- 616 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
GÜLEMİYORUZ AHMET ABİ!!!
Gülemiyorsun ya, gülmek
Bir halk gülüyorsa gülmektir
Ne kadar benziyoruz Türkiye’ye Ahmet Abi
Demiş ya Edip Cansever; ne güzel anlatmış bir iki cümleyle işin gerçeğini, olması lazım gelenini!
Demiş demesine de, buradan çıkışla, ağlamak da, bir halk ağlıyorsa ağlamak demektir söyleminin gerçeğine daha bir varıyoruz gülmekten ziyade. Ağlıyor halk çünkü, acıtan tüm gerçeklere ağlıyor.
Bakıyorsunuz geldiğimiz noktaya; ne yana bakarsanız bakın, neye bakarsanız bakın, her biri birbirinden ağlanası! Hem de öyle sessiz gözyaşlarıyla yetinilir cinsten değil. Bağıra bağıra, hıçkıra hıçkıra, avaz avaz ağlanası her görülen. Görebilenlerce tabii ki!!! Malumunuz bakmakla, görmek farklı olgular, kaç kişiyiz görebilen, gördüklerinin bilgi ve bilincinde olan acaba?
Görülenlerin doğrultusunda, ülkede gülebilen bir tek kişi bile olmaması gerekir oysa!
Peki gülenler, hatta kahkaha atan onca kişi neye gülmekteler ki? Hepsi değil bence gülmekte olanların, gülen de çok muhakkak, zevk alan, haz duyan vatan hainlerince ya da kendi adına çıkar temin edişle. Ama eminim ki büyük çoğunluğu gülüp geçenler, neme lazımcılar, bana dokunmayan… cılar bu gülebilenler.
Peki, bu hızda, bu çeşitlilikte sürerse acılar, acıtanlar, sonucundaki daha büyük acılardan da mı nasip almayacaklarını sanıyorlar? O yıkıntının, o enkazın altından sağlam ve sağlıklı çıkabileceklerini mi sanıyorlar ki? Ya da sıra bir şekilde kendilerine de geldiğinde?!
İşte en son acı, işte bitmeyen, her gün neredeyse yaşanan en son, en taze yıkıntı. Yanan, yıkılan, enkaza dönen en son 6 ana-baba, hiç sönmeyecek ateş düşen ciğerine 6 ev ve de hayatlarının baharında, henüz yaşanmamış onca umudu, hayalleri olan gencecik 6 fidanın daha kalleşçe şehit edilişi!!!
Yok, hayır, gülmüyoruz, gülemiyoruz bizler! Ağlıyoruz; hem de öyle böyle değil, her gün, her gün biraz daha içimiz acıyarak, her gün biraz daha ciğerimiz yanarak ve lanet ederek yeter demeyen, dur demeyen, demek istemeyen, görmezden gelenlere, hâlâ gülebilenlere lanet üzerine lanetler yağdırarak, avaz avaz beddualar ederek…
Evet gülemiyoruz Ahmet Abi, lakin pek benzemiyoruz da Türkiye’ye!
Ha; güzel, zengin, onurlu, haysiyetli, asil yanları düşünüldüğünde benziyoruz…
Lakin…
Merak etme Ahmet Abi? Yalnız değilsin.
Gülemiyoruz biz de senin gibi!!!
YORUMLAR
paylaşımınıza teşekkür ederim sayın HÜZÜNLÜŞARKIM.değindiniz anlamda yavaş yavaş benziyor olmak türkiyeye ürkütüyor,korkutuyor ne yazık ki,azalıyoruz gibi sanki,ya da ses çıkaran azınlıkta gün geçtikçe.hoş seslenseniz de ne değişiyor ki,gün hainin,gün riyakarın,gün gizli düşmanınallah şerlerinden korusun ülkemizi.paylaşımınıza teşekkür ederim efendim,saygımla
sizi görmek de çok güzel sayın IRIZA,tüm dostların yazılarını çok özledim lakin yoğun koşmaca içindeyim,ne girebiliyorum siteye,ne doğru dürüst yazı gönderebiliyor,ne de dost kalemleri okumaya zaman ayırabiliyorum.bir roman yarışmasına ve sergiye katılma hazırlıklarındaydım,bu arada düşüp epey zor günler de yaşadım,dolayısıyla siz dost kalemlerden uzak kaldım.güzel görüşlerinize teşekkür ederim,saygımla efendim