- 771 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
yine ben ve kaderim
Bu gün yine kendi kendime yetmedim,efkarlandım,canım çok sıtkın kafam darmadağın
Sanki geçmişim benle yeniden hesaplaşıyor.
Ben birşeyleri yapmaya uğraşıyorum,kader ağlarını set yapıyor önüme,şaştımda kaldım.
Çocukluğumdan bu yana neden hep benim peşimdesin kader,düş yakamdan arıtk,yetmedimi vurduğun yerden yere beni,neyi payedemedin...?
Küük yaşta annemi aldın yetmedi,diyar diyar gezdirdin yetmdi,sevdiğimialdın yetmedi,bari ümitlerimi bana çok görme,ümitlerimi alma,ZALİM
Geçen sene bu aylardı,almanyadan yiğenlrm izine geldiler,yolu üeri olduğu içinde üç beş günlüğüne bizi ziyarete geldiler.Epey hasret giderdik.bir hafta bizde kaldılar.Uzun zamandır görmemiştik birbirimizi,on yıl geçmişti aradan,,çocuklar büyümüş delikanlı olmuşlardı.
Bende hep kafamda bir kurgu vardı,yiğenlerimle sık grüşemiyorduk.Birde sayılı gün olunca izin,akrabalık bağlarımızda zayıflıyordu.Kolay değil mesafeler çok uzun.
Kendi kendime şöyle düşünmüştüm,benim evlenecek yaşta bir kızım var,nunda oğlu.
Müsait bir ortamda yeğenimle konuşmaya karar verdim,konuyu ikimiz arasında açtım.Sende evlenecek yaşta oğlan,bendede kız var,bunları uygun bulursan evlendirelim dedim.
Benim gayem akrabalık kaybolmasın diye.Çünkü benim ağbimin çocukları idi yiğenlerim.
Oda henüz rken okuyorlar dedi.Peki dedim.
Fakat bu arada onun birde kızı vardı.Ama kız henüz l5 yaşında idi,yani evlenme yaşında değildi bunu biliyordum.
Benim aklımın ucundan kız geçmezken.Kızda bazı şeylerin normal olmadığını gördüm.
Kendi kendime şöyle düşündüm.Uzun yıllardan sonra bizi yeni görüyor,kız çocuğu biraz çekingen olur oda öyle dedim.
Bir hafta sonra memlekete gittiler,dönüşte yine uğradılar.Bir kaç gün daha kaldılar ve almanyaya geri döndüler.Bizim evde bazı şeylerin normal olmadığını tahmin ettim.
Yiğenlerimle sık sık intenette konuşuyoruz.Herşey normal.
Normal olmayan birşeyler var ama çözemedim.
Benim birde 19 yaşında bir oğlum var.Meğer kız kafayı olana takmış.Gidiyorum geliyorum
kız ikide bir beni arıyor oğlanı soruyor.Kırk yıl düşünsem aklıma gelmez,artık oğlumu gizliden takip etmeye başladım.
Baktımki geç vakitlerde ses geliyor.Meğer kızla konuşuyorlarmış,bir gün çağırdım ve sordum,hayırdır bu ne iş,dedi ney .?
Bu kızla ne var aranızda,o daha çocuk eğer düşünceniz bu ise dedim.
Sıkıştırınca evet dedi,kızdım dövmeye kalktım.
Oğlum dediki baba benim hiç bir şeyden haberim yok ben hiç bir şey söylemedimde,o kounda konuşmadımda.Ama kız ısrarla beni kafasına ta almanyada takmış,eğer onu almazsam yaşayamazmış vesair.
Meğer kız baen almanyadan gelmezden evel ara sıra intenet aracılığı ile konuşurken oğlanı görmüş,etrafındada böyle şeylerin olduğunu biliyor tabikafayı bizimkine takmış imiş.
Kime niyet kime kısmet derler ya.
Edemedim kızı aradım,önceleri söylemedi inkar etti.Bir kaç defa daha üsteleyine evet amca doğru,ben Rahmanı çoktandır seviyorum,ama diyememiştim,görür görmezde kafama koydum dedi.Onu ikna edebilmek için çok uğraştım bu yanlış bir.İki sn henüz okulunu bitirmen lazım evlilik daha sonra dedimsede dinletemedim.
En sonunuda okulunu bitirirse onu mutlaka oğlumla evlendireceğimi söyledim peki dedi.
Yoksa okulu sık sık bırakıp eve geliyormuş,gelincede beni arıyor,dolaysı ile benimde haberim oluyordu.
Artık dedimki babanla konuyu görüşelim,aramızda tatsızlık olmasın,çünkü biz yabancı değiliz,sakın amca sakın,babam annem duymasın.Hayrola kız ne oldu.
Annem duyarsa kesinlikle bu iş olmaz dedi.Meğer annesine dolaylı yollardan bunu ima etmiş.
Annesi kati kararın olmayacağın söylemiş.
Yara bir gün delinir ya,bizimkilerin foyası bir gün ortaya çıktı.Resimlerini yakalamış ağbisi
ortalık karıştı.
Öldür allah ikna olmuyor bizim yeğen.Artı suçuda bana atıyor.
Şimdi üç aydırda konuşmuyoruz.Kızda benden utanıyor beni aramıyor.
Bizim oğlan döndü deliye.Şimdi ne yiyor,ne doğru çalışıyor.
Sanki bir ruh.Banada o kadar dediki baba ben istemem,bu iş olmaz.Ben ona sözde vermedim,gönlünüde almadım.
Ben dayattım oğluma,çocuğun kalbini kırma senişöyle ederim böyle ederim.
Sanki sevdayı onlar değilde ben çekiyorum.
Bu gün yine efkarımı dağıtayım dedim olmadı.
Sabah sabah darma dağın oldum yine.
Yiğenlerimle kötü oldum onamı yanayım,çocuğum böyle oldu onamı yanayım.
Hayatta bir doğruyu ne zaman bulacağım,benmi yanlış yaptım acaba.....?