgilenen yok nasıl olur demişti... Kimbilir, sen umudunu kesme, bir gün keşfedileceğinden eminim demiştim. Kimbilir, acaba onun gibi kaç sesi güzel genç şairimiz keşfedilmeden unutulmuşluğa mahküm oluyor.
O benim nazarımda büyük bir şairdi, (henüz tanınmamıs, kıymeti bilinmemişde olsa) tanıştığımız sürece hep öyleydi, öylede kalacak ve O, çoğunda olduğu gibi, hak ettiği değeri ölümünden sonra bulacak.
_______
Sevgili Hüseyin birinci kitabından istediği sonucu alamamıştı ve kitabından elinde kalanlar olmuştu ve yolla bana ben burda ilgilenirim dediğimde, sağolsun bana "Sen yurt dışı temsilcimsin benim" derdi.
Almanyalı komşusu ile, kitabından en azından bana bir tane yollayacaktı. Kitabının adını felan sorduğumda, piyasada yok demişti, çok üzgünüm, şimdi kitabındanda mahrum kaldım. (kıtabına nasıl ulasırım konusunda bilgisi olan varsa, lütfen bana haber ulaştırsın)
Bir müddet msn’e gelmedi, radyoda çıkmadı ve merak ettim, nihayet ilk gördüğümde "marak ettim nerdeydin" diye sorduğumda, ağır rahatsız olup komada kaldığını ve arayan çok olmadığını söyledi. "hüseyin, bende telefon numaran yokki arayayım seni" dediğimde numarasını verdi ve aradım.
_______
Onun süresi doldu, kulluk vazifesi bitti ve Rabbine kavuştu, yada Rabbi onu bizden çok sevdi ve huzuruna kavuşturdu. Artık orasını en iyi bilen yüce Allah’ın c.c. kendisidir, O’ bizim göremediğimizi görüyor, bilmediğimizi biliyor şüphesiz.
_______
Nedendir her zaman kayba uğrayınca keşkeler dile dolanıyor, neden zamanında, sevilen kişiye yeterince sevgi, ilgi gösterilmiyor. Ölümler olmalımı illede diyer sevdiğimiz kişilerle birlik olabilmemiz, sevmemiz icin hatta sevgimizi onlara gösterebilmemiz icin.
Bir çoğumuz düşmüşüz hayatın acı tatlı telaşlarına ve bazen seviyoruz dediklerimizi, en yakınımız ailemizi bile çok ihmal ediyoruz. Seviyoruz dediğimiz Allah’a c.c. kulluğumuzu hakkıyla yapamıyoruz.
Hatamız nerde? suç kimde? Lütfen düşünelim, tefekkür edelim, tefekkürde çok fayda vardır. Boşa dememişler “Bir saat tefekkür bazen bir sene nafile ibadetten daha hayırlıdır” diye.
________
Gidenin arkasından ağlamak yerine, bundan sonrası icin ne yapabiliriz sorusuna cevap arayıp bulabiliriz. Herkes kendi adına yapabileceklerini/fikirlerini birbiriyle paylasmalı diye düsünüyorum.
Bilakis, onu sevenlerinden ricam,,, Onun ismini yaşatmalıyız, bıraktiği eserlerine sahip çıkmalıyız. Ve ruhuna, simdi ve sonrasında en azından bir FATİHA okumalıyız. Yollayacağımız her FATıHA-i şerife ihtiyacı olabilir.
Ölüm bir son değildir, ebedi hayatımızın bir başlangıcıdir. Hepimiz için bu geçişin iman ile Allah’ın rızasını kazanarak olmasını diliyorum.
Rabbim, başta ailesine ve sevenlerine sabır nasip eylesin.
__________
_Şayet bilmeyenler var ise,,, Hüseyin Özbay’ın eserlerini ve dahasını, kendisine ait olan sitelerini ziyaret edip okuyabilirler v.s..
> hozbay.blogcu.com/
>sairhuseyinozbay.blogcu.com/
_Ve ben halen Üzüntülüyüm, ben yalniz düşünce ve duygularımı sizinle paylaşmak istedim. Eger kusurum olduysa bağışlayın.
Selam ve DUA ile,,, Sevgiyle...
_________
Şahinde Hülya Kahraman / 3.6.2009
YORUMLAR
Sevgili Hüseyin'in hayat hikayesini bilmeyenlere azda olsa burda sunmak istiyorum.
________
Gündüz Yayınevi şairi, www.***** radyosu sunucusu ve “Aşkı Unutan Adam” şiir kitabının şairi "Hüseyin ÖZBAY " 1982’de Mersin 'de doğdu.
6 yaşından itibaren yürüme zorluğu çekmeye başladı. 11 yaşında beyincik zedelenmesi sonucunda beyinin verdiği emirleri yerine getirmemesi sonucu vücut görevlerini yapmadığı için 13 yaşında yürüyememeye başladı.
Bu şekilde eğitimine devam ediyordu Dışarıdan Lise ve üniversiteyi bitirdi.(Açık Öğretim /Kamu ). “Aşkı Unutan Adam” şiir kitabı Gündüz Yayınları arasında çıktı. (www.gunduzkitabevi.com.tr)
Engeller aşılmak için var diyerek ; hasta olmasına rağmen beş vakit namazını ihmal etmeden inancının yanı sıra Türk Tarihinin ve birikiminin verdiği kuvvet ile yaşama sarıldı..
Şiirle tanışması Abdurrahim Karakoç'un "Vur Emri" ile oldu. Çeşitli dergilerde makaleleri, şiir kitabı olan Hüseyin Özbay, dillere marş olmuş Arif Nihat’ın Bayrak ve Atsız Hoca’nın Selam Sizlere adlı şiirlerini de besteledi.
_________
_o belki yürüme özürlüydü ama düsünce ve duygularıyla zirveye yürüyenlerdendi.
_kimin bir an sonrasına garantisi var, hepimiz özürlü adayı değilmiyiz, yeterki sevgide ve duygularda özürlü olmayalım/kalmayalım diliyorum.
selam ve sevgiyle...