- 5054 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
MAYASI BOZUK İNSANLAR
Öfkemi dillendirmeği ne kadar çok isterdim, bir ağacın dalını bile kırmaya korkan ben ne hale getirildim, bir zamanlar konuşmayı bilmeyen şu dilim arının iğnesi gibi oldu bal değil akan zehir …
Bakışlarımda her daim bir öfke varsa, yüzüm kıt kanaat gülüyorsa, güvensizlik yerleşmişse omuzlarıma ödüllendirmeli miyim? Bu şerefe nail olanları…
Ah nasıl gülüyorlar yüzüme nasıl bakabiliyorlar gözlerime, öyle arsızlar ki titretmiyor bakışlarımda çakan şimşek onları bir yüzsüzlüktür almış başını gidiyor insan olarak doğmuşukda ilkemiz namussuzluk, sevgi denen şey çürüyüp kalmış avuçlarımızda…
Yanı başımda etrafımda atsan atılmaz satsan satılmaz satmaya kalksan da beş para etmez insanlar, insan mı? Demeliyim varlık mı? Henüz bir ad koyamadım daha yakışmıyorlar hiçbir terime…
Kendilerince bir fiyat biçmişler kürsüyü kurmuşlar küçük beyinlerinde asıp kesip idam ediyorlar her gün, birazcık vicdan birazcık akıl taşısaydılar bedenlerinde, bilmeliydim söylenmeliydi yüzüme yiğitçe nasıl böyle hesapsızca harcandığım varsa bir suçum utanmasını biliyor hala şu fakir ruhum…
Tabiîki var en büyük suçum insanlara insan gibi değer vermek, ne yapmalıyım oturup gülmeli miyim? Şimdi, insanlıktan çıkmış hallerine yoksa yoksa acıyıp ağlamalı mıyım? Düşmüşler, içi irin dolu bir çukura yazık o çukura çok yazık daha da kirletilmeye ne gerek vardı mutluydu kendi halinde….
Temizlik yapılmaya kalkılsa şu koskoca dünyada, insanlık namına kaçımız kalırdı acaba? Kaçımız şerefin onurun insan gibi insan olmanın gerekliliklerini taşıyoruz …
(Benim babam Yörüklerin hası her zaman gözümde onurlu ve şerefli sert görünüşünün ardında yumuşacık bir kalbi olduğunu geçen gün bir kez daha gösterdi bana, güllerle çiçeklerle bezenmiş küçük bir bahçeleri var annemle babamın, birkaç gün önce bahçeyi temizlerken zararlı bir böceği öldürmeye çalıştı annem engel olmaya çalıştı babam onunda yaşamaya hakkı var diyerek)…Evet! Ne yapacaksın çare yok zararlı bir böcekte olsa herkesin yaşamaya hakkı var kim ne yaparsa yapsın Allaha havale etmek gerekiyor bozuk düzen ve mayası bozulmuş insanlarla yaşamaya mecburuz böyle…
Selma Ardıç TAN
YORUMLAR
Sevgilerimizi, aşklarımızı, düşüncelerimizi yazdığımızda, nasıl rahatlıyorsak, öfkelerimizi de yazmaya ve rahatlamaya hakkımız olsa gerek..Biz bizi anlarız ne de olsa...Selma Hanım'ı bu denli üzenler, kızdıranlar ve böyle sözler söylemesine neden olanlar , bence daha fazlasını bile hak etmiş olmalılar...