Senin Ütopyan
Bitmez tükenmez bir dalgadır akla giren her düşünce.Onu büyütürsen,sende büyürsün..Senin arkana aldığın rüzgar kuvvetlendirir düşünceni,o kuvvetlenirse sende kuvvetlenirsin..Yıllar alır belki bu bekleyiş.Her dalga tsunami yaratamaz belki.Ama en azından kıyıya sertçe vurabilmelidir..Peşine katabilmelidir diğer dalgaları..Ve böylece büyür,büyür.Bir deniz bir dalgaya bürünemesede,bir dalga bir denizi bürümeye çalışır.Ve denizdir ki,her dalgayı barındırır; Kimini içinde yutar,kimine gökleri koklatır! Büyük dalgalar,büyük düşünceleri;Büyük düşünceler büyük insanları;Büyük insanlar büyük toplumları yaratır.Ve büyük toplumlardır ki Dünya’yı baştan yaratır..
Her insan bir Dünya’dır kendi Dünyasında.Ve her kendi Dünyasının baş kahramanıdır.Korkusuzdur,güçlüdür,merhametlidir..Akla gelebilecek en iyi varlıktır o.Çünkü kurduğu Dünya onundur ve kuralları koyan odur.Ne gerek vardır ki kötü olmaya ? Hayal etmek onu mutlu eder,gerçekten soyutlatır,bambaşka yerlere götürür..Ve her insan kendi kurduğu Dünya’sını,kendi yaşadığı Dünya’da görmek ister.Bazen bilerek,bazen hiç farkında olmadan.Ama bu hep hayalde kalır.Çünkü hayal etmek kolay ve uğraşsızdır.Ve mutluluk vericidir.Onun kendi dalgası,kendi içinde kocaman ama dışarda dikkate alınmayacak kadar küçük,herkesinki kadardır.Ne varlığı bellidir,ne yokluğu.Küçük rüzgarların beslediği; basit,küçük,sıradan bir dalga..
İnsanın kendi Dünyası ne kadar geniş olursa olsun,bunun yaşanılan Dünya’daki önemi,onun yaşanılan Dünya’da yaptıkları kadardır.İnsan,kurduğu her Ütopya’yı hayalin dışında,gerçekten olabilecek bir şekilde yaşanılan Dünya’ya yansıtabilmelidir.Bunu yaparkende düşüncelerden beslenmeli,kendi hayallerini bu doğrultuda yürütmelidir.Düşüncelerdir ki insanı büyük dalgalar yapar ve büyük dalgalardır ki diğer dalgaları kendine katar..Galiba her insan tek denizin tek dalgası olabilir..Yeter ki bunu istesin ve rüzgarını doğru seçsin.O zaman sana zıt olan diğer dalgaları bile kendine katarsın.Eğer bunu başarabilirsen kendi Dünyan,gerçek Dünyan olur..Ve o zaman bir Ütopya yaşamaya başlar..Senin Ütopyan!
Unutma! Önce sen,sonra onlar,sonra herkes..
Turhan KOÇ