Ahmet Davutoğlu ve dış politika
Ahmet Davutoğlu ve dış politika..
Son günlerde sıkça bahsedilen Davutoğlu ve dış politika arasında kurulan ilişki gözüme çarptı. Kimi gazeteler, haber kanalları Davutoğlu sayesinde dış politikada daha aktif bir rol oynayacağımızdan bahsediyorlar, kimi gazete ve haber kanalları ise dış dünya’nın gözünde bu olayı Osmanlı yeniden diriliyormuş gibi çarpıtıyorlar. Halbuki lise eğitimindeyken bile dış politikanın sağlam olmasının yolunun iç politikadan geçtiğini öğretirler. Öncelikle gazete manşetlerinde, köşe yazılarında, haber programlarında dış politikada güçlüyüz diye ahkam kesmek yerine, şöyle bir iç politikamıza ve içimizde yaşanan sorunlara göz atmamız gerekir. Her ne kadar artık Türkiye’de sağ-sol, alevi-sunni ayrımı yapılmıyor dense de herhangi bir üniversite’nin kantini dahi ikiye bölünmüşse ya bu ayrımın adı değişmiş ya da ayrım saklanmaya çalışıyor demektir. İç politikamızda bu ve benzeri birçok sorun yaşadığımız açık bir şekilde bellidir. Bu söylediğimi aldırmayanlar olursa birde tarihten örnek vereyim Orta Asya’da Hunlar, Göktürkler vb. dönemlerde çoğunlukla Çinliler ile savaşılmış ve onlara Çin sed dini yaptıracak kadar korku salmışızdır fakat savaşlarda yenmemize karşın Çin devleti dağılmamış genellikle Türk devletleri dağılmıştır. Nedeni gayet açık; içimizde birliği sağlamadan dışarıda güçlü olmaya çalışmamızdır. Bunun aksini hayal etmek ise hayalperestlikten öte bir şey değildir. Demek istediğim şu ki ülkelerin dış politikası ondan sorumlu kişi tarafından yönetilmez ve değiştirilemez. Böyle bir şeyden medet ummak sadece hayalperestliktir, köşe yazarlarımız ve gazetecilerimiz halkı hayallerle oyalamak yerine, keşke halkımızın dikkatini biraz iç sorunlara çekse…
01.06.2009
YORUMLAR
Sağ-sol kavgası yıllar önce tezgahlandı ve ülke çok zarar gördü.
Şimdi ise Türk-kürt kavgası iç savaşı çıkartılmaya uğraşılıyor
AB Yugoslavya yı yaptığı gibi ülkemizide 3 parçaya getirmeye uğraşıyorlar ve ne yazıkki içimizdeki bazı ahmaklar bu işe çanak tutma derdindeler
Biz 23 devlet kurmakla öğünüyoruz ama 22 tanesini batırdığımızdan hiç bahseden yok
İç de birlik olmazsa dışta kölelik kolay olur