- 1130 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Erzincan Gzimiz (Ülkemi Geziyorum)
ERZİNCAN’A CANLI BİR GEZİNİN ARDINDAN
M. Ali Yeniçeri ülkemizin ilk işitme engelli muhtarı olarak 1999 yılında seçime 1 ay kala aday olarak 6 rakibine 12 oy farkla muhtar seçilmişti. Muhtarlığının ilk döneminde Türk Alman Dostluk vakfından da ödül alan Yeniçeri , Üzümlü Kaymakamlığınca da takdirname ile ödüllendirilmişti.2004 te 3 rakibine 67 oy fark atan M Ali Yeniçeri, bu seçimde de adaydı.
Başarılı işitme engelleri araştırarak onların hikayesini yazmaktan sevk alan bendeniz de bu başarılı muhtarın nasıl bir çevrede yaşadığını da merak etmekteydim.Aynı zamanda da bizlerin sevgisini kazanmış olan Recep Yazıcıoğlu’nun da sevgisini kazanmış bu kardeşimizin yaşadığı çevreyi görme merakımız geçen hafta M Ali Yeniçeri’nin “Ne zaman istersen gelebilirsin , seni ağırlamaktan memnun olurum “ diye mesaj atması ile giderilmiş olacaktı.
Tokat’tan Erzincan’a direkt sadece bir otobüs kalkmakta. Tokat Seyahat her gün 00.30 da Tokat’tan geçen Samsun-Erzurum hattında çalışan arabaları Erzincan’dan da geçmekte. 20.Mart.2009 Cuma gecesi, tarifeli otobüse binerek Niksar, Reşadiye, Koyulhisar, Refahiye hattını izleyerek araba saat 5. 00 de bizi Erzincan terminaline bıraktı.87.000 nüfuslu Erzincan’ın başka illerdeki terminallere benzemeyen kendi gibi küçük terminali var. M ali bizi terminalden skodası ile alarak , önce kahvaltı ikramına götürdü. Sonrasında, Erzincan’ı kuşbakışı seyreden Belediye Sosyal Tesislerinden Erzincan’a baktık. Depremden sonra yerle bir olan Erzincan Vali recep Yazıcıoğlu’nun gayretleri ile modern bir şehir olmuş. Deprem konutları, Toki konutları, Erzincan Üniversitesi kampüsü hemen göze çarpmakta tepeden bakınca.
Erzincanlı olan Gaziosmanpaşa ÜNİVERSİTEMİZİN SIRADIŞI ÖĞRETİM ÜYESİ Köksal Pabuççu “ Adam gibi Vali Recep Yazıcıoğlu “ kitabında sık sık alıntı yaptığı Doğu Gazetesi sahibi ve Mehmet Ali gibi Üzümlü’lü olan Halil İbrahim ile tanışmaya gitmemizi tavsiye etmişti. Tam 3 defa gitmemize rağmen Halil İbrahim beyi bulamadık.Doğu Gazetesinin merdivenlerden hemen çıkınca Recep Yazıcıoğlu posteri asılı duvarda ve üzerinde “ Seni unutmayacağız” yazmakta . H İbrahim Özdemir’i bulamayınca, Kazım Özsoy’a uğrayalım dedik.Kazım Özsoy da Özsöz ve Kazankaya gazeteleri sahibi koyu bir Recep Yazıcıoğlu hayranı. Köksal Hoca kitabında da ondan sık sık bahsetmekte. Kazım Bey bizi samimiyetle karşıladı. Tokat Gazetelerinden ona armağan ettik. Recep beyle anılarımızı tazeledik. Kazım bey ziyaretimize çok duygulandı.
Mehmet Ali’ye belediye, depremden sonra yapılan ve 5 katlı modern Erzincan Belediye binasında bir oda vermiş.Dernek ve spor kulübü olarak kullanılan bu odanın en güzel yerlerinde Vali Recep Yazıcıoğlu ’nun dernek yönetimini büyük sevgi ve saygı ile kabul ettiği günün güzel resimleri süslemekte.
Sosyal Tesislerden sonra sanayide çalışan işitme engellilere uğradık.Erkan Yurtyapan , Enver Ekinci aynı iş yerinde bakır hediyelik eşya işlemeciliği yapan yerde çalışmaktalar. Onlara uğrayarak birer çaylarını içtik. Daha sonra Sanayide başka iş yerinde çalışan Recep Keskin’e uğrayarak bir kahvesini içtik. Sonra Erzincan merkez çarşısında M Ali’nin dostları ile tanışarak onların çaylarını içtik. Oradan Mehmet Ali’nin yaşadığı Üzümlü’ye geçtik. Üzümlü Anıttepe’de Urartular dönemine ait şehirler bulunmuş. Atatürk Üniversitesi Arkeologları kazdıktan sonra kışın kardan zarar görmesinler diye üzerine bir çatı ekleyerek kazıya devam etmek üzere oradan ayrılmışlar.
Kazı alanını gezdikten sonra Üzümlü Kaymakamı Murat Gözütok’a uğradık. Polis lojmanlarında görüştüğümüz Murat Gözütok yeğeninin de işitme engelli olmasından dolayı işitme engellilerin sorunlarını yakından bildiğini söyledi. Biz Tokat Gazetesinden ve “ Sessiz Dünyadan esintiler” adlı kitabımızı kaymakama armağan ettik. Aynı Üniversitenin farklı fakültelerinden mezun olduğumuzu anlayınca sevindik. Murat Gözütok İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesine , benim İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültesinden mezun olduğum 1993 senesinde kaydolmuş.
Murat bey uygun zamanda bir okulda işitme engellilerin başarılarını anlatan bir program yapmak istediğini ve benim ile M Ali’nin de birer konuşma yapmamızı istediğini ne zaman gelebileceğimizi sordu. Biz her zaman böyle programa hazır olduğumuzu söyledik. Kaymakam davet ederse yeniden Erzincan’a giderek Vali Yazıcıoğlu diyarından gene güzel anılar yazmak bize zevk verir.l
Mehmet Ali kaymakam hakkında bizlere muhtar ve vatandaş olarak şunları anlattı: “ Ben kaymakam Sayın Murat Gözütok’tan çok memnunum . Buraya yaklaşık 5 ay önce atanmasına rağmen devlet ile vatandaşı bütünleştirmekte. Kapısı daima her zaman her insana açıktır. Topluma hizmet etmeye her zaman hazırdır.. Ama yalanla ve yalana gelen insanlardan hoşlanmaz. Kendisi kaymakam ama kendisini her zaman yoksul ve engelli bir insan gibi hissetmekte empati ile halka yaklaşmakta” dedi. Gözlemlerimiz de Üzümlü Kaymakamı hakkında bizlerde aynı izlenimi edindik.
Üzümlü’ ye 2 sene kadar önce Sivas-Erzincan işitme engelliler maçı için gitmiştik ve o zaman ilçenin girişinde nüfus 30.300 yazmaktaydı. Şimdi ise 6.500 yazması karşısında çok şaşırdık. Adrese dayalı nüfus sayımı böyle nüfus hilelerini de gün ışığına çıkarmış. Gerçek nüfus ortaya çıkmış.
Üzümlü ‘de 12 mahalle var. Erzincan’a 15 km mesafede ve en yakın ilçesi . Pazar’a benzemekte . Kaymakam Gözütok konuşmamızda eski Pazar kaymakamı Osman Bilgin’in arkadaşı olduğunu onun misafiri olarak Pazar’a geldiğini ve Tokat Kebabını unutamadığını ve bu kebabın ülke genelinde tanınması gerektiğini söyledi.
Kaymakam’ın Belediye Başkanı ile randevusu olması dolayısı ile M Ali’nin ailesi ile tanışmak üzere Fatih mahallesine geldik. Mehmet Ali kendi çabası ile babasının bahçesine ev yapmış. Annesi eski evlerinde kalmakta. Mehmet Ali’nin babasının ilk eşinden 3 kardeşi , ikinci eşi olan annesinden de 2 kardeşi var bir kardeşi çiftçi, en küçük kardeşi ise astsubay. Mehmet Ali tarım ve Hayvancılıkla uğraşmakta ve hem Dernek Başkanı hem spor kulübü başkanı , hem muhtar, hem iyi aile reisi ,hem samimi dost.
Mehmet Ali’nin evinin önündeki çardakta oturduk. Üzümlü ve Erzincan dağlarında karlar Mart ayı olmasına rağmen erimemiş. Ahmet Muhip Dıranas’ın Fahriye abla şiirindeki
Bilmem hala ilk kocanda mısın ?
Dağları karlı Erzincan’da mısın?
Şiirinde dağlar halen karlı olarak ışıl ışıl ışıldamaktaydı. Mehmet Ali açık lise mezunu olmasına rağmen eğitime önem veren bir işitme engelli . 4 yaşındaki oğlunu ve yeğenini ana okuluna yollayan Mehmet Ali Evlerinin hemen yakınında bulunan halk eğitim merkezini Üzümlü’de bulunan 12 mahalle muhtarı ile beraber Erzincan Üniversitesi Meslek Yüksekokulu olması için Üniversiteye verdirmiş. Eylül ayında ilk öğrencilerini alacak olan bu Yüksekokulda bizlerde seminer vermeyi konferanslarla gençlere destek olmayı hayal ettik Mehmet Ali ile .
Mehmet Ali’nin evlerinin hemen önüne 16 derslikli İlköğretim Okulu yapılmakta. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım temel atma törenine gelince Mehmet Ali’nin yeğeni 4 yaşındaki Gülsena bakana çiçek vermiş. Bakan duygulanarak onu sevince babasına iş vermesini istemiş. Bakan bey duygulanarak tamam Gülsena demiş.Mehmet Ali bu okul tamamlanınca Yüksekokul olması için çaba harcayacağını söyledi. Bende ona “Hemen yanı başına Üniversite yapılmakta sende ÖSS gir ve evinin önüne kadar gelen Üniversiteyi tamamla” diyerek takıldım.
Akşam Mehmet Ali ile Üzümlü ilçe merkezine çıktık. Fatih mahallesi ilçe merkezinin biraz altında kalmakta. Mehmet Ali rakipleri ile de şakalaşmakta , onlarla muhabbet etmekte . Kendinden o kadar emin ki , rakipleri posterler astığı, afişler yaptığı halde o sadece seçmenine mektuplar yazmakla yetinmiş. Mahalledeki fakirlere Erzurum Vakıflar Bölge Müdürlüğünden gıda yardımı yapmayı da ihmal etmemekte. Ben orada iken Vakıf yetkilileri gelerek yeni yardım paketlerini teslim ettiler Mehmet Ali’ye.Vakıf yetkililerinin konuşmalarından, tavırlarından M Ali’yi çok sevdikleri hemen anlaşılmakta.
Ertesi sabah , şehir merkezine giderek işitme engellilerle tanışarak sohbet ettik. Enver Ekinci ve eşi, Raif Gülaçtı ve eşi, Recep Keskin, İlhan Korçay, Ali Keser , Hikmet Tan , Selçuk Bilgin , Erkan Yurtyapan, Sadi Karakaşa, Muharrem Yılmaz işitme engelliler olarak Mehmet Ali’nin etrafında kenetlenmiş işitme engelliler.Onunla gurur duymakta hem dernek başkanlığında hem de muhtarlıkta başarılı bulduklarını söylemekteler.
Recep Yazıcıoğlunu kimse unutmamış. Garsonundan sıradan vatandaşına kadar herkes Yazıcıoğlu’ ndan övgü ile bahsetmekteler.
2 gün süren bu kısa gezimizden sonra muhtar, dernek başkanı, spor kulübü başkanı , Recep Yazıcıoğlu hayranı, iyi aile reisi , içten samimi dost, adam gibi adam , işitme engellilerin abisi ünvanlarını kendinde toplamış olan Mehmet Ali’den ayrılma zamanı gelmişti. “ Tilkinin dönüp dolaşıp geleceği yer Kürkçü dükkanıdır” misali memleketimize ve ailemize döndük. Mehmet Ali’ye işitme engelli dostlara teşekkürler. Erzincan’a bir gezide daha buluşmak üzere .
TURAN YALÇIN-TOKAT
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.