Çip Ada’m
Çip Adam bir film kahramanı da olabilir, günlük hayatta karşılaştığımız herhangi bir yüzde olabilir. Bu gelecek yüzyılın insan tipidir. Tıpkı geçmişin Alp tipi insanı gibi… Gerçekle ilgisi yoktur tiplerle uğraşmayın sakın ve o triplere katiyen girmeyin. Öncelikle Çip Adamın dillerdeki şarkısının sözlerini okutalım size ondan sonra ne yumurtlayacaksa kalemimiz onu yumurtlatalım.
“Anlamazdın
Sevilirken bilmedin mi
Ben söylerken gülmedin mi
Falımızda hasret var ayrılık var demedim mi
Anlamazdın anlamazdın
Kadere de inanmazdın
Hani sen acı veren kalpsizlerden olamazdın
Dilerim ki mutlu ol sevgilim
Ben olmasam bile hayat gülsün sana
Günahım boynunda, ağlayan bir çift göz bıraktın arkanda
Kalbim bomboş kaldı sanma
Acılar geçer zamanla
Aşka tövbe demem ben
Görürsün sevince yeniden
Anlamazdın anlamazdın
Kadere de inanmazdın
Hani sen acı veren kalpsizlerden olamazdın
Dilerim ki mutlu ol sevgilim
Ben olmasam bile hayat gülsün sana
Günahım boynunda, ağlayan bir çift göz bıraktın arkanda”
Öyle bir gün gelecek ki insanlar her türlü işi çipler aracılığı ile yapabilecek her türlü bilgiyi kendilerine yüklenen programlarla çok rahat bir şekilde alabilecek. Çipe çip yapımcısına benziyor vb sözler kullanılacak artık. “Trum trak, makineleşmek istiyorum” diyen şair bugünleri mi işaret etti acaba? Eskiden çim adamlar yetiştirirdik çorap içine koyduğumuz toprak ve çim tohumları ile. Sonra boncuklarla ile göz ve ağız yapılırdı. Çimden saçlar uzardı yemyeşil. Yeşil o zamanlar yoktu henüz! Bugünkü hikâyemiz ise Çip adam üzerine… Çip Adam da insanoğlunun küçük bir teknolojik ürüne mahkûmiyetinin tescilli tipidir.
Çipleşme döneminde üretilen çipler var olan her şeyin yüklendiği küçük tabletlere benzer ve eksiği olan gidip o tabletlerden alır yüklemeye başlar kendisine. Yükleme bittiğinde ise gözler kapanır bir saatlik uykudan sonra yüklenenler çalışmaya başlar. Yani aç kapa olayı insanda da olur.
Çip Adam filmi gişe rekorları kırarak Recep İvedik saltanatına son verecek. Ve en komik en acayip en garaip bir film olarak dünya sinema tarihindeki yerini alacak. Dünyayı Kurtaran Adam gidecek Çip adam gelecek ve dünyayı batıran adam olacak.
Kavga mı edecek hemen karate çipi takılacak müsait bir yerden ve karate çipi yüklenen adam karateye başlayacak. Düşünebiliyor musunuz hemen yakuza olacaksınız. Her türlü dövüş sporu yüklenen kişi
Hiç gülmeyen birisine gülme yüklü bir çip yerleştirildiğini düşünün. Her sene güncelleme yapabiliyorsun bir de. Gülme sesini mi beğenmedin. Değiştir. Mimiklerini mi beğenmedin müdahale et. Kahkahası az mı, çoğalt.
Cimri bir adama eli açık olma çipini takın. Ondan sonra yandı gülüm keten helva. Sermayeyi iki günde bitirdikten sonra çıkart çipi görsün hanyayı konyayı…
Grip mi oldun, formatla hemen. Yeni sürümünü sür adamın tüm bedenine. Ya da geri al adamın hali bir hafta önceye geçsin. Olmaz mı? Bal gibi de olur.
Tabi bu arada kendinize zararlı virüsler için de virüs programları yüklemek gerek. Öyle gün gelecek ki bilgisayardan insana virüsler geçecek. Ve bu virüsler ışık hızından daha hızlı dünyanın her bir yanına ulaşacak toplu salgınlar ve ölümler olacak. Ya da çiplerle her türlü zerzevatı yüklediğimiz insanlar kontrol edilemez güç haline gelecek ve bilişim terörü başlayacak. Çipli insanlar çaplarına bakmadan darbe yapacak ÇİPGENEKON adlı örgüt kuracaklar. Kendi mafyası oluşacak sanal âlemin.
Zamanı gelecek bilgisayar gribi yayılacak. AİDS’ten daha tehlikeli olarak ADSL çıkacak. Her şey virüs hızıyla yayılacak. Bütün teknolojik kaleler zapt edilecek. Robotlaşana bir dünyada organik insanlar aranacak ve sığınılacak bir liman olarak görülecek.
Dost sohbeti için sahi insan bulunur tarzı ilanlar yapılacak, bir kahve içmek ve iki lafın belini kırmak için sıcak bir insan mumla aranacak.
Çipini sevsinler diye kızlara laf atılacak ve bu laflarla kızlar tavlanmaya başlanacak, her türlü konu hakkında yorum yapanlara çipin kadar konuş şeklinde hava basılacak, kişinin yaşamadaki rolü statüsü için çipin kadar değerin var sözü sarf edilecek, eğlence mekânlarına çipsiz girilmez yazısı asılacak ve uygulanacak, yine askıntılarda çipin olayım lafzı moda olacak, kapasiten ne kadar anlamında çipin ne sorulacak, herhangi bir şahsa kızdığımızda ise çipsiz herif şeklinde çıkışımız olacak. Ve birisi ile laf savaşına girdiğimizde “çipleşme ulan!” şeklinde tehdit lafını yer otururuz yerimize. Çipin yok dediler kızı vermediler, benim hiç çipim olmadı ki anne, senin çipin bozuktu yavrum gibi replikler ağızda sakız olacak ve çipsiz bir cümle kurulmayacak.
Çip Adam yalnız bir adamdır. Başkasının elinde madaradır. Cengiz AYTMATOV’ UN Mankurtlaştırma hikâyesinin bugünkü versiyonudur.
Çip Adam pis herifin tekidir. İpe sapa gelmez, ne yüklersen yükle her şeyi içine alan bir çöp konteyneridir.
Çip Adam ORGANİK OLAN HER ŞEYİN GELDİĞİ SON NOKTADIR.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.