Samimiyet
Bir Varmış bir yokyuş,
Evvel zaman içinde uçsuz buçaksız bir orman ve ormanın kralı güçlü, adaletli ve bir o kadarda yardım sever bir kralmış…
Kıral bir gün ormanını gezerken iki tane yavru çakal ve yavru tilki görmüş… Aslan hemen yavruları alıp sarayına ( yuvası ) götürmüş ve derhal ormanın sakinlerini toplamış hemen yavruların doyurulmasını emretmiş.. gel zaman git zaman yavrular serpilmiş, gelişip kendi işlerini yapar olmuşlar..Tilki kurnazlığını, Çakal avcılığını sergiler olmuş.. Bir gün tilkinin aklına bir kurnazlık düşmüş ve çakalı alıp ormanın derinliklerine götürmüş, Tilki, Çakal kardeş sana bir şey söylemek istiyorum ama bu çok tehlikli olduğu için kimse duymasın diye seni buralara getirdim demiş… Çakal çok heycanlanmış ve söyle Tilki kardeş demiş.. Tilki, ama bunu sadece ikimiz bileceğiz ve başkası asla duymamal.. Heycandan Çakalın kalbi yerinden çıkmak üzereymiş..Tilki,
Bak Çakal kardeşim, biz bu ormanda Kral Aslanın izini olmadan avlanamıyor, istediğimiz avı alamıyor ve izinsiz dolaşamıyoruz demiş…Çakal eeeeee demiş, Tilki, sana bir önerim var, gel krallığı biz alalım ve her istediğimizi yapma hürriyetine kavuşalım.. Dilediğimiz gibi avlanır, dilediğimizi yaparız.
Çakalın gözleri yerinden fırlamış, sen neler diyorsun !!! kral bunu duyarsa ikimizide parçalar demiş ama aklına takılmış bir kez.. hadi senin dediğin olsun diyelim ama bu nasıl olacak diye sormuş..
Tilki, kardeşim benim kurnazlığımı bilirsin, mutlaka bir yolunu bulurum demiş…Çakal ikna olmamış.. Çakalın ikna olmadığını gören Tilki istersen karşı ormanda bir bilge var ona gider ondan nasihat alırız demiş.. bu öneri Çakalın çok hoşuna gitmiş ve bir yolunu bulup karşı ormana bilgenin yanına gitmişler.. Bilgenin kapısını çalmışlar ve karşılarına yaşlı ak sakallı bir dede çıkmış..
Bilge misafirlerini odaya davet etmiş ve dileklerini sormuş.. Tilki hemen konuya girmiş, Bilge dede senden akıl almaya geldik.. bizim ormanda kralımız çok zalim ve çok acımasız.. biz bundan kurtulmak istiyoruz, kralı aslanın tahtını nasıl alırız diye sormuş… Bilge dede şöyle bir düşünmüş, sakallarını sağ eliyle sıvazlamış…
Peki demiş, kral kim olacak ? Tilki hemen söze girmiş..ben demiş, Çakal buna çok içerlemiş ve ben olmak istiyorum, ben daha iyi yönetirim demiş.. Bilge hafif gülümsemiş, peki bu fikrinizi sizden başka kim biliyor ? sadece ikimiz ve birde siz…demiş Tilki…peki kocaman Aslanı nasıl tahttan indireceksiniz demiş.. Tilki yine kurnazlığını göstermiş.. ormandaki tüm canlılara Aslanın bir kötülük abidesi olduğunu anlatacağız demiş.. Bilge..sonra ? diye sormuş..sonrada geçtiği yol üzerine bir çukur açıp tuzağa düşüreceğiz ve o çukurda ölmesini izleyeceğiz demiş.. zaman geçmiş Çakalın ve Tilkinin karnı iyice acıkmış fakat bir türlü Bilgeye söyleyemiyorlarmış.. Bilge her şeyin farkında ama ses çıkarmıyormuş.. Bilge size bir şey sormak istiyorum demiş…gördüğüm kadarıyla ikinizde çok semiz ve sağlıklısınız.. nasıl oluyorda Kralınız acımasız ve gaddar oluyor diye sormuş.. ikisindende ses çıkmamış, sadece bakışmışlar..
Bilge, sizin halinizi görüyorum, açken hiçbir şey düşünemiyor, sorularıma cevap veremiyorsunuz, demekki kralınız sizin kurnazlık düşünmeniz için çok beslemiş…av olmamak için size yiyecek vermiyorum, şimdi çıkın gidin evimden demiş Bilge….Tilki ve Çakal kendi ormanları olmadığı için kurnazlıkta yapamayacaklarını bildikleri için seslerini çıkaramadan Ormanlarının yolunu tutmuşlar…tam kendi sınırlarına geldiklerinde açlıktan ikiside düşüp bayılmışlar.. Ormanı korumak için gezintiye çıkan Kral Aslan bir de ne görsün.. karşı ormandan bir sırtlan sürüsü açlıktan bayılmış tilki ve çakalına saldırıya geçiyorlar.. Aslan hemen asil sesiyle kükreyip saldırıya geçmiş ve sırtlan sürüsünü püskürtmüş…kendine gelen Tilki ve Çakal o kadar çok büyük bir hata yaptıklarını anlamışlarki düşüncelerini ve yapmak istediklerini Kral Aslana anlatıp af dilemişler.. Kral Aslan samimi olduklarını görünce Tilkiyi ce Çakalı Affetmiş.. O günden sonrada bir daha Asla krallarına ihanet düşünmemişler…düşünmek isteyenleride kendileri avlamış.. o günden sonra orman sakinleri huzur içinde yaşamaya başlamışlar..