- 979 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
ŞEYTAN NEDEN VAR
Tamamen şer ve kötü olan şeytanların var edilmeleri iman sahibi insanlara musallat olmaları ve şeytanların yüzünden çok insanlar küfre girip Cehenneme gitme endişeleri, gayet dehşetli ve çirkin görünüyor.
Acaba sonsuz ve kusursuz güzellik sahibi olan Allah ve karşılıksız merhamet sahibi olan Allah nasıl oluyorda böyle hudutsuz çirkinliklerin meydana gelmesine müsaade ediyor?CEVAP :Şeytanın var oluşunda sınırlı ve az miktarda kötülük olmasının şer olmasının tersine herşeyi ilgilendiren hayırlar ve insana ait mükemmeliklerin ortaya çıkmasına yol açacak anahtar saklıdır.Evet insanlarda yaratılış itibarıyla bir çok vasıf ve kabiliyetler var ve insan fani olduğu halde sonsuzluğu isteyen,meyleden bir varlıktır.Nasılki okuyan bir çocuğu çok zeki de olsa okulunda en fazla bir yada bir kaç sınıftan fazla atlatamıyorsunuz.Onun için ve mecburen mücadele yapa yapa üniversiteye gidecek.İşte bu okul mücadelesi gibi insanlarda o Şeytanların muzır ve zararlı hareketlerine karşı mücadele ederek herkesin hiç şüphesiz gitmek istediği Cennete gitmenin yolları açılacak.
Talep edilen yer Cennet olunca çok kolay gidilemeyceği akıllara geliyor.Şeytan ve nefis gibi engellerin yaratılışı sonsuz makamı olan Cennette ne kadar yükselebileceğimizi belirleyici birer unsurdur aslında.
Allah bizlere Şeytan ve Nefsimizle mücadelemizde yardım etsin...
YORUMLAR
O zaman hep birlikte Şeytan iyi ki var diye dua edelim. O zaman hep birlikte iyi ki kötüler var diye dua edelim. O zaman hep birlikte iyi ki İsrail var, iyi ki Amerika var, iyi ki domuz gribi var, iyi ki sapık katiller var, iyi ki tüm kötülükler var diye şükür duaları edelim.
Haydi hep birlikte!
okırkpınar
Her varlık zıttı ile var.
Bu bir yaratılış kanunudur.
Tek kefeli terazi olmayacağı gibi varlıklarda zıt kutuplarda oluşur.
Kıyas denilen mantığın doğması için zıtların oması şarttır.
Adem as ın zıttı İblistir
Adem e akıl bahşedilmiş zıttı olan ibliste akılsızdır.
Adem hatasını anlama yeteneğiyle donatılmıştır zıttı olan iblis ile hatasını görmeyen fark etmeyen ve sırf inat eden kinlenen kibirlenen bir yapıdadır.
Adem yokluğunu idrak etmiştir, İblis zıttı olarak varlı nın iddiasındadır.
Bu devirde bazı insanlar şeytanın ordularında asker gibiler .
Şeytanların işleri kolaylaştı aslında ,yan gelsin yatsınlar dahada artırsınlar işlerini.
Şeytana bile pabucunu ters giydirenler var.
Ve şeytan kendisine tabi olanlarla uğraşmaz zaten maskotudur Onlar ŞEYTANIN ,onların derdi iman sahiplerinin yollarını kaydırmak vesvese veya başka şeyleri güzel gösterip .
Ordusunu genişletmek .Cennet cehennem boşuna yaratılmadı .Cennete gitmek kolay değil ,cehennemde boş kalacak değil.
Aslında cehhenneme ateşlerinide birlikte götürmekte insanlar amelleri yaptıklarıyla .
Konusu hoştu Başarılar...