Sivil Toplumun Sesi
En iyi sistemi argümanlarıyla çalıştıramazsanız hastalanır, yetersiz duruma gelir, sorunlara çare- çözüm olacağına kendisi bizatihi problem olur ve vatandaş ondan kurtulma yollarını arar,en kötü düzeni ehil ellere bırakırsanız kendi, ilgi, yetenek ve inisiyatifiyle çalıştırır, verimli hale getirir.Kendi kendini idare etme şekli olarak bildiğimiz, demokrasi demokrasi deyip duruyoruz ;Yasama -Yürütme -Yargı bağımsızlığından bahsediyoruz ama demokratik düzenin vazgeçilmez unsuru olan Sivil Toplum Kurtuluşlarını amacına uygun ya kullanamıyoruz yada kullanmıyoruz.Odalar, Vakıflar, Sendikalar, Dernekler vb kuruluşlar Sivil Toplumun Sesi ,Soluk Borusu, Demokratik düzenin Kılcal damarlarıdır.Düşünün bu kadar ehemmiyete sahip öğeler çalışmaz yada gevşek çalışırsa düzenin hali ne olur?
STK’ları toplumun önünü açmak için proje üretirler,vatandaşı aydınlatırlar, sosyal ve kültürel faaliyette bulunurlar siyaset ve bürokrasiyi denetlerler. Bu kadar önemli fonksiyonlara sahip kuruluşları gevşek çalıştırırsanız kaç açıdan sorun çıkabileceğini tahmin etmek bile zor.
İlimiz Diyarbakır Eğitim-Bir-Sen Şubesi Sivil Toplum Kuruluşlarının yapması gereken faaliyetlerden birini başarılı bir şekilde yerine getirdi. keşke buna benzer çalışmalarını artırabilseydi, diğer STK’lar da bu çalışmaya imrenerek gıpta ile bakıp kendi amaçları doğrultusunda bir şeyler yapabilselerdi.
Bu sene ikincisi düzenlenen Kutlu doğum Haftası münasebetiyle “3 Muhammed” kitabı ve “Eğitim Kitabı” okuma yarışması ciddi anlamda bir yankı yaptı, üyelerini fazlasıyla memnun etti.Umarım ileriki yıllarda bu tür çalışmalar daha da rağbet görür bu yarışmaların değişik versiyonları geliştirilir “Kadınlar Günü”, “İnsan Hakları” vb. konularda da benzeri çalışmalar yapılır.
Bu etkinliklerle,bir çok açıdan yararlı faaliyet iç içe olagelmiştir.
1-Sendika Tanıtımı Yapıldı
2-İlahi bir emir olan okuma ön plana çıkarıldı
3-Eğitim Öğretimin Önemine dikkat çekildi
4-Muhammed Aleyhisselam hatırlatıldı
5-Sivil Toplumun İşlevi ve gücü ortaya çıktı
…………………………………..
Sivil Toplum Kuruluşlarının ciddi anlamda tanıtıma ihtiyacı var özellikle Sendikalar ve dernekler,Bir çok insan bu tür kuruluşlardan bihaber, hala sendikaya üye olmaktan çekiniyor. halbuki bir memurun işine gidip gelmesi ne kadar yasal ise Sendikaya üye olmak da o kadar murahhastır.bununla birlikte neredeyse memurların %50’si hala herhangi bir sendikaya üye değildir yada temkinli yaklaşıyor.O zaman burada bir tanıma ve tanıtma sorunu var.Bu yarışma vesilesiyle sendikanın hayırlı bir yönü ortaya çıktı ve az daha tanımaya vesile oldu
İlahi emrin ilki “oku” olduğunu hepimiz yada okuyanlarımız bilirler işte bu vesileyle binlerce genç beyinlere kitap okutuldu zihinleri cilalandı, beyinleri uyarıldı gaflet perdeleri kalpten kaldırıldı kulaklarının kiri pası temizlendi daha iyisi ne olabilir ki?
Eğitim öğretimin ve başarının yollarını anlatan Doç.Dr.Halit Ertuğrul’un kitabı, kendisinin verdiği konferansla kompozisyonunu tamamladı bir çok kişinin içinde “uyuyan dev” gibi var olan potansiyeli harekete geçirdi.
İnsanlık aleminin anlamakta zorlandığı ama ondan vazgeçemediği Ahir Zaman Peygamberini bir daha hatırlattı bir çok yüreği hoplattı, ruhları okşattı, belki de bu devrin en çok ihtiyaç duyduğu o yüce şahsiyeti konu alıp toplumda varolan bir ihtiyaca cevap, derde deva ,manevi bir sıkıntı olan “ahlaki erozyona” şifa oldu ne dersiniz? Üstelik Mustafa İslamoğlu’nun konferansıyla bu çalışmayı daha verimli hale getirdi. Ben yarışmaya katılmadığım halde bu kadar etkilendim, mutlu oldum, gerisini siz düşünün.
Şöyle bir düşünelim hangi kuru kalabalık böyle yararlı iş ve işlevleri yerine getirebilir hangi vasıfla icap ettiği kurum ve kuruluşlardan yetki alabilir bu yarışmayı düzenleyebilir? değil mi?İşte bunu ancak Sivil Topum kuruluşu yapabilir bu gün Sendika, Yarın Dermek Öbür gün Oda …vesaire
Bütün bunları düşününce “Helal olsun eğitim-bir-sen” demek geliyor insanın içinden, işte ana görevlerinden biri budur.Kurs ve Seminerler düzenle, akademik programlar yap, eğitim öğretimin takipçisi ol…. ol da ol seni tutan mı var? Yeter ki bireysel, küçük menfaatleri gündeminizden çıkarın e mi? Selam ve dualarım kamu yararı yapacağınız faaliyetlerin yanındadır.
e.kaya
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.