EĞİTİM ÜZERİNE...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
"Neye el atsak dönüp dolaşıp eğitime dayanıyoruz. Başarıların temelinde ve meselelerin temelinde eğitim var... Bu geçmişte de böyleydi günümüzde de... Ne zaman ki insanlar iyi eğitildi, cemiyet ilerledi, iyi oldu. Ne zaman ki yönetenler iyi eğitilenlerden seçildi, cemiyet ilerledi, iyi oldu.”
Yukarıdaki satırlar Batmanda doğup büyümüş yazarlarımızdan A.Vahap Akbaş’ a ait.
Eğitimin ne kadar önemli olduğunu ve toplum hayatında ki yerini vurguluyor.
Ne kadar da doğru...
Biz, bunun ne kadar doğru olduğunu; gün geçtikçe daha karmaşık bir hal alan, eğitim sisteminin toplum üzerindeki olumsuz yanlarından anlayabiliyor ve görebiliyoruz.
Bütçedeki eğitime ayrılan payın yetersizliği, öğretmen yetiştirmedeki ve atamalardaki tutarsızlıklar ve yetersizlikler, mevzuat ve program karmaşası bunu açıkça gösteriyor.
Kağıt üstünde kalan ilkeler...
Liyakatsiz yöneticiler...
Gündelik hesaplarla yapılan siyasi atamalar...
Bunlar hep biliniyor.
İyi de bilmek neyi hallediyor...?
Eğitimde, okul , aile çevre üçlüsünün önemi eskiden beri biliniyor.
Biliniyor da; alınan önlemler ne kadar yeterli ...?
Şöyle çevrenize bakın...
Bu üçlünün halini varın siz görün...
Okullar çete kaynıyor...
Aileler, ilgisiz...
Çevre, medyanın ve televizyonun etkisinde...
Dizi karakterlerindeki kahramanlarının birer aşığı...
Derler ki:
"Çocuğun eğitimi, annesinin doğumundan dokuz ay önce başlar."
Bizde bebekler doğuyor, büyüyor, anne olup yeni bebekler doğuyor, onlar büyüyor...
Ve kimse onlar için bir şey yapmıyor...
Eğer böyle devam edersek, hiç şüphesiz yarın bu günden daha kötü olacak; önümüze, eğitimsiz kötü bir nesil ordusu çıkacaktır.
Geçenlerde, Milli eğitimin tertiplediği bir şura vardı, eğitim üzerine...
Bir çok kesimden yetkili kişi katıldı.
Mühendis, belediye başkanı, sendikacı...
Eğitim üzerine tartışmak, görüş alışverişinde bulunmak için bir araya gelmişlerdi.
Tuhafıma giden şuydu:
Bu konuda, seçilecek ve görevlendirilecek başkanın gönüllü olarak ortaya çıkamaması.
Neyse ki, bir eğitimci bu konuda sorumluluk alıp başkanlık yapmayı üstlendi.
Tuhaf olan başka bir şey daha vardı; bu konuda görüş bildirecek ve fikir sunacak kişinin hemen hemen olmayışı...
Söz konusu olan eğitim sistemimiz...
İyi bir eğitim sisteminin gerekleri ve kendi çocuklarımız...
Ama biz iki kelime bir şey diyemiyoruz...
Kendi çocuklarımızın eğitimi için çalışacak, onların geleceğini, yarınlarını kurtaracak bir şurada sorumluluk almaktan korkuyoruz.
Daha iyi bir eğitim almalarını sağlayacak projeler üretmek konusunda iki laf söyleyecek bilgi ve Kapasitemiz yoksa...
Yetişecek çocuklarımızın eğitimini varın siz düşünün...
Kimi suçluyoruz ki...?
YORUMLAR
Ben de bir öğretmenim.Bu nedenle çok rahat yazıyorum beyefendi .Konudan anladığım kadarıyla siz de öğretmensiniz.Önce şunu belirteyim.Benim okulumda çete falan yok.İddialı olacak ama nerede görev yaparsam yapayım bulunduğum okulda olabileceğini de zannetmiyorum . Bedeli biraz (biraz) ağır.Birkaç kez arabamı çizdiler(sıfır,gıcır gıcırken);bir iki kez tehdit edildim(ölüm de vardı içlerinde),eve telefonlar vs.Ben Polat Alemdar değilim korkmayın.Ama öğrencilerimden hiç korkmadım .Şu anlamda:Kendine ulaşamayacağım bir öğrenci olduğunu düşünmedim ve bu hep işe yaradı.Nice öğrenci davranışlarının altında okulla ve öğretmenle hiç ilgili olmayan sebepler olduğuna şahit oldum.Çok özür dileyerek devam ediyorumSiz de yukarıdaki profile uyan bir öğretmenseniz orada çete falan olamaz.Bu bakımdan o ifadenizi kabul etmiyorum.Olamaz öyle bir şey.
Eitimde sorunlar çok ama eğitenlerde de sorunlar çok . Buradan hodri meydan:Hangi aileyi yılda iki kez ziyaret ettiniz de o aile okula ilgisiz oldu?Öğretmenlik çok fazla profesyonellik gerektiren bir iştir.Hkkıyla yapmadığınız zaman değil,yapmadığınız hissedildiği anda öğrenci ve okul elinizden uçar gider.Tinercilere ,hapçılara vs'lere...
600 bin tane aydın öğretmeniniz olacak ve o ülke uçmayacak?İnanıyor musunuz böyle bir şeye Zekice. EĞİTİM ORDUSU.Ama ne ordu?Bir ordunun sayıca çok olması önemli değildir.Vurucu gücünün niteliği önemlidir.Akıllı tahtayı duyduğu için ben bunu yapamam deyip istifayı vermeyi düşünen eğitim ordusu neferleri var.
Şunu demek istiyorum beyefendi:Biz istersek yaparız.Olmuyorsa.................... demek ki yeterince istemiyoruz .Çocuklarımıza her gün böyle anlatmıyor muyuz???
Böyle önemli bir konuyu işleyen yazıyı günün yazısı seçerek dikkatlerin konu üzerine çekilmesini sağlayan arkadaşları da ,yazıyı yazan arkadaşı da tebrik ediyorum.Bİr dertleşme olarak kabul ediniz.Selamlarımla
bahadır tarafından 6/14/2007 10:45:18 PM zamanında düzenlenmiştir.
eğitim tek boyutlu bir süreç değildir aile okul ve sosyal cevrenin oluşturduğu bir bütündür. eğitim bu zincirin bir halkasıdır bu halkada gelen en ufak bir aksaklık olumsuz etkilere yol açar bizim ülkemizdede bu halkayı oluşturan kişilerin ne denli eğitimli oldukları halkadaki yamalardan belli...suç kimde belli değil tek bildiğimiz evet suçlu" o" diyebilmek başkalarına hatalar bulmak. dönüp bakalım kendimize biz bu halkanın sağlam olabilmesi için nekadar çaba harcıyoruz..suçlu biz, hepimiz... ama bir yerlerden başlamak lazım değilmii............güzel bir konuyu ele almişsiniz teşekkürler...
yağmursel tarafından 6/14/2007 7:51:16 AM zamanında düzenlenmiştir.
eğitimsiz ve bilgisiz bir toplumun geleceğinden ne çıkar..?
suçu çocuklara atacağımıza kendimizi yoklamamız gerekir sanırım....
balık baştan kokar misali..ne devlette iş var nede okullarda..daha okulların kapanmasına 1 ay var tatil olup gitmiş..olacak şey mi bu...?
neyse...kutlarım güzel bir konuydu...