- 658 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
BUGÜN CUMARTESİ
Bügün cumartesi,yepyeni birgün...Hayatın bize sunduğu tertemiz birsayfa...
biliyor musun bugün mutluluğu yakalamanın tam zamanı... sevdiklerimizle böyle birgün de uçurtma uçurmanın tam zamanı...çimenlere uzanmak lazım ve gökyüzüne gözleri kapalı bakma zamanı... bugün cumartesi kimsesiz hasret çeken sevgileri ziyaret etme zamanı... tabiata,canlılara bugün biraz daha farklı bakmak lazım;onları birgün de olsa bugün gercekten sevme zamanı... bizi bizden çok seven sevdiklerimize gülümseyerek koşma zamanı... yep yeni gün de güne merhaba diyen tebessüm dolu güzel yüzlere doyasıya sevinçle bakma zamanı... zamanı en doruklar da yaşama zamanı... zamanın acımasız anlarını silip atma ve hafızamızı bugünlüğe erteleme zamanı... zamansızlık kavramı içerisinde zamanı yakalama zamanı... dedim ya bugün cumartesi...
YORUMLAR
turgut uzdu ve onur bilge
eleştirebilirsiniz bu sizin hakkınız olabilir... fakat benim yazıda ki halet-i ruhiyem kimseyi ilgilendirmez... eğer beğeniyorsan okursun beğenmiyorsan okumazsın... o kadar... herseyden önce kendimize bakalım olur mu ... eger benim yazıma eleştiri yaparak kendinizi memnun ediyorsanız o da basitliği gösterir... bence arınmak lazım kıskanclık duygularından...
Günün yazılarına bir bakmak gerekiyor. Noktalama hataları var mı yok mu diye. Madem yazıyoruz, yazmanın olmazsa olmazlarını öğrenmemiz gerekiyor. "Ben yazdım doğrudur." mantığını atmak lazım kafamızdan. Bu yazıya bakalım:
Bügün cumartesi,yepyeni birgün...Hayatın bize sunduğu tertemiz birsayfa... üç noktadan sonra büyük harf. Fakaf yazının diğer yerlerinde üç noktadan sonra küçük harf.
yep yeni gün de güne... yep diye bir kelimemiz yoktur ki ayrı yazılmış. -de eki de bağlaçla karıştırılıp ayrı yazılmış. Yani yazdığımda abartma yok. Deftere yazılan yazıların pek çoğu hatalı. İşin garibi öğrenmemekte ısrar etmemiz.
Nette yazışmak üç noktayı yan yana koymaya bizi o kadar alıştırdı ki metnin anlamına veremez oldum kendimi, okurken. Bazen Turgut UZDU'nun noktalama konusundaki eleştirisini abartmış olduğunu düşünsem de çoğu zaman ona katılmadan yapamıyorum. Yanlış noktalama, yazıyı mahvediyor.
NOKTALAMA
İster noktalama, ister noktala!
İster, noktalama ister, noktala!
Onur BİLGE
İçeriği kutluyorum. Başarılar...