DOST
Arkadaşlık gerçekten iyimidir,faydası varmıdır insanların yaşantısına.Birine dostum,arkadaşım,sırdaşım diyorsun ama o sana kıymet vermiyor,seni çok çabuk unutabiliyor.Bu gerçekler doğrultusunda gerçekten bizim dostumuz varmı?Aslında dost çok güzel bir kavramdır.Tabiyki gerçek dostluğu yaşatabiliyorsak.Zaman öyle bir değişmişki kimlerin dostumuz,kimlerin düşmanımız olduğu belli değil.Çok iyi olduğunu sandığımız dostumuz bir anda 40 yıllık düşmanmız gibi davranıyor,bizim düşman gözüyle baktıklarımız ise;en yakın dostumuzun yerine geçip, bizim en kötü günümüzde yardımımıza koşuyor.Hayat ne kadarda ilginç bir düzlem üzerine kurulmuş.Hayatımız o kadar güzelki biz farkına varamıyoruz.Dostlarımızı bahane ediyoruz.Sanki tek sorunumuz onlarmış gibi.Dostlarımızla aramızda kimi zaman uçurumlar açılıyor ve bu uçurumlar yıllarca birbirine yakınlaşmıyor hep dahada genişliyor.Kaç bayramdır,kaç yıldır birbirini görmeyen bireyleriz işte biz.Hani bayramlarda dargınlar barışırdı,büyükler afeder,küçükler özür dilerdi.Eskidemi kaldı bu davranışlar,unutuldumu birbir, mazidemi kaldı.Asırların değişmesiyle biz aslında kültürümüzü kaybediyoruz.Saygısız bir gençlik,büyüklerine saygı göstermeyen bireyler olup çıkıyoruz ortaya.Böylemi olmalıydı?İnsanlar öz güvenini yitirmelimiydi hayata karşı...
Kültürlerini,özdeğerlerini pervasızca eski zamanlardamı bırakmak istiyorlar bu gençler.Geçmişini bilmeyenler ilerde topluma yararlı nasıl insan yetiştirebilirki.Kendisi daha bilmezken saygıyı, karşısısındakinden nasıl saygı bekler.Aslında Rabbimizi seven,Peygamberimizin ahlakını bilen,Kur’an-ı Kerimi iyi anlayan bireyler toplumda o kadar az kalmışki akılsır erdiremiyor insan.Nasıl olurda hoşgörüsüz,sevgisiz,karşısındaki insana değer vermez insanlar.Peygamberimizi örnek alsalar,birazda onun ahlakıyla ahlaklansalar ne güzel olur.Bir kuşu,bir denizi,bir çiceği görünce Rabbinin inceliklerini düşünmezler.Bunları düşünen insanlar inci gibidir aslında,çok zor bulunurlar...
İşin özü bizim en iyi dostumuz Rabbimizdir.Ona sırlarımızı,isteklerimizi,kısacası herşeyimizi anlatıyoruz.hangi dostumuz bize şah damarımızdan daha yakinki?...
YORUMLAR
Seni sen olduğun için sevendir
Yüreğinin sesini uzaklarda bile dinleyendir
İki eli kanda olsa derdine yetişendir
Varolduğunu hissetiren,kıymet bilendir
Dostdur sözde değil özdedir adı...
arkadaşlık evet iyidir ama arkadaş gibi gerçekten arkadaş,
olanlarla yüzüne gülüp arkandan kuyunu kazanlarla değil.
tşk güzel bir paylaşımdı......