- 1274 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
İNSAN VE HAYVAN
İnsan ve hayvan arasında çok keskin farklar olmakla beraber yaptıkları işler yönüyle çok büyük benzerlikler var aslında.Hatta derecelendirsek bazı insanlar onlardan aşağı dercelere düşebilirler ve düşüyorlar.
Evvela hayvanda akıl olmadığı için geçmiş ve gelecek endişesi diye bir durumda yok.Hal böyle olunca hazır bulunduğu zamanı harika lezzetlerle yaşayabilirler ve yaşıyorlar.Bazı durumların haricinde bağırıp çağırmadan sessiz bir şekilde yaşadıklarını hepimiz biliriz.Hayvanlar bu dünyada sadece yer içer dolaşır çiftlerşir ve uyur.Zerre kadar düşünce yoktur onlarda.Yani nereden geldim ben kimim nereye gideceğim gibi soruları soracak AKIL yoktur onalarda.Demekki bu türden soruları ve cevaplarını İnsanlar düşünürler.Ama insanlarda şayet bu soruları düşünmüyorlarsa onlar gibi yer içer dolaşır çiftleşir.Lakin ortada koskoca bir problem var İnsan başındaki akılla hem geçmiş hemde gelecek hesaplarıyla meşgul olduğu için şimdiki zamanını lezzetlerle geçiremiyebiliyor.İnsanın en büyük sıkıntısı inandığı şeyin onu sürekli dürtmesinden kaynaklanıyor.Yani İnsan istesede hayvan gibi olamıyor,çünkü onlarda akıl yok.Mazi ve gelecek endişesi olmayınca ne tür bir sıkıntı çeklirki.İnsanlar ya gaflet yada dinsizlik cereyanıyla meşgul olunca hayvandan da aşığı seviyeye düşüyor çünkü İnsanda akıl var. Peki biz insanların yüzde yüzünde hep sosuz eğlence sonsuz gülme sonsuz sefa sürme hisleri var bunlarıda mı biz istedik Allah bize bunları neden verdi diye bir soru sorabilirsiniz?
Evet bu hislerr Allah tarafından insanlara verildi.Fakat bir nedeni var.Bu dünyada Allahın bizden istediği küçücük bir proje hazırlamamızdır.Bu proje ebedi hayatımızın çizimleri özellikleri ve mimarisi ile ilgilidir.Bütün doneler elimizde bulunuyor.Sadece geriye tercih etmek kalıyor.Hayvanlardan farklı olarak Akıl yürütüp Cennetin veya Cehennemin inşasıyla ilgili tericihin yapılması bekleniyor.Pusula,koordinat,rota,yön aklınıza gelebilecek tim bilgiler ve yardımcı etkenler elimize verilmiş.Tercih bizim.
Büyük bir Kelam ustası bakın bu anlatıklarımı tek kelime nasıl ifade edior.
Ya aklını çıkar at, hayvan ol kurtul!.. Veya aklını imanla başına al. Kur’ânı dinle… Yüz derece hayvandan fazla bu fâni dünyada dahi sâfî lezzetleri kazan
“Hakikî zevk ve elemsiz lezzet ve kedersiz sevinç ve hayattaki saadet yalnız îmandadır ve iman hakikatleri dairesinde bulunur. Yoksa dünyevî bir lezzette çok elemler var. Bir üzüm tanesini yedirir on tokat vurur gibi hayatın lezzetini kaçırır.”
YORUMLAR
Hayvanlar ibadet de etmezler. Bir farkları da odur. İnsana ibadet emredilmiş. Bazıları, onların dfa bir nevi ibadetleri olduğunu söylerler. Doğrusunu Allah bilir.
Bir ayette, yaklaşık olarak meaalen şöyle denilmektedir:
"İsteseydim, hepinizi yerde sürünür şekilde yaratırdım, başlarınızı kaldıramazdınız. Görmüyor musunuz, bütün yaratılanların gölgeleri yerdedir."
Kutlarım.