- 1799 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
SEVGİLİ YEĞENİM 1
Ayşe evin tek kızıydı.On beş yaşına yeni basmıştı.Genç kızlığa girdiği dönemlerdi.Toz pembeydi hayat onun için.Lekesi yoktu hayatın hiç.Gülümsüyordu dünyaya tertemiz duygularla.Sevimli bir kız olduğu için pek kıymetli idi evde.Zorla kendini sevdirirdi.Ahmet ve Mehmet isminde iki de abisi vardı.Annesi Hatice hanım ve babası Hasan bey çok iyi insanlardı.Mütevazi bir ailesi vardı Ayşe’nin.Kendilerini idare edecek kadar evleri ve geçimini sağlayacak kadar tarlaları vardı.Köy yeri olduğu için büyük baş hayvanları,tavuğu,köpeği derken kendine göre uğraşıları oluyordu.Babası ayakkabı tamircisi annesi de ev hanımı idi..Ailede herkes ilkokul mezunuydu..Hasan bey çocuklarını çok okutmak istedi ama ne yazık ki okumadılar.Çocuklarının rızkını çıkarmak için sabah dükkana gider akşama kadar müşteri gelir mi diye beklerdi.Ayakkabıcılık sermaye isteyen bir meslek olmadığı için Hasan usta bir şekilde geçim dünyası diye idare ediyordu..Köyün içinde bir odacık yer yapmış üç beş kuruşluk malzeme koymuştu.Seviyordu ayakkabı tamirciliğini..Çocuklarına her zaman bir uğraşı olmalı insanın diye nasihatlerde bulunurdu.Kirası olmadığı için bir gün emekli olurum düşüncesiyle,köyde başka rakibi de olmadığından bu işi sürdürmekteydi.Hatice hanım hayvanları bakıyor..Bağ bahçe işleriyle uğraşıyordu..Bütün sebzeleri kendileri yetiştiriyor.Zeytin ağaçlarından yağlarını elde etmekteydiler.Hasan usta çocuklarıyla güzel bir yaşam sürmektedir ta o zamana kadar.
Bir gün akşam otururken kapı çalınır.Hasan usta kapıyı açar gelen Almanya’ya çalışmaya giden kayınçosu Osman’dır.Hasan usta şaşırır..
Hasan usta
_Osman nerden çıktın sen?
Osman
_hayırlı akşamlar hepinize.
Hasan
_Hoş geldin kardeşim nasılsın nerelerdeydin ne zaman geldin hani eşin-çocukların?
Osman
_Herkes iyi enişte.Yurt dışından kesin dönüş yaptım.
Hatice
_Hani çocukların nerede?
Osman
_Abla soru yağmuruna tuttunuz beni çocuklar köyde ben buraya yerleşmek istiyorum. Satılık ev varsa alalım.
Hasan
_Ev var canım üst tarafımızdaki ev satılık diyorlardı geçenlerde soralım alalım.
Bu işe memnun olan Osman hemen ertesi günü evi araştırır ve alır.
Kısa zamanda da taşınır herkes Osman’ın taşınmasına sevinmiştir...
Ayşe de yıllar sonra dayısını gördüğü için ayrıca sevinmiştir.Çok olmuştur dayısı gideli yabancı ellere.Dayısının oğlu kendinden iki yaş küçüktür ve iki de kızı vardır dayısının..Biri 11 yaşında biri 9 yaşında..Dayısı Ayşe’yi görünce ne kadar gelişmiş diye içinden geçirir..
Osman ertesi günü elinde hediyelerle ablasının evine gelir.
Hatice
_Oğlum bunlar neler
Osman
_Ablacığım size Almanya’dan getirdim bunlar bakalım beğenecek misiniz?
Hatice
_Niye zahmet ettin oğlum.
Osman
_Ne zahmeti abla Canım feda size.
Hatice
_Sağ ol.
Osman
_ilk işim iş bulmak enişte.
Hasan
_Bakalım Osman
Eniştesinden yardım ister.Kısa zamanda araştırırlar.Dil bildiği için işi bulmak zor olmamıştır.Denizli’de özel bir firmada halkla ilişkilerde çalışmaya başlar.Güzel ücret de almaktadır...Her akşam eve dönüşünde ablasının yanına uğramadan geçmez.Her seferinde Ayşe’ye bir şeyler getirir.Yeğeninin güzelliği karşısında adeta büyülenmiştir..Bu ne güzellik Allah’ım der kendi kendine.Onunla yalnız kalmanın fırsatını gözler..Her yalnız kaldıklarında Ayşe ye
_’’ne kadar güzelleşmişsin canım öyle’’der.Onu öper-koklar.Ayşe de dayısının kendisini ne kadar çok sevdiğini düşünür...
Bu arada Osman boş zamanlarını Ayşe’yi görmekle geçirdiği için ailesini ihmal eder.
Evleri yakın olduğundan işe gitmediği ve evde olduğu zamanlar her an Hasan ustanın evine gelir..Eşi Gülay rahatsız olmaya başlamıştır.
Gülay
_Neden zamanında eve gelmiyorsun.
Osman
_Ne oldu ki.
Gülay
_Her zaman seni mi bekleyeceğiz..
Osman
_Ablamın yanına uğradım niye söyleniyorsun hemen gidemez miyim?
Gülay
_İyi tamam hadi yemeğe çocuklar acıktı.
Osman
_Ben ablamlar da yedim Size afiyet olsun.
Gel zaman git zaman Osman evine gitmeden önce Ayşe’yi görür.Ayşe de gayet saf duygularla dayısını her gelişinde ikramda kusur etmez.Artık Osman kıyafetlerini bile Ayşe’yi yıkatmaktadır...’yengenin işi var şunu yıkayıver’der...Ayşe de elinden geleni yapar...Bir gün Ayşe köyde yapılan halı kursuna katılır..Dayısı rahatsız olur..
Osman
_Kızı yolda görürler de dünür falan çıkarlar abla
Hatice
_Çıksınlar ne olacak ki.Zaten ele vereceğiz Osman.
Osman
_Evet vereceğiz ama Ayşe daha küçük abla.
Aslın da Ayşe birisini görürde aşık olur diye içine korku düşmüştür Osman’ın.
Osman
Sen niye gidiyorsun kursa Ayşe ben sana en güzel halılardan alırım.
Ayşe
_Dayıcığım elimde bulunsun öğreneyim
Osman
_Kızım öğrenip de eline ne geçecek.
Ayşe
_Dayıcığım dikiş kursu, çiçek yapma ve boyama kursları başlayacakmış artık hepsine katılmayı düşünüyorum.
Osman iyice rahatsız olmuştur eniştesine söyler.
Osman
_Enişte’kız kısmı öyle gezmez dışarı çıkarmak iyi değil ’.
Hasan usta kendi halinde bir adamdır anlamaz Osman’ın içinden geçenleri.
Hasan
_Olsun ben kızıma güveniyorum o benim her şeyim.
Osman
_Sen bilirsin.
Ama içi acıyordur Ayşe’yi kaybedeceğini düşünmektedir.Ayşe halı kursunu başarıyla bitirmiştir.Artık annesine yardımcı olmaktadır.Ev işlerini öğrenmeye başlamıştır.Yemek yapmayı öğrenmiştir.Hatice hanım Ayşe’nin azmine şaşkınlıkla izlemektedir.Çeyizlik bir şeyler de hazırlar bir yandan.Danteller yapıyordur.O arada Ahmet askere gitmiştir.Hasan usta oğlunun hasretiyle yanıp tutuşmaktadır.Osman Ahmet’ten çekindiği için askere gitmesine sevinmiştir.Günler çabuk gelip geçmektedir.Osman,Ayşe’nin her gün daha da güzelleştiğini an be an izlemektedir.O arada Ahmet izine gelir ve gider..Bir gün Ayşe yalnız iken Osman gelir.Ayşe’yi öper koklar.Ayşe huzursuz olmuştur.
_Dayı artık ben büyüdüm beni çocuk gibi sevmene gerek yok.
Osman
_Sen hala benim gözümde çocuksun güzelim
Ayşe dayısına tebessümle karşılık verir.Annesi gelir ve konuşma kapanır.
Hatice hanım
_Osman senin işler nasıl
Osman
_İyi abla çalışmaya devam.Ben gideyim hadi hoşça kalın.
Hatice hanım
_Uğurlar ola.
Kış ayı gelince Ayşe nakış kurslarına gider sürekli bir şeyler öğrenmenin hevesindedir.
Ahmet askerliğini bitirmiş gelmiştir.Bağ bahçe işlerinde ailesine yardımcı olmaktadır.Köyden eşini yıllar evvel kaybetmiş Nadide hanımın kızıyla sözlenir.
Osman köye yerleşeli 3 yıl olmuştur..işi de iyidir...Yurt dışından gelirken biraz birikimle de geldiği için rahat bir yaşamı vardır Osman’ın..
Ayşe onların hayatına özenir gariban babası akşama kadar ayakkabı tamiri yapayım diye beklerken dayısı çok iyi hayat sürmektedir.Osman Ahmet’in sözlüsüne şöyle bir takılır bakar kız sert çekilir.Öbürkü abisi Mehmet de askere gidecektir.Gününü bekliyordur...
Ahmet şoför olarak beyaz eşya firmasında işe başlar.İşe başlaması evlenmesini de kolaylaştırmıştır.Nadide hanım kızının eşyalarını hazırlamıştır.
O arada Ahmet’in düğün hazırlıkları başlar.Hasan usta kuşları yuvadan uçurmaya başladım diye kendi kendine hüzünlenmiştir.Her şey yerli yerinde ayarlanır.Düğün başlar..Gülsüm güzel gelin olmuştur.
Bir gün Hatice hanım,kardeşinin eşi Gülay hanımla (Gülay hanımın köyüne)akraba ziyaretine gider..Tabi ki hemen dönemeyecekleri için iki gün kalacaklardır.Eşine tembihler.Hayvanları ve bahçeyi bakmaları için...
Ayşe de 18 yaşında olduğu için evin her işine yapmaktadır.Yemekleri yapmış sofrayı kurmuştur...Mehmet abisiyle -babasının yolunu beklemektedir.Kapı vurulur..
Ayşe
_Kim o..
Osman
Ben dayın canım
Ayşe hemen kapıyı açar evde yalnızdır.
Ayşe
_Dayıcığım hoş geldin
Osman
_Hoş bulduk canım benim
Ayşe
_Ben de babamları bekliyorum.İçeri girsene
Osman
_Şöyle bir uğrayayım dedim Ayşe.Huzursuz mu oluyorsun benden anlamadım.Çekingen davranıyorsun da.
Ayşe
_Hayır dayıcığım hiç öyle bir şey olur mu?
Osman
_sen çok güzelsin.sevdiğin falan var mı?benimle arkadaş olarak konuşabilirsin...ben seni çok seviyorum.iyi birisiyle evlenmeni istiyorum.
Ayşe
_Birisi var ama o da benden hoşlanıyor mu bilmiyorum.
Osman
_Kim o
Ayşe
İskender
Osman
_Kimin oğlu
Ayşe
_Yörük alinin oğlu
Osman
_Ne iş yapıyor
Ayşe
_Şu an boşta.işsiz.Babasına yardımcı oluyor dayı.
Osman
Nasıl olacak işsiz.
Ayşe
_Bulacak bir iş durumları iyi hayvanları çok..
Osman
Sen yapabilecek misin?
Ayşe
_Neden?
Osman
_Kızım ben seni daha iyilerini bulurum ..
Ayşe boynunu büker dayısı hemen yanına gelir hemen sarılır
_Üzülme ben varım seni üzmelerine asla müsaade etmem
Hem sarılmaktadır hem de Ayşe’nin kokusunu içine çekmektedir.Kendi kendine iyice
sapıklaştığını düşünmektedir.Elinde değildir..Aklı Ayşe’dedir.
Ayşe kendi kendine düşünür.’’keşke sevdiğim genci dayıma söylemeseydim’diye ..
O günü babasının eve gelmesiyle atlatır.Annesiyle yengesi köyden ertesi günü gelirler..Ayşe bu ara kurslara devam etmektedir.Osman da sürekli Ayşe’yi sıkıştırmaya başlar..
_Nasıl gidiyor yolda kimseyle konuşmuyorsun değil mi-sana seslenen olursa cevap verme sakın.’ diye abuk sabuk kelimelerle Ayşe’yi resmen kontrol altına almaya çalışır.Ayşe artık dayısının ne düşündüğünü merak ediyordur..Dayım bana neden güvenmiyor diye kendi kendine hayıflanır.Osman kıskançlıktan çıldırmak üzeredir.Kendisi de şaşkındır.
Ayşe
_Anne bir daha dışarıya gitme.Ben yalnız kalmak istemiyorum..
Hatice hanım
-Kızım neden öyle söyledin?
Ayşe
_Ne bileyim istemiyorum işte...
Hatice hanım
_Tamam kızım tamam...
Ayşe annesine sarılır öper sanki çok rahatlamıştır...
Hatice
_hayvanları iyi baktın mı kızım..
Ayşe
_Baktım anneciğim sağımını yaptım yemini samanını verdim yataklarını temizledim.Hepsi iyiler birazdan bakarsın..
Hatice hanım
_Benim güzel kızım annenin yokluğunu aratmadın değil mi?
Ayşe
_Tabi ki anneciğim.
Hatice hanım
_Yengen(abisinin eşi gülsüm)geldi mi? ben yokken uğradılar mı yanına..
Ayşe
_Geldiler anne ağabeyim çalışıyor ama yengem gündüzleri buradaydı yalnız bırakmadı ama sen yine de evden gitme...
Hatice hanım
_Baban akşamları geç mi geldi..
Ayşe
_Hayır aynı eskiden geldiği zamanda geldi anneciğim...
Hatice hanım
_Mehmet ağabeyin nerelerde..
Ayşe
_O bir kaç gün inşaatta çalışacakmış..iş bulmuş kendisine..çalışmaya gitti anne..
Hatice hanım
_Tamam kızım...
Hatice hanım evin içine girer şöyle bir bakınır her tarafı tertemiz yapmıştır Ayşe
Ayşe çamaşırları da yıkamıştır..Hatice hanım kızıyla gurur duymuştur...
Hatice hanım
_Ayşe kursun nasıl gidiyor kızım..Devam ediyorsun değil mi..?
Ayşe
_Tabi ki anneciğim..daha çok kursa gideceğim..dikiş-boyama-çiçek..hepsini öğreneceğim..
Hatice hanım kızının azmine bir kere daha hayran olmuştur..
Hatice hanım
_Kızım bir bardak su verir misin?
Ayşe
_tabii anneciğim..
Hatice hanım Ayşe’nin arkasından bakarken kendi kendine düşünür..Ne kadar büyümüş böyle pek de güzelleşti,gelinlik kız oldu artık benim kızım diye içinden geçirir..Hayırlısıyla Mehmet’i askere göndereyim de, o gelince Ayşe’yi de baş göz edeyim der..Akşam yemeğini hazırlamaya başlarlar..Annesinin geldiğini duyunca Ahmet abisi ve eşi de gelmiştir..Mehmet’te işten gelir...hep beraber akşam yemeğine otururlar..Kapı çalar..Mehmet açar kapıyı...
Osman gelmiştir..Hasan usta
_Buyur yemek yiyelim’.
Osman oturur hasan efendinin yer sofrasına...güzel karnını doyurur..
_tarhana çorbası da bir güzel ki abla sen mi pişirdin.
Hatice hanım
_hayır Ayşe pişirdi ..
Osman
_Desene onun için o kadar tatlı..
Ayşe
_Tabi dayıcığım artık yemek yapmasını iyice öğrendim...
Osman biraz oturur ve evine gitmek için ayağa kalkar..Ayşe uğurlamak için kalkmaz.Osman huzursuz olmuştur..
Osman evine gelir...eşi masa hazır yemeğe bekliyordur...Üç gündür evde olmadığı için Osman’ı özlemiştir..
Osman
_Hoş geldin.
Gülay
_Hoş bulduk niye karamsarsın..Günün kötümü geçti hadi masaya gel...
Gülay sarılmak istemiştir ama Osman hiç oralı olmamıştır üzülmüştür ..
Osman
_Ben ablamlar da atıştırdım yemeyeceğim..
Gülay
_Artık beraber yemekte yiyemez olduk neden böyle yapıyorsun neler oluyor?
Osman
_Sana ne hesap mı vereceğim..Kes sesini yemeğini ye canımı sıkma benim..
Gülay iyice bozulur..Aç kalmamak için bir-iki lokma atıştırır..Biraz televizyon seyreder Osman çoktan yatmıştır.Yatak odasına geçer Osman’ın yanına uzanır..
Gülay
_Ne olmuş bakim benim kocama..kim kızdırdı seni...
Osman
_Gülay git başımdan...
Gülay evlendiğinden beri kocasına hizmette hiç kusur etmemiştir..yurt dışında kaldıkları zamanda aynı şekilde davranmıştır..Osman da Gülay’a kötü davranmamıştır..Gülay bu davranış karşısında etkilenir..salonda yatmaya karar verir..sabah kahvaltıyı hazırlar..Osman’ı uyandırır..
Gülay
_Hadi canım uyan günaydın..İşe geç kalacaksın..Kahvaltı hazır..
Osman
_Ben kahvaltı yapmayacağım..
Gülay
_Tamam sen bilirsin..biz çocuklar uyanınca yaparız...
Osman’ı uğurlar..kendi kendine bu adama bir şeyler oluyor ama ne diye düşünür..kuşku düşmüştür içine..Gülay Osman’a iyice kırılmıştır..Osman’ın ise umurunda değildir..varsa yoksa Ayşe...O gün Ayşe banyo yapmış beline kadar uzamış saçlarını tarıyordur dayısının günaydın demesiyle irkilir...çok korkmuştur.
Ayşe
_Dayı ya ödümü koparttın..
Osman
_O kadar öd’le ne arıyorsun sabah,sabah burada..
Ayşe
_Erken kalktım hayvanları yemledim dayıcığım.Şimdi kahvaltıyı hazırlayacağım gel kahvaltı edelim..
Osman
_Ben yapmayacağım kahvaltı akşam kırıldım sana..Sen neden beni uğurlamıyorsun..Eskiden kapıya kadar uğurlardın..
Ayşe
A a dayıcığım akşam kalkmadığıma mı bozuldun .Ben de yorgundum onun için kalkmak istemedim..
Osman
_Ben senin için farklı değil miyim?
Ayşe
_Nasıl?
Osman
_Biz arkadaş sayılırız bak sen hoşlandığın genci bile bana söyledin ya baban veya ağabeylerin bilse..
Ayşe
_Sakın ha dayı bir şey söylersin ağabeyimler çocuğu döverler.Babam bana kızar aramızda kayda değer bir şey yok zaten..
Osman
_Yok,yok söylemem arkadaşımın sırrını verir miyim hiç?
Ama içinden şimdi buldum işin kolayını diye düşünmektedir...
Osman
_Ben işe gidiyorum..hadi hoşça kal..
Ayşe
_Hayırlı işler dayı kolay gelsin.
Osman
_Sağ ol canım..der ama Ayşe’yi öpmek için eğilir.Yanlışlıkla Ayşe kafasını çevirirken dudak dudağa gelirler..Ayşe çok bozulmuştur ve utanır hemen oradan uzaklaşır.Osman ise çok hoşlanmıştır.iyi ki gelmişim diye düşünür.işine gider.Ayşe kahvaltıyı hazırlamaya başlar..Sonra kursa gider ama aklına geldikçe utanır..
Osman o gün eve erken gelir.Ayşe ye de uğramaz.Eşi çok sevinir...
Gülay
_Hoş geldin..
Osman
_Hoş bulduk..
Gülay
_Aman bu gün neşelisin Allah’tan..
Osman
_Evet...
Gülay
_Dün neden gergindin..
Osman
_Boş ver..
Yemekten sonra biraz televizyon seyrederler.Sonra yatmak için yatak odasına geçer.Bir de ne görsün Gülay kocası için en zarif geceliğini giymiş bekliyor.Osman içinden ’eyvah’der.Kadınla yatarken sürekli Ayşe gözünün önüne gelir.Sabaha kadar uyuyamaz.Kafasından Ayşe’yi elde edebilmek için bir program hazırlar.